  • Data: 2010-08-25 09:59:07
    Temat: Re: Olej do JTDm - pytanie.
    Od: Seba <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 25 Aug 2010 00:17:31 +0200, Lewis napisał(a):

    > Jeżeli masz 5W40 i API SJ to lej 5W40, co za różnica jaką normę ma dany
    > koncern, tak czy siak lepkość i max temp pracy masz określoną, a to jak
    > nazywa ją producent to inna sprawa.

    Tyle, że u mnie jest ten cholerny DPF - i z tego co doczytałem, to
    jednak trzeba pilnować odpowiedniego oleju/normy producenta (zalecane
    jest abu olej spełniał ACEA C3).

    Wiesz - ja sobie doskonale zdaję sprawę, że olej to olej - ponad jego
    'markę' stawiać trzeba na odpowiedni interwał wymiany i odpowiednią
    klase jakościowo/lepkościową. Do tej pory lałem do swoich aut Valvoline
    MaxLife (czy to w wersji 5W czy 10 W) i z głowy - ale w tym przypadku
    się okazało, że ten olej może akuratnie nie być "tym właściwym". Stąd
    pytanie na grupie.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.