eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › Olej do 2T
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 34

  • 21. Data: 2013-12-02 09:10:21
    Temat: Re: Olej do 2T
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 02-12-2013 00:12, Iglo pisze:
    > Skuter ma 12kkm przebiegu i
    > czort wie czy coś wymieniane.

    Jaki silnik? Minarelli chłodzone cieczą spokojnie kręcą do 25 kkm bez
    żadnych ingerencji. Mogą wykręcić nawet więcej, ale po takim przebiegu,
    według znawcy, wystarcza zwykle wymiana pierścieni i można śmigać dalej.
    Ja mam właśnie taki silnik. Jeździłem nawet na ołowiowej, gdy mi się
    dostała beczka leżakowanej ok. 10 lat w baku ciężarówki (mieliśmy taką
    6x6 benzynę, więc stała).


    --
    ?(??_?)? ? ???


  • 22. Data: 2013-12-02 09:17:49
    Temat: Re: Olej do 2T
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-01, Iglo <i...@o...pl> wrote:
    >>
    >> A tak bardziej w temacie: krążyła/krąży opinia, że syntetyczny można
    >> zmienić na mineralny, lecz gdy od początku używa się mineralnego i
    >> silnik ma już za sobą połowę swego zakładanego żywota (do pierwszego
    >> remontu), to zamiana na syntetyk spowoduje wymycie nagarów,
    >> rozszczelnienie i spadek mocy (ze względu na właściwości myjące
    >> syntetyków). Ile w tym prawdy - nie mam pojęcia.
    >
    > I tego właśnie bardziej się można obawiać. Skuter ma 12kkm przebiegu i
    > czort wie czy coś wymieniane. Chyba zdecyduję się na mineralny, tylko jakiś
    > markowy, bo widziałem w jakimś dykoncie po 10zł/l marki "olej do dwusówa".
    >
    Bez przesady... Lej syntetyk i sie niczym nie przejmuj, dwusuw jednak
    potrzebuje dobrego smarowania.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 23. Data: 2013-12-02 09:44:03
    Temat: Re: Olej do 2T
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-12-02 09:10, Zakonspirowany pisze:
    > W dniu 02-12-2013 00:12, Iglo pisze:
    >> Skuter ma 12kkm przebiegu i
    >> czort wie czy coś wymieniane.
    >
    > Jaki silnik? Minarelli chłodzone cieczą spokojnie kręcą do 25 kkm bez
    > żadnych ingerencji. Mogą wykręcić nawet więcej, ale po takim przebiegu,
    > według znawcy, wystarcza zwykle wymiana pierścieni i można śmigać dalej.
    > Ja mam właśnie taki silnik. Jeździłem nawet na ołowiowej, gdy mi się
    > dostała beczka leżakowanej ok. 10 lat w baku ciężarówki (mieliśmy taką
    > 6x6 benzynę, więc stała).
    >
    >

    Ale co ma benzyna olowiowa do dwusuwa ?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X


  • 24. Data: 2013-12-02 10:16:09
    Temat: Re: Olej do 2T
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 02-12-2013 09:44, Kuczu pisze:
    > W dniu 2013-12-02 09:10, Zakonspirowany pisze:
    >> W dniu 02-12-2013 00:12, Iglo pisze:
    >>> Skuter ma 12kkm przebiegu i
    >>> czort wie czy coś wymieniane.
    >>
    >> Jaki silnik? Minarelli chłodzone cieczą spokojnie kręcą do 25 kkm bez
    >> żadnych ingerencji. Mogą wykręcić nawet więcej, ale po takim przebiegu,
    >> według znawcy, wystarcza zwykle wymiana pierścieni i można śmigać dalej.
    >> Ja mam właśnie taki silnik. Jeździłem nawet na ołowiowej, gdy mi się
    >> dostała beczka leżakowanej ok. 10 lat w baku ciężarówki (mieliśmy taką
    >> 6x6 benzynę, więc stała).
    >>
    >>
    >
    > Ale co ma benzyna olowiowa do dwusuwa ?

    Nie tyle, że ołowiowa, co przestana w baku ciężarówki min. 10 lat.
    Przefiltrowana przez szmatkę, bo w beczce nie prezentowała się ciekawie.
    Czy naklejka przy wlewie z przekreślonym "Pb" była tam tylko ze względu
    na środowisko?


    --
    ?(??_?)? ? ???


  • 25. Data: 2013-12-02 11:17:41
    Temat: Re: Olej do 2T
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Mon, 02 Dec 2013 09:10:21 +0100, Zakonspirowany napisał(a):

    > Jaki silnik? Minarelli chłodzone cieczą spokojnie kręcą do 25 kkm bez
    > żadnych ingerencji. Mogą wykręcić nawet więcej, ale po takim przebiegu,
    > według znawcy, wystarcza zwykle wymiana pierścieni i można śmigać dalej.
    > Ja mam właśnie taki silnik. Jeździłem nawet na ołowiowej, gdy mi się
    > dostała beczka leżakowanej ok. 10 lat w baku ciężarówki (mieliśmy taką
    > 6x6 benzynę, więc stała).

