  • 21. Data: 2014-08-10 00:43:16
    Temat: Re: Olej co lepsze przy małych przebiegach miasto
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-08-08 18:06, WOJO pisze:
    > Jakbym czytał siebie sprzed kilku lat...
    > Nie martw się - przejdzie Ci. :)
    Mi nie przeszło. No dobra - właściwie prawie zawsze jeździłem na
    wymianę, bo akurat z olejem nie chciało mi się babrać. Ale. Jak coś przy
    samochodzie robię sam, to wiem, że będę miał zrobione dobrze. A nawet
    tak prostą czynność jak wymiana oleju można spieprzyć, albo przynajmniej
    zniesmaczyć. Przykład z ostatniej mojej wymiany: mechanik upierdziela
    śrubę mocującą spodnią osłonę silnika. Pomijam już, że ja bym jej pewnie
    nie upierdzielił, bo lubię se śrubki prysnąć czymś kompatybilnym z wd40
    przed kręceniem, no ale spec lubił widać na sucho :-> Nie ważne. Śrubka
    wkręcana w obejmę, więc właściwie całość można wywalić i założyć nowe.
    No ale co robi mechanior?? Wierci k* dziurę obok i wp* blachowkręt,
    chyba od ojca dekarza pożyczony, bo długi jak ch*. No i teraz sterczy mi
    takie gówno z nałożonym pierdyliardem podkładek. Jeśli jakiś kot planuje
    rzucać mi się pod koła, to niech sierściuch nie liczy, że przyklei się
    do asfaltu i przeżyje - gwarantuję, że łeb będzie miał rozorany moim
    nowym systemem podtrzymywania osłony ;-)

    Maciek

  • 22. Data: 2014-08-10 10:25:09
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > do asfaltu i przeżyje - gwarantuję, że łeb będzie miał rozorany moim
    > nowym systemem podtrzymywania osłony ;-)
    Ty się nie martw o kota, Ty się zacznij martwić o włazy studzienek
    kanalizacyjnych, których spora część nigdy nie może być prawidłowo osadzona.
    :)
    A co do Twojego podejścia, to popieram w całej rozciągłości.
    Już tu kiedyś pisałem, ale się powtórzę.
    Jestem posiadaczem takich zabawek:
    http://www.promotorlublin.pl/?2310,klucz-wpust.-1-2-
    tx70-x-58-s07h470
    http://www.promotorlublin.pl/?2832,miska-do-zlewania
    -oleju-qs60224
    http://www.promotorlublin.pl/?2101,klucz-do-filtra-o
    leju-nasadka-68mm-14-katow-hc-68-14
    Olej kupuję samodzielnie, filtry także.
    Wymiana zajmuje mi mniej niż 30 minut, a satysfakcja z samodzielnego
    grzebania zostaje na długo.
    Dla ekologów - tak mam gdzie oddać zużyty olej. :)
    A jak pomyślę o tych wszystkich spieszących się mechanikach, to sam wolę na
    spokojnie zająć się np. hamulcami, dbając o własne bezpieczeństwo.
    Oczywiście "czas" w portfelu jest niemniej ważny.
    Jak ostatnio usłyszałem, że regulacja zaworów (zwykłe śrubki, bez potrzeby
    wyciągania silnika) kosztować ma 800 zł, to mnie trafiło.
    Nie wiem, czy ja tak wyglądam, czy jest jakiś inny powód dla którego
    mechanicy próbują mnie tak orżnąć.
    Godzina pracy wyceniona na 300 zł (komplet oryginalnych uszczelek w ASO
    200zł)
    Takie postępowanie zmusza mnie do ciągłego dokształcania się także z
    dziedziny mechaniki... :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 23. Data: 2014-08-10 15:21:58
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-10 00:33, Maciek pisze:
    > No bez jaj. Za jakie free??? Po prostu olej kosztuje u nich te 2-3 dychy
    > więcej niż np. w necie :-)

    Majątek co nie? :)

    Lewis