  • 21. Data: 2013-05-11 23:03:25
    Temat: Re: Okulaty polaryzacyjne
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    BartekK wrote:
> [...]
    > zadziwiający. Ale:
    > - sensowne szkło polaryzacyjne ściemnia o 50%. Nie zawsze jest to
    > wygodne, a jak ściemnia mniej - to jest to ściema, a nie polaryzacja.
    > - sensowność polaryzacji niestety znacznie zużywa się z czasem, od
    > czyszczenia szkieł i UV, nawet drogie fotograficzne filtry
    > polaryzacyjne z czasem tracą ostrość/jakość.
    > - w (dobrych) szkłach polaryzacyjnych jest dość duży problem z
    > widokiem ekranów LCD - kolorowe "mienią się" kolorami, mają plamy
    > jasno-ciemne itp. W zależności od "przekręcenia" głowy efekt się
    > zmienia, ale bywa ciężko używać np nawigacji.

    od dawna używam polarów (teraz Ray Banów) i nie miałem problemów...

    większość samochodow ma LCD dostosowane do obsługi z okularami Polar.

  • 22. Data: 2013-05-11 23:40:02
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 11 May 2013 23:03:25 +0200, Marek Dyjor
    <m...@p...onet.pl> wrote:

    > większość samochodow ma LCD dostosowane do obsługi z okularami Polar.

    To ja ciągle trafiam na tę mniejszość.

    RR.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 23. Data: 2013-05-12 00:30:30
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11.05.2013 18:02, Cavallino pisze:
    > Myślisz że niewiedza upoważnia do oszczerstw, a może jeszcze, że je
    > usprawiedliwia?

    Myslisz, ze bycie koniem upowaznia cie do bronienia drobiu?

  • 24. Data: 2013-05-12 00:33:51
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 12 maja 2013 00:30:30 UTC+2 użytkownik neoniusz napisał:

    > Myslisz, ze bycie koniem upowaznia cie do bronienia drobiu?

    Masz coś konkretnego na myśli onaniuszu czy tylko znalazłeś nowy sposób
    brandzlowania.

  • 25. Data: 2013-05-12 01:19:41
    Od: tá´Ź

    kogutek444 wrote:

    > Masz coś konkretnego na myśli onaniuszu czy tylko znalazłeś nowy sposób
    > brandzlowania.

    Wracaj do kurnika. :>

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 26. Data: 2013-05-12 02:02:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 11 Maj, 15:30, k...@g...com wrote:
    > Byłem w kinie. Można było kupić okulary polaryzacyjne za 3 złote. W kinie fajnie.
    Założyłem w samochodzie. Rewelacja. Wszystko dużo ostrzejsze, praktycznie brak
    odblasków.

    Aż się prosi, żeby pojechać Masztalskim :P

    "Babcia dostała paczkę z zagranicy. Otwiera ją, a w paczce okulary.
    - No tak, wreszcie będę porządnie widzieć - mówi wkładając okulary na
    nos. - No tak, teraz widzę! No, wszystko ostre.
    O, i list jest od Ireny. Cóż ona tam pisze: "Mamo, w tej paczce
    wysyłam ci oprawki, w następnej wyślę szkła"... "

    L.

  • 27. Data: 2013-05-12 10:18:02
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-05-11 23:03, Marek Dyjor pisze:
    > większość samochodow ma LCD dostosowane do obsługi z okularami Polar.
    Na czym ma to dostosowanie polegać? Chyba każdy lcd (tft, ips) używa
    światła spolaryzowanego, bo bez tego by nie działał. Jakaś matówka od
    przodu załatwia sprawę? (oled raczej odpada, w zastosowaniach
    motoryzacyjnych nie spotka się)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 28. Data: 2013-05-12 11:08:54
    Od: tá´Ź

    BartekK wrote:

> [...]
    > światła spolaryzowanego, bo bez tego by nie działał. Jakaś matówka od
    > przodu załatwia sprawę? (oled raczej odpada, w zastosowaniach

    Może on ma po prostu okulary w których te LCD akurat wisi? Bawiąc się
    polaryzacyjnym filtrem kołowym można uzyskać zarówno takie efekt, że
    zawartość LCD widać jak i że nie widać.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 29. Data: 2013-05-12 11:18:33
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    On 2013-05-11 15:30, k...@g...com wrote:
    > Byłem w kinie. Można było kupić okulary polaryzacyjne za 3 złote. W kinie fajnie.
    Założyłem w samochodzie. Rewelacja. Wszystko dużo ostrzejsze, praktycznie brak
    odblasków.

    W tych okularach z kina polaryzacja prawego i lewego szkła jest
    ustawiona pod kątem 90 stopni względem siebie. Czyli eliminacja
    odblasków w prawym i lewym oku będzie różna i prędzej czy późnej
    dostaniesz oczopląsu ;)

    Okulary dla kierowców mają tak ustawiony kierunek polaryzacji (jednakowy
    dla obu oczu), aby eliminować odblaski z poziomych powierzchni. Mam
    takie okulary (dałem za nie aż 20 zł) i bardzo sobię chwalę.

    Piotr

  • 30. Data: 2013-05-12 12:47:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 May 2013 10:18:02 +0200, BartekK napisał(a):
    > Na czym ma to dostosowanie polegać? Chyba każdy lcd (tft, ips) używa
    > światła spolaryzowanego, bo bez tego by nie działał. Jakaś matówka od
    > przodu załatwia sprawę?

    Cwiercfalowka ;-)
    wychodzi swiatlo spolaryzowane kolowo i przez kazdy polaryzator
    liniowy przechodzi.

    A jako ze okulary eliminuja skladowa pozioma, to moze wystarczy
    ustawic pionowo. Czeste jest tez ustawienie pod katem 45 stopni.

    J.