eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOlej do TicoRe: Olej do Tico
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: MarcinJM <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Olej do Tico
    Date: Tue, 06 Apr 2010 07:16:25 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 38
    Message-ID: <hpeg3d$7vt$1@news.onet.pl>
    References: <hk145m$2cm$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hkajk7$poe$1@inews.gazeta.pl>
    <hp1mo9$b3g$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hp2tue$77j$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hp9clp$bce$1@news.onet.pl>
    <hp9jih$3s5$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: acfz248.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1270530989 8189 83.9.227.248 (6 Apr 2010 05:16:29 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 6 Apr 2010 05:16:29 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <hp9jih$3s5$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 091103-1, 2009-11-03), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2270429
    [ ukryj nagłówki ]

    bartez pisze:
    > Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > news:hp9clp$bce$1@news.onet.pl...
    >> bartez pisze:
    >>>> Zalewanie minerała to tak jakby kopać leżącego. Ludzie się łudzą, że
    >>>> wtedy przestanie brać olej itp itd to jakieś bzdury.
    >>> No właśnie to skąd taki stereotyp? A jak np był mineralny to można zalać
    >>> syntetyk? I jeszcze jedno pozwolę sobie podczepić: po co przechodzi się z
    >>> syntetyka na półsyntetyk?
    >> Stereotyp "bo ktos kiedys tak powiedzial", a nawet na grupie zdarzaly sie
    >> posty "zalalem syntetyk i zaczelo ciec". Syntetyk ma wieksze wlasciwosci
    >> myjace i to, co jest "uszczelnione" nagarem moze zostac obnazone (choc ja
    >> nigdy sie z tym nie spotkalem) co nie zmienia faktu, ze miejsce owo nadaje
    >> sie do naprawy niezaleznie od klasy oleju.
    >>
    >> A to, czy sie "przechodzi" to nie wiem, ja nigdy nie przechodzilem. Do
    >> "cywilnych" smietnikow leje 15W/40, a do rajdowki 5W/40.
    >
    > No to po kiego grzyba produkuje się mineralny jak jest syntetyk? A
    > półsyntetyk po co?
    > Pytam całkiem serio. Jeśli powiesz, że to tylko kwestia ceny to się zamykam
    > i dalej nic nie wiem :).

    Produkuje sie rozne klasy lepkosciowe, a to czy dana klasa jest
    syntetykiem czy nie zalezy od producenta oleju.
    to, co jest przed W oznacza umowna ujemna temperature otoczenia przy
    ktorej olej zachowuje plynnosc na jakims poziomie.

    Baza syntetyczna zachowuje swe wlasciwosci do np. -30 -40oC stad brak
    olejow syntetycznych 15W, natomiast z drugiej strony brak olejow
    mineralnych 0W...5W
    Tu jest mniej wiecej objasnione:
    http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.htm
    l

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: