-
Data: 2018-05-29 10:30:55
Temat: Re: Olej, strefy klimatyczne i gdzie leży Szwajcaia
Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:sslea880kj89$.3g20v0biau56.dlg@40tude.net...
> Dnia Mon, 28 May 2018 23:23:19 +0200, Yogi(n) napisał(a):
>
>> Kupiłem żonie nowe wozidło (jeszcze w wrześniu). Auto kupione od
>> znajomego Szwajcara z Zurichu, należało do jego żony. Do tej pory,
>> według wpisów w książce, info z ASO i załączonej szwabskiej
>> instrukcji,
>> jeździł na 0W-20. Ściągnięta z sieci instrukcja po angielsku zaleca
>> 0W-20 (dla Europy). Za to internetowe dobieracze oleju (np.
>> valvoline,
>> millers czy motul - oba rodzaje) zalecają najczęściej 5W-30.
>> Autko w Szwajcarii jeździo głównie po mieście, z Zurichu podobno nie
>> wyjeżdżało. przebieg wskazuje na niewielkie odcinki (ma sześć lat, na
>> liczniku niecałe 60 tyś.), nie mam pojęcia czy np. widziało Alpy. Nie
>> "bierze" oleju, silnik bzyczy bezproblemowo.
>> Skąd ta różnica? I na jaki olej wymienić? Trzymać się tego, co
>> wlewano
>> do tej pory, czy też, ze względu na różnice klimatyczne, zalać
>> zalecany
>> w Polsce?
>
> A klimat w Polsce jest tak różny od szwajcarskiego, że trzeba innego
> oleju?
> I tu i tu jest zimą zimno, a latem ciepło.
To właśnie ta wątpliwość mnie tu przywiodła.
> To z jakiego powodu można by chcieć zmieniać olej, to to że oleje o
> konsystencji wody typu 0W-20 pojawiły się w motoryzacji w celu
> zaoszczędzenia troszkę paliwa (a już niekoniecznie wydłużenia czasu
> życia
> silnika).
>
> Natomiast zmieniając olej na taki o innych parametrach trzeba raczej
> dobrze
> wiedzieć co i dlaczego się robi.
To druga wątpliwość, która mnie tu przywiodła.
Może zatem opiszę to inaczej. W wypadku mojego samochodu instrukcj
podaje trzy oleje, które można stosować, pokazując przy tym wykres
temperatur w których zachowują swoje własności. Podobnie czynią
internetowe "dobieraczki" oleju, a wypadku wszystkich, są to te same
rodzaje oleju.
W wypadku auta żony, instrukcja mówi WYŁĄCZNIE o 0W-20, ale jest to
instrukcja szwajcarska, polskiej zaś nie mam i nie znalazłem w sieci.
Za to, "dobieraczki" albo podają różne wartości, albo WYŁĄCZNIE 5W-30.
I pytanie - skąd ta różnica? Przecież to nie są inne strefy
klimatyczne.
--
Yogi(n)
Następne wpisy z tego wątku
- 29.05.18 10:37 Yogi\(n\)
- 29.05.18 10:43 J.F.
- 29.05.18 11:18 Miroo
- 29.05.18 12:48 abn140
- 29.05.18 14:38 p...@g...com
- 29.05.18 14:47 J.F.
- 29.05.18 14:46 Miroo
- 29.05.18 16:55 Yogi\(n\)
- 29.05.18 17:00 Yogi\(n\)
- 29.05.18 18:13 Piotrek Paradysz
- 29.05.18 18:35 Yogi\(n\)
- 29.05.18 18:36 TomN
- 29.05.18 19:30 Yogi\(n\)
- 29.05.18 20:01 TomN
- 29.05.18 22:58 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
- Kopidół
- Pierwsze Twizy :D
- Kolejny pożar
- Walka o prad :D
- jakie klocki do elektryka?
- Czym jeździ Myjk
- tak nieśmiało zapytam
- bez stabilizatora
Najnowsze wątki
- 2024-10-31 Planeta płonie
- 2024-10-31 zginął podczas zmiany kól
- 2024-10-30 Diesel spłonął :-)
- 2024-10-30 Re: Diesel spłonął :-)
- 2024-10-30 Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- 2024-10-29 Dzień jak codzień
- 2024-10-29 Holowanie
- 2024-10-30 soft dla detekcji stanu DMA (on,czy off)
- 2024-10-30 Kraków => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-30 Wrocław => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-10-30 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2024-10-30 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-10-30 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-10-30 Katowice => QA Inżynier <=
- 2024-10-30 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S