  • 1. Data: 2010-09-08 07:51:02
    Temat: Olympus FE-310
    Od: "jotem" <j...@s...com.pl>

    Znajomi pokazywali mi swoje zdjęcia wykonane tym maleństwem i byłem
    zdziwiony dobrą jakością, w szczególności jeżeli chodzi o zdjęcia we
    wnętrzach. Przy okazji powiedzieli mi, że niestety po wykonaniu około 30 -
    40 zdjęć muszą wymieniać baterie - 2 duże paluchy. Serwis nie znalazł żadnej
    usterki, czy rzeczywiście ten model tak ma ?

    jotem

  • 2. Data: 2010-09-08 08:08:12
    Temat: Re: Olympus FE-310
    Od: "Ktotek (K.P.)" <k...@o...pl>

    On 2010-09-08 09:51, jotem wrote:
    > Przy okazji powiedzieli mi, że niestety po wykonaniu około 30 -
    > 40 zdjęć muszą wymieniać baterie - 2 duże paluchy. Serwis nie znalazł żadnej
    > usterki, czy rzeczywiście ten model tak ma ?
    Nie wiem jak ten aparat ale generalnie paluchy AA nie nadają się do
    zasilania aparatów - nawet te dobre, drogie alkaliczne szybko padają -
    taka specyfikacja zapotrzebowania na energię aparatów. Takie baterie -
    niby wyczerpane w aparacie, mogą jeszcze długo służyć w pilocie czy
    zegarku.
    Polecam dobre akumulatorki, np. Sanyo Eneloop - wydajność aparatu
    powinna radykalnie wzrosnąć, a wydatek na nie szybko się zwróci.

    --
    Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

  • 3. Data: 2010-09-08 08:18:34
    Od: jerzy szczudlowski <j...@j...net.pI>

    Ktotek (K.P.) wrote:
    > Nie wiem jak ten aparat ale generalnie paluchy AA nie nadają się do
    > zasilania aparatów - nawet te dobre, drogie alkaliczne szybko padają -
    Dobre to są litowe.

    --
    http://www.flickr.com/jerzy_szczudlowski/

  • 4. Data: 2010-09-08 08:53:16
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-09-08 10:08, Ktotek (K.P.) wrote:

    > Nie wiem jak ten aparat ale generalnie paluchy AA nie nadają się do
    > zasilania aparatów - nawet te dobre, drogie alkaliczne szybko padają

    przecież to od wieków wiadomo :) tylko akumulatorki i jest ok...

  • 5. Data: 2010-09-08 14:37:19
    Od: Artur Czeczko <a...@c...student.uw.edu.pl>

    Olek pisze:

    > przecież to od wieków wiadomo :) tylko akumulatorki i jest ok...

    No właśnie jeśli FE-310 ma ten sam problem, co któryś z jego
    poprzedników (nie pamiętam modelu), to akumulatorki niczego
    nie rozwiązują. A wręcz przeciwnie.

    Olympus, z którym miałem do czynienia działał w sposób następujący:
    stan baterii szacował na podstawie napięcia na nich. Tyle że
    akumulatorki dają niższe napięcie, niż zwykłe baterie. Tak więc na
    zwykłych bateriach działał dobrze, a na akumulatorkach dość szybko
    dochodził do wniosku, że już są prawie wyczerpane (bo napięcie było
    stosunkowo niskie) i przełączał się w jakiś tryb oszczędzania energii.
    W tym trybie po każdym zdjęciu na chwilę wygaszał ekranik i w ogóle
    zachowywał się jakoś dziwnie. No i wyświetlał ikonkę
    z wyczerpaną baterią. Ale mimo to dało się jeszcze zrobić
    sporo zdjęć, choć to nie było bardzo wygodne.

    Do tego aparatu dało się włożyć - zamiast paluszków - baterię CR-V3,
    albo akumulator LB-01. Wygląda to jak zlepione ze sobą 2 paluszki,
    z jednej strony płaskie. No i akumulator litowo-jonowy LB-01
    był strzałem w dziesiątkę. Tylko niestety trzeba było kupić
    2 akumulatorki i specjalną ładowarkę do nich. Ale w rozsądnej
    cenie. No i rozwiązanie ma jeszcze jedną wadę - ogniwo Li-ion
    daje napięcie 3,7 V. Trochę za dużo. Niby nic nie przeszkadza,
    ale aparat zwykle do samego końca jest przekonany, że baterie
    są jeszcze w dobrym stanie i czasem nie zdąży się wyłączyć
    i po prostu "umiera". Jeśli w trakcie zapisywania zdjęcia na
    kartę, to niestety, zdjęcie przepada. W każdym razie działa żwawo
    i właściciel aparatu jest mi wdzięczny za podsunięcie pomysłu.

    A ten aparat to chyba był Olympus C-310 zoom.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 6. Data: 2010-09-08 18:39:04
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Ktotek (K.P.)" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak ten aparat ale generalnie paluchy AA nie nadają się do
    > zasilania aparatów

    Użyj Eneloopów, zmienisz zdanie.

  • 7. Data: 2010-09-08 18:49:34
    Od: "Ktotek (K.P.)" <k...@o...pl>

    On 2010-09-08 20:39, Rabbit McCroolick wrote:
    > Użytkownik "Ktotek (K.P.)"<k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użyj Eneloopów, zmienisz zdanie.

    Przeczytaj w całości post na który odpowiadasz.

    --
    Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

  • 8. Data: 2010-09-09 08:25:00
    Od: Artur Czeczko <a...@c...student.uw.edu.pl>

    Ktotek (K.P.) pisze:

    > Przeczytaj w całości post na który odpowiadasz.

    Jeśli objawy są takie, że po włożeniu świeżo naładowanych
    akumulatorków da się zrobić tylko 30 zdjęć, to eneloopy
    tu nie pomogą. One mają tylko jedną zaletę w stosunku do
    innych markowych akumulatorków - niski stopień samorozładowania
    się. Czyli mogą długo leżeć i nadal będą nadawały się do
    używania.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 9. Data: 2010-09-09 21:36:33
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Artur Czeczko" <a...@c...student.uw.edu.pl>
    napisał w wiadomości news:i6a5ji$bln$1@news.net.icm.edu.pl...

    > One mają tylko jedną zaletę w stosunku do innych markowych
    > akumulatorków - niski stopień samorozładowania
    > się. Czyli mogą długo leżeć i nadal będą nadawały się do używania.

    Zamiast cytować, to co każdy znajdzie w internecie wypróbuj w praktyce
    Eneloopy. Nie chodzi jedynie o niski stopień samorozładowania. Czemu
    bezproblemowo Pentax K-x działa tylko z Eneloopami?

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-09-09 21:37:08
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    > Przeczytaj w całości post na który odpowiadasz.

    Odnoszę się tylko do Twojego zdania, które zacytowałem a nie tematu wątku.