  • 1. Data: 2012-12-11 07:22:55
    Temat: Okulary warsztatowe.
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Witajcie.

    Poszukuję okularów z dużym powiększeniem i podświetleniem.
    Jakie byście polecili?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2012-12-11 12:50:49
    Temat: Re: Okulary warsztatowe.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek" <a...@o...pl> wrote in message
    > Poszukuję okularów z dużym powiększeniem i podświetleniem.
    > Jakie byście polecili?

    Nie lepiej mikroskop?

  • 3. Data: 2012-12-11 14:48:54
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Nie lepiej mikroskop?

    No właśnie. Duże powiększenie to raczej nie w okularach.
    Mam takie
    http://allegro.pl/lupa-na-glowe-z-lampka-okulary-pow
    iekszajace-i2862958105.html
    I generalnie się to sprawdza ALE - nie z soczewkami najsilniejszymi
    (chyba mam założone X2.5).

    Bo te X3.5 co prawda najbardziej powiększają, ale przy tym geometria
    obrazu jest taka, że mózg nie wytrzymuje... No ale czego można oczekiwać
    po pojedynczej soczewce.

    Podświetlenie to raczej taki gadżet nieprzydatny, chyba, że prąd wyłączą :)

    I rzeczywiście, do naprawdę poważnych zadań, to mikroskop stereoskopowy.
    Okulary go nie zastąpią.

  • 4. Data: 2012-12-11 15:11:36
    Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-12-11 14:48, sundayman pisze:

> [...]
    iekszajace-i2862958105.html

    > I generalnie się to sprawdza ALE - nie z soczewkami najsilniejszymi

    Też takie mam. Największą ich wadą jest to, że mają zespolone soczewki
    i nie da się ich dopasować do swojego rozstawu oczu, co powoduje że
    po chwili używania głowa zaczyna boleć od patrzenia. No i ten plastik z
    którego soczewki są wykonane jest dość tandetny, bo po upadku na ziemię
    urwały mi się zaczepy tych soczewek.
    Więc dorywczo, żeby popatrzeć to może być, ale do pracy to się
    zdecydowanie nie nadaje.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-12-11 15:49:02
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2012-12-11 07:22, Jacek pisze:

    > Poszukuję okularów z dużym powiększeniem i podświetleniem.
    > Jakie byście polecili?

    Może zamówić "silne" okulary. Okulista wymierzy kąty i odstępy soczewek.
    Duży plus, bo w tych tanich warsztatowych, faktycznie, można oszaleć
    przy dłuższej pracy.
    Drogie (min 1,5k pln nówka), ale na lata rozwiązanie, to lupa okularowa.
    Z nią nie musisz robić z nosem w płytce.

    --
    rry

  • 6. Data: 2012-12-11 16:10:50
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Tue, 11 Dec 2012 05:50:49 -0600, Pszemol napisał(a):

    > "Jacek" <a...@o...pl> wrote in message
    >
    > Nie lepiej mikroskop?

    Do domowej pracy naprawiania prostych rzeczy w komputerach, to trochę za
    dużo (za drogