  • 21. Data: 2016-06-17 13:08:40
    Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Wczoraj sprawdzałem z pomocą innej osoby jak to jest z tym dymem.
    > Okazało się, że przynajmniej na moment sprawdzenia nie ma na jałowym
    > biegu niebieskiego dymu i nie pojawia się taki także przy gazowaniu
    > silnika do 6000rpm. W zasadzie to są jedynie prawie przezroczyste
    > spaliny Takie zachowanie jest zarówno na gazie jak i na benzynie. Fakt,
    > że silnik był raczej ciepły. Odpaliłem do testu jakieś pół godziny po
    > wcześniejszym przejechaniu kilku km.

    nie wazne czy cieply czy zimny - bedzie dymic. a czy zapach spalin nie
    rozni sie od innych samochodow? palacy sie olej ma specyficzny latwy do
    odroznienia zapach

    > Olej nie cieknie z silnika ani z żadnego innego elementu, wszystko
    > suche. Oglądałem tydzień temu w warsztacie i przedwczoraj na przeglądzie
    > technicznym.

    napisalem wczesniej ze masz olej w gniazdach swiec.

    > Zatem pozostaje zagadka, którędy ucieka olej?
    >
    > Podsunę pewien pomysł, choć nie wiem czy ma on sens. Ucieka przez zawory
    > wydechowe i wydech, a ponieważ nie spala się w komorze spalania, nie
    > widać dymu

    zakladajac ze nie masz Warszawy (ona chyba miala silnik dolnozaworowy)
    to nie bardzo sobie wyobrazam jak mialoby to wylatywac ze spalinami -
    chyba ze w postaci odparowanej ale nawet wtedy nie byłyby to takie ilosci.

  • 22. Data: 2016-06-17 13:13:43
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu piątek, 17 czerwca 2016 11:45:19 UTC+2 użytkownik Vlad The Ripper napisał:

> [...]
    > niebieskiego dymu i nie pojawia się taki także przy gazowaniu silnika do
    > 6000rpm. W zasadzie to są jedynie prawie przezroczyste spaliny [...]

    Wczesniej pisałeś ze znika ci 1l na 3000km. IMHO to nie jest ilość
    którą można zaobserwować w spalinach, a przynajmniej nie "na oko".

> [...]
    > technicznym.
    >
    > Zatem pozostaje zagadka, którędy ucieka olej?

    U mnie silnik bierze do 0,2l na 1000km. Od nowości, regularnie
    już 9 rok. U innych użytkowników GP podobnie. Nikt nie wskazał
    jednoznacznie, którędy one biorą ten olej, ale wszystkie tropy
    wskazują na odmę. TTTM. Spaliny są "czyste".

    Pozdrawiam
    MK

  • 23. Data: 2016-06-17 14:20:20
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "sirapacz" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > nie wazne czy cieply czy zimny - bedzie dymic. a czy zapach spalin nie
    > rozni sie od innych samochodow? palacy sie olej ma specyficzny latwy do
    > odroznienia zapach

    Właśnie tu może być trop, czasem czuć tego typu zapach, ale kojarzyłem to z
    faktem, że wylało się trochę oleju na elementy wydechu przy wymianie oleju w
    skrzyni, a wcześniej zapach ten się się nie pojawiał. Może przypadkowa
    korelacja, a może wcześniej nie był wyczuwalny.

    > napisalem wczesniej ze masz olej w gniazdach swiec.

    Wiem, to samo widziałem jak byłem w warsztacie, sam o tym napisałem.

  • 24. Data: 2016-06-18 01:00:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 17 Jun 2016 11:44:49 +0200, Vlad The Ripper napisał(a):

> [...]
    > zachowanie jest zarówno na gazie jak i na benzynie. Fakt, że silnik był
    > raczej ciepły. Odpaliłem do testu jakieś pół godziny po wcześniejszym

    Jeśli masz katalizator w wydechu, to żeby widzieć biały dym to tego oleju
    musi być naprawdę dużo.

    > Podsunę pewien pomysł, choć nie wiem czy ma on sens. Ucieka przez zawory
    > wydechowe i wydech, a ponieważ nie spala się w komorze spalania, nie widać
    > dymu

    Spaliłby się w wydechu lub na katalizatorze.
    Pewnie nawet produkując więcej dymu niż w komorze spalania.

  • 25. Data: 2016-06-20 21:21:59
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-06-14 o 12:34, Vlad The Ripper pisze:
    > Witam
    >
    > Czy występuje w przyrodzie coś takiego jak olej o parametrach 10W40 w
    > pełni syntetyczny do silnika benzynowego? Jeśli tak to pod jaką nazwą
    > szukać? Jest w ogóle w Polsce dostępny?
    Ja miałem podobnie z Matizem, do 140tys było ok potem zaczął trochę brać
    olej, zmieniłem z syntetyka na półsyntetyk i się uspokoiło, czasami raz
    na dwa trzy mies doleję 100ml, a robię codziennie około 30km więc auto
    cały czas jezdzi.
    Tobie proponuję podobnie, starem silnikowi to już nie zaszkodzi,
    wymieniasz olej i przy okazji zmieniasz z sytetetyka na półsyntetyk.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 26. Data: 2016-07-04 09:27:55
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

> [...]
    > Bo ta pierwsza liczba to klasa zimowa, czyli w pewnym uproszczeniu
    > charakteryzująca olej na zimno.
    > To ta druga liczba charakteryzuje olej na gorąco i jakoś tam może wpływać
    > na zużycie tego oleju.
    > Czyli to czego szukasz to może 5W50 czy 10W60.
    > Ale jak Twój silnik zachowa się na takim oleju to już nikt nie wie. Pewnie
    > nic się nie stanie, ale kto nie ryzykuje ten szampana nie pije ;)
    > Natomiast tak naprawdę powinieneś po prostu naprawić silnik, a jak zużywa
    > olej to zużywa - lej taki jak masz lać, a nie jakieś wynalazki które

    Wrócę do tematu
    Chyba jednak mój mechanik miał rację. Jako, że 10W40 syntetyk był
    niedostępny przy wymianie zalali mi valvoline 5W40 syntetyka do benzyn i po
    przejechaniu prawie 2kkm nie widać ubytku na bagnecie. Dotąd używałem
    hydrokrakowanego (tak to się chyba po polsku pisze:) 5W30 - chyba jednak
    mają trochę racji z tym polecaniem syntetyków. Olej droższy ale brak
    konieczności dolewek pewnie zrekompensuje różnicę w cenie.