-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5b0c736c$0$31353$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <5b0c736c$0$31353$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Olej, strefy klimatyczne i gdzie leży Szwajcaia
Date: Tue, 29 May 2018 10:43:58 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 33
Message-ID: <5b0d12cf$0$31354$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 109.207.52.74
X-Trace: 1527583439 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31354 109.207.52.74:49481
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2632293
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Yogi(n)" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5b0c736c$0$31353$6...@n...neostrad
a.pl...
>Kupiłem żonie nowe wozidło (jeszcze w wrześniu). Auto kupione od
>znajomego Szwajcara z Zurichu, należało do jego żony. Do tej pory,
>według wpisów w książce, info z ASO i załączonej szwabskiej
>instrukcji, jeździł na 0W-20. Ściągnięta z sieci instrukcja po
>angielsku zaleca 0W-20 (dla Europy). Za to internetowe dobieracze
>oleju (np. valvoline, millers czy motul - oba rodzaje) zalecają
>najczęściej 5W-30.
A Valvoline w Europie robi olej 0W-20 ?
Bo tak zawsze zalecalo sie olej raczej gesty (lepki), -40 czy
nawet -50.
Tylko byl problem zrobic gesty na goraco i rzadki w zimie.
Pojawily sie syntetyki i 10W-40 przestalo byc problemem.
Od jakiejs dekady w USA zrobila sie moda na rzadki, -20 np.
Rzadki podnosi sprawnosc ?
Moze europejskim nadal sluzy lepiej taki -30 ... a moze to nie ma
wiekszego znaczenia i producenci polecaja najrzadszy jaki maja ?
co to w ogole za auto - amerykanskie, europejskie, japonskie ?
>Skąd ta różnica? I na jaki olej wymienić? Trzymać się tego, co
>wlewano do tej pory, czy też, ze względu na różnice klimatyczne,
>zalać zalecany w Polsce?
Roznic klimatycznych to raczej nie ma.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.05.18 11:18 Miroo
- 29.05.18 12:48 abn140
- 29.05.18 14:38 p...@g...com
- 29.05.18 14:47 J.F.
- 29.05.18 14:46 Miroo
- 29.05.18 16:55 Yogi\(n\)
- 29.05.18 17:00 Yogi\(n\)
- 29.05.18 18:13 Piotrek Paradysz
- 29.05.18 18:35 Yogi\(n\)
- 29.05.18 18:36 TomN
- 29.05.18 19:30 Yogi\(n\)
- 29.05.18 20:01 TomN
- 29.05.18 22:58 Tomasz Pyra
- 29.05.18 23:03 Tomasz Pyra
- 30.05.18 08:41 p...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
- Kopidół
- Pierwsze Twizy :D
- Kolejny pożar
- Walka o prad :D
- jakie klocki do elektryka?
- Czym jeździ Myjk
- tak nieśmiało zapytam
- bez stabilizatora
- Studio Robur: czy będę tańczyć przebrany za ogórka?
Najnowsze wątki
- 2024-10-31 zginął podczas zmiany kól
- 2024-10-30 Diesel spłonął :-)
- 2024-10-30 Re: Diesel spłonął :-)
- 2024-10-30 Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- 2024-10-29 Dzień jak codzień
- 2024-10-29 Holowanie
- 2024-10-30 soft dla detekcji stanu DMA (on,czy off)
- 2024-10-30 Kraków => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-30 Wrocław => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-10-30 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2024-10-30 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-10-30 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-10-30 Katowice => QA Inżynier <=
- 2024-10-30 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-30 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=