  • 1. Data: 2013-04-11 23:56:16
    Temat: Opel Astra F - numer podwozia
    Od: Radut <v...@g...com>

    Witam

    Mam pytanie do zorientowanych - gdzie w Oplu Astrze F kombi można znaleźć numer
    podwozia? Nie chodzi mi rzecz jasna o VIN, tylko numer w postaci: T2677310 lub
    T2677311. Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi :)

    Pozdrawiam
    Radut

  • 2. Data: 2013-04-12 08:02:21
    Temat: Re: Opel Astra F - numer podwozia
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-04-11 23:56, *Radut* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> [...]
    podwozia? Nie chodzi mi rzecz jasna o VIN, tylko numer w postaci: T2677310 lub
    T2677311. Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi :)

    Nie kojarzę niczego takiego w Oplach. Poza tym Jak zapewne wiesz :) to
    nadwozie samonośne - nie bardzo jest jak wybić na nim numer podwozia ;)
    Poza VIN (jego końcówka jest, przynajmniej w nowych modelach, naniesiona
    laserem na prawej podłużnicy z przodu - trudno widoczne to jest) i dniem
    produkcji konkretnej wytłoczki żadnego innego numeru nie widziałem.
    Może na naklejkach, ale też wątpię.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 3. Data: 2013-04-12 10:26:32
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Nie kojarze niczego takiego w Oplach

    to sprawdz VIN i daj znac :-)
    dla podpowiedzi zamien T na Z

    P.

  • 4. Data: 2013-04-12 10:40:11
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-04-12 10:26, *PJ* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > //Nie kojarze niczego takiego w Oplach
    >
    > to sprawdz VIN i daj znac :-)
    > dla podpowiedzi zamien T na Z

    OK, kontynuuj te odkrywcze podpowiedzi :)
    Zanim jednak to zrobisz, to ja troszeczkę pomogę:
    Zamienię T na Z w kodzie z pierwszego posta T2677311 na Z2677311 -
    sprawdził bym to z VIN, ale nie za bardzo pasuje, bo liczba porządkowa w
    VIN składa się z 6 cyfr a nie z 7. Podpowiesz teraz, że wpisał o jedną
    cyfrę za dużo - OK, w takim razie co oznacza litera Z na 11 miejscu
    (miejsce produkcji) - Izmir w Turcji. Astra F... nie była tam produkowana :(
    Co mi jeszcze podpowiesz?

  • 5. Data: 2013-04-14 21:09:44
    Od: Rodney <v...@g...com>

    > Nie kojarzę niczego takiego w Oplach. Poza tym Jak zapewne wiesz :) to
    > nadwozie samonośne - nie bardzo jest jak wybić na nim numer podwozia ;)

    Chcąc dobrać łożysko amortyzatora, są dwa jego typy w sprzedaży - do
    podwozia nr T2677310 lub T2677311. Dlatego potrzebny jest ten numer :)

  • 6. Data: 2013-04-15 08:30:16
    Od: PJ <p...@g...com>

    Rodney zamawia pewnie w DE

    T2677310
    http://www.autoersatzteile.de/1229547-sachs

    a tu reszta:

    http://www.motor-talk.de/blogs/-tbmod/opel-fahrgeste
    llnummer-entschluesseln-t2076207.html

    P.

  • 7. Data: 2013-04-15 09:51:34
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-04-14 21:09, *Rodney* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Chcąc dobrać łożysko amortyzatora, są dwa jego typy w sprzedaży - do
    > podwozia nr T2677310 lub T2677311. Dlatego potrzebny jest ten numer :)

    OK, widzę, że są dwa typy - chyba pozostaje Ci to rozebrać i dopiero
    wtedy kupić.

  • 8. Data: 2013-04-15 11:31:14
    Od: PJ <p...@g...com>

    wg mnie:
    T = Astra F
    2 = Bochum (?)
    xxxxxx - numer kolejny

    sa 2 typy, pierwszy do numeru T2677310 drugi od T2677311, czyli DR i
    sprawdzamy numer po literze T

    P.

  • 9. Data: 2013-04-15 11:45:13
    Od: PJ <p...@g...com>

    On 15 Apr., 11:31, PJ <p...@g...com> wrote:
[...]

    *korekta zamiast T = Astra F powinien byc T = rok produkcji czyli
    1996*

    P.

  • 10. Data: 2013-04-16 08:11:49
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-04-15 11:45, *PJ* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

> [...]
    > sprawdzamy numer po literze T
    >

    > *korekta zamiast T = Astra F powinien byc T = rok produkcji czyli

    No, w końcu sensowna podpowiedź :)
    Numer wprawdzie wysoki, bo GM zawsze numeruje od 0 w danym roku
    modelowym, ale nie jest niemożliwy bo w Bochum dało się tyle
    wyprodukować w jeden rok.