-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Olej, strefy klimatyczne i gdzie leży Szwajcaia
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <5b0c736c$0$31353$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Tue, 29 May 2018 01:35:19 +0200
Message-ID: <sslea880kj89$.3g20v0biau56.dlg@40tude.net>
Lines: 26
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.40.32
X-Trace: 1527550520 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31350 89.64.40.32:26615
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2632284
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 28 May 2018 23:23:19 +0200, Yogi(n) napisał(a):
> Kupiłem żonie nowe wozidło (jeszcze w wrześniu). Auto kupione od
> znajomego Szwajcara z Zurichu, należało do jego żony. Do tej pory,
> według wpisów w książce, info z ASO i załączonej szwabskiej instrukcji,
> jeździł na 0W-20. Ściągnięta z sieci instrukcja po angielsku zaleca
> 0W-20 (dla Europy). Za to internetowe dobieracze oleju (np. valvoline,
> millers czy motul - oba rodzaje) zalecają najczęściej 5W-30.
> Autko w Szwajcarii jeździo głównie po mieście, z Zurichu podobno nie
> wyjeżdżało. przebieg wskazuje na niewielkie odcinki (ma sześć lat, na
> liczniku niecałe 60 tyś.), nie mam pojęcia czy np. widziało Alpy. Nie
> "bierze" oleju, silnik bzyczy bezproblemowo.
> Skąd ta różnica? I na jaki olej wymienić? Trzymać się tego, co wlewano
> do tej pory, czy też, ze względu na różnice klimatyczne, zalać zalecany
> w Polsce?
A klimat w Polsce jest tak różny od szwajcarskiego, że trzeba innego oleju?
I tu i tu jest zimą zimno, a latem ciepło.
To z jakiego powodu można by chcieć zmieniać olej, to to że oleje o
konsystencji wody typu 0W-20 pojawiły się w motoryzacji w celu
zaoszczędzenia troszkę paliwa (a już niekoniecznie wydłużenia czasu życia
silnika).
Natomiast zmieniając olej na taki o innych parametrach trzeba raczej dobrze
wiedzieć co i dlaczego się robi.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.05.18 08:17 abn140
- 29.05.18 08:48 p...@g...com
- 29.05.18 08:52 Miroo
- 29.05.18 10:30 Yogi\(n\)
- 29.05.18 10:37 Yogi\(n\)
- 29.05.18 10:43 J.F.
- 29.05.18 11:18 Miroo
- 29.05.18 12:48 abn140
- 29.05.18 14:38 p...@g...com
- 29.05.18 14:47 J.F.
- 29.05.18 14:46 Miroo
- 29.05.18 16:55 Yogi\(n\)
- 29.05.18 17:00 Yogi\(n\)
- 29.05.18 18:13 Piotrek Paradysz
- 29.05.18 18:35 Yogi\(n\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
- Kopidół
- Pierwsze Twizy :D
- Kolejny pożar
- Walka o prad :D
- jakie klocki do elektryka?
- Czym jeździ Myjk
- tak nieśmiało zapytam
- bez stabilizatora
- Studio Robur: czy będę tańczyć przebrany za ogórka?
Najnowsze wątki
- 2024-10-31 zginął podczas zmiany kól
- 2024-10-30 Diesel spłonął :-)
- 2024-10-30 Re: Diesel spłonął :-)
- 2024-10-30 Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- 2024-10-29 Dzień jak codzień
- 2024-10-29 Holowanie
- 2024-10-30 soft dla detekcji stanu DMA (on,czy off)
- 2024-10-30 Kraków => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-30 Wrocław => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-10-30 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2024-10-30 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-10-30 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-10-30 Katowice => QA Inżynier <=
- 2024-10-30 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-30 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=