    Silnik Piaggio, chłodzony cieczą. Ładnie pracuje:

    http://www.youtube.com/watch?v=753zXyQ2cA4


  • 26. Data: 2013-12-02 17:34:18
    Temat: Re: Olej do 2T
    Od: TaDzik <t...@B...pl>

    W dniu 02-12-2013 09:44, Kuczu pisze:
    > W dniu 2013-12-02 09:10, Zakonspirowany pisze:
    >> W dniu 02-12-2013 00:12, Iglo pisze:
    >>> Skuter ma 12kkm przebiegu i
    >>> czort wie czy coś wymieniane.
    >>
    >> Jaki silnik? Minarelli chłodzone cieczą spokojnie kręcą do 25 kkm bez
    >> żadnych ingerencji. Mogą wykręcić nawet więcej, ale po takim przebiegu,
    >> według znawcy, wystarcza zwykle wymiana pierścieni i można śmigać dalej.
    >> Ja mam właśnie taki silnik. Jeździłem nawet na ołowiowej, gdy mi się
    >> dostała beczka leżakowanej ok. 10 lat w baku ciężarówki (mieliśmy taką
    >> 6x6 benzynę, więc stała).
    >>
    >>
    >
    > Ale co ma benzyna olowiowa do dwusuwa ?
    >

    Jako, że osobnik "Zakonspirowany" to "Szejk laha szah" więc u niego
    różne rzeczy się z ołowiem w jego minarelli dzieją :)
    Na szczęście po przefiltrowaniu tej benzyny przez frotke wszystko
    wróciło do normy.

    --
    Pozdro
    tadzik


  • 27. Data: 2013-12-04 15:50:07
    Temat: Re: Olej do 2T
    Od: "maverik" <b...@o...pl>

    tak bez cytatu, bo nie w temacie, ale zalewaj tylko tym, jeśli chcesz aby
    długo jeździło
    http://www.quakerstate.com/#/products/small-engine-l
    ubricants/universal-2-cycle-engine-oil


  • 28. Data: 2013-12-04 15:53:59
    Temat: Re: Olej do 2T
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-04, maverik <b...@o...pl> wrote:
    > tak bez cytatu, bo nie w temacie, ale zalewaj tylko tym, jeśli chcesz aby
    > długo jeździło
    > http://www.quakerstate.com/#/products/small-engine-l
    ubricants/universal-2-cycle-engine-oil
    >
    Pytanie czy koszt zakupu + import tego oleju przez powiedzmy 25 kkm nie
    przekroczy ceny remontu (tlok, cylinder, wal).

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 29. Data: 2013-12-04 16:28:38
    Temat: Re: Olej do 2T
    Od: "maverik" <b...@o...pl>


    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:l7nfm7$e0v$2@node2.news.atman.pl...
    > On 2013-12-04, maverik <b...@o...pl> wrote:
    >> tak bez cytatu, bo nie w temacie, ale zalewaj tylko tym, jeśli chcesz aby
    >> długo jeździło
    >> http://www.quakerstate.com/#/products/small-engine-l
    ubricants/universal-2-cycle-engine-oil
    >>
    > Pytanie czy koszt zakupu + import tego oleju przez powiedzmy 25 kkm nie
    > przekroczy ceny remontu (tlok, cylinder, wal).

    gdy jeździłem 2t był dostępny w pl, nawet na stacjach bp, ale jakość
    nieporównywalna do motuli itp


  • 30. Data: 2013-12-05 08:16:36
    Temat: Re: Olej do 2T
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 4 Dec 2013 16:28:38 +0100) ktos podajacy sie za maverik
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    >>> tak bez cytatu, bo nie w temacie, ale zalewaj tylko tym, jeśli chcesz aby
    >>> długo jeździło
    >>> http://www.quakerstate.com/#/products/small-engine-l
    ubricants/universal-2-cycle-engine-oil
    >>>
    >> Pytanie czy koszt zakupu + import tego oleju przez powiedzmy 25 kkm nie
    >> przekroczy ceny remontu (tlok, cylinder, wal).
    >
    > gdy jeździłem 2t był dostępny w pl, nawet na stacjach bp, ale jakość
    > nieporównywalna do motuli itp

    Zawsze mnie ciekawi w jaki sposób w warunkach domowych porównuje się oleje
    między sobą. Miałeś dwa identyczne silniki, jeździłeś na dwóch różnych
    olejach i po przejechaniu 10kkm rozebrałeś je żeby zmierzyć zużycie?

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
    http://bikepics.com/members/piko/

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: