  • 1. Data: 2015-12-31 14:33:16
    Temat: Olej - mierzymy na zimnym czy ciepłym silniku??
    Od: psikus <p...@o...pl>

    Jak w temacie. Pewnie nie ma to znaczenia ale chodzi o olej 5w40. I
    czytam raz ze na ciepłym, raz że na zimnym...

  • 2. Data: 2015-12-31 14:34:40
    Temat: Re: Olej - mierzymy na zimnym czy ciepłym silniku??
    Od: psikus <p...@o...pl>

    W dniu 2015-12-31 o 14:33, psikus pisze:
    > Jak w temacie. Pewnie nie ma to znaczenia ale chodzi o olej 5w40. I
    > czytam raz ze na ciepłym, raz że na zimnym...

    A i czy jakim stanie bedzie wiekszy stan oleju na bagnecie ( przy
    ciepłym czy przy zimnym )

  • 3. Data: 2015-12-31 14:44:39
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Ja sprawdzam na ciepłym, ale nie wcześniej, niż po 5 min od zgaszenia silnika. Ale to
    chyba nie ma takiego znaczenia, ważne, żeby było nie mniej niż w połowie na miarce i
    jest OK.

  • 4. Data: 2015-12-31 15:14:46
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > A i czy jakim stanie bedzie wiekszy stan oleju na bagnecie ( przy
    > ciepłym czy przy zimnym )

    Sprawdzasz, aż ścieknie np. po 10min i wszystko. Jak chcesz to i możesz
    sobie poczekać 24h, wtedy będzie zimny ale na miarce bez większej różnicy.

  • 5. Data: 2015-12-31 15:57:47
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2015-12-31 o 14:33, psikus pisze:
    > Jak w temacie. Pewnie nie ma to znaczenia ale chodzi o olej 5w40. I
    > czytam raz ze na ciepłym, raz że na zimnym...
    Praktycznie nie ma znaczenia - rozszerzalność ma znikomą w porównaniu z
    dokładnością bagnetu.
    Ważne jest żeby to robić na płaskim, i min. 10 minut po wyłączeniu silnika.
    To ostatnie aby olej z całej "góry" miał czas spłynąć do miski.

  • 6. Data: 2015-12-31 16:02:13
    Od: psikus <p...@o...pl>

    W dniu 2015-12-31 o 15:57, ZIWK pisze:
> [...]
    > Ważne jest żeby to robić na płaskim, i min. 10 minut po wyłączeniu silnika.
    > To ostatnie aby olej z całej "góry" miał czas spłynąć do miski.

    A u mnie jest tak, że jak jest samochód rozgrzany to na bagnecie
    pokazuje trochę więcej oleju (ok 80%), a jak jest zimny mniej (ok 50%)

    Sprawdzam w tym samym miejscu, na płaskiej powierzchni

  • 7. Data: 2015-12-31 16:22:08
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "psikus" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A u mnie jest tak, że jak jest samochód rozgrzany to na bagnecie pokazuje
    > trochę więcej oleju (ok 80%), a jak jest zimny mniej (ok 50%)
    >
    > Sprawdzam w tym samym miejscu, na płaskiej powierzchni

    i oba odczyty sa poprawne

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 8. Data: 2015-12-31 16:33:56
    Od: psikus <p...@o...pl>

    W dniu 2015-12-31 o 16:22, tck pisze:

    > Użytkownik "psikus" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > i oba odczyty sa poprawne

    no to ile mam 50 czy 80% :) tylko nie piszcie ze 50% na zimnym, 80% na
    cieplym:)

  • 9. Data: 2015-12-31 16:38:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 31 Dec 2015 14:33:16 +0100, psikus napisał(a):

    > Jak w temacie. Pewnie nie ma to znaczenia ale chodzi o olej 5w40. I
    > czytam raz ze na ciepłym, raz że na zimnym...

    Mierzy się tak jak w instrukcji obsługi samochodu jest napisane.

    A w różnych samochodach jest to różnie - w jednych na zimno, w innych po
    zgaszeniu, jeszcze w innych na ciepło ale po odczekaniu 5 minut.

    Kreski na bagnecie masz ustawione pod jeden konkretny sposób sprawdzania
    poziomu oleju.

  • 10. Data: 2015-12-31 16:53:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 31 Dec 2015 16:33:56 +0100, psikus napisał(a):

    > no to ile mam 50 czy 80% :) tylko nie piszcie ze 50% na zimnym, 80% na
    > cieplym:)

    Masz dobrze :)