eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOlej do silnika / zawartość siarki w oleju napędowymRe: Olej do silnika / zawartość siarki w oleju napędowym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.test.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Olej do silnika / zawartość siarki w oleju napędowym
    Date: Thu, 25 Feb 2010 23:38:56 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 26
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <6...@n...onet.pl>
    References: <4...@v...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1267137536 23155 213.180.130.18 (25 Feb 2010 22:38:56 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 25 Feb 2010 22:38:56 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.51
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.8) Gecko/20100202
    Firefox/3.5.8
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2259010
    [ ukryj nagłówki ]

    > Witajcie,
    >
    > Jak to jest z olejami do silnika (diesla): dlaczego dla paliwa o
    > zawartości siarki do 500 instrukcja nakazuje stosowanie normy ACEA A1/
    > B1, a dla paliwa o zawartości siarki do 50 ACEA C2? Dlaczego lepszy
    > jakościowo olej dla paliwa o mniejszej ilości siarki?
    >
    > I drugie pytanie: jako, że teoretycznie obecne paliwa spełniają normy
    > ok. 10 jednostek siarki, to czy mogę wlać A1/B1?
    >
    > Michał
    Jedyna i potwierdzona instrukcja stosowania oleju do diesla mówi że można nalać
    każdy olej pod warunkiem że będzie miał zasadowe pH. A wymienić go należy jak pH
    osiągnie jakąś konkretną wartość. Idzie o panewki. Od zawsze było wiadomo że w
    skład oleju napędowego wchodzi siarka. Olej oprócz smarowania miał również
    zobojętniać produkty spalania jakie dostają się do miski olejowej. Materiał
    panewek w dieslu nie jest odporny na kwas siarkowy. I przy kwaśnym pH
    następowało by rozpuszczanie panewek. Nie byłby to proces w stylu że dzisiaj
    panewki są a jutro ich nie ma. Ale powolny, skracający żywotność silnika na
    przykład o połowę. Teraz ze względu na to że są paliwa nisko siarkowe problem z
    pH oleju silnikowego jest mniejszy. Odbiło się to w instrukcjach obsługi
    samochodów. Kiedyś wymiany oleju były co 5 tysięcy, teraz każą wymieniać przy
    większych przebiegach.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: