eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleOlej samochodowy czy motocyklowy?Re: Olej samochodowy czy motocyklowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Olej samochodowy czy motocyklowy?
    Date: Tue, 9 Mar 2010 11:01:01 +0000 (UTC)
    Organization: Bractwo Bronkowe
    Lines: 36
    Message-ID: <s...@d...wkurw.org>
    References: <8...@g...googlegroups.com>
    <hn2cco$19q$1@news.onet.pl> <hn2gma$itq$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@d...wkurw.org> <hn5326$hls$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: net133-138.4web.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1268132461 29146 194.63.133.138 (9 Mar 2010 11:01:01 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Mar 2010 11:01:01 +0000 (UTC)
    X-FAQbot-Ignore: yes
    X-Mielonka: m...@l...wkurw.org n...@l...wkurw.org
    l...@l...wkurw.org
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (OpenBSD)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:618680
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 9 Mar 2010 10:06:13 +0100, de Fresz
    <d...@n...o2.pl> wrote:

    > Siakieś Hamerykanckie pismo zrobiło parę lat temu test - do nowego
    > motocykla (nie pomnę co to było) po dotarciu lali najtańszy i
    > najbadziewniejszy olej do cieżarówek,

    Shell Rotella-T jest właśnie mineralnym olejem do cieżarówek.

    I ten olej wcale nie jest taki badziewny, jest polecany m.in.
    jako olej do docierania silników, bo -- patrz niżej.

    > tylko zmieniali go co bodaj 3k
    > mil. Jak po 20k mil rozkręcili silnik na śrubki, to wyszło... nic,
    > nuffka sztuka. A u nas prasa dalej powtarza i popiera caluśkim swoim
    > wątłym autorytetem mity o tym, jak to silnik motocykla zaraz się zatrze
    > albo i wybuchnie po przejechaniu kilometra na oleju samochodowym.

    Tylko że Rotella T z jednej strony zawiera mało modyfikatorów
    tarcia (albo wręcz wcale), z drugiej zaś sporo cynku (1400 ppm)
    i fosforu (1300 ppm) -- pierwiastków, które w nowoczesnych
    olejach do osobówek występują w stężeniach poniżej 1000 ppm, bo
    katalizatory za nimi nie przepadają. Katalizatory nie lubią, za
    to pary trące wręcz przeciwnie.

    Zaś cały urok bazy syntetycznej estrowej czy PAO polega na
    niskiej degradacji lepkości tejże w funkcji czasu. To też przy
    częstych zmianach oleju mineralnego problemu zmiany lepkości nie
    ma.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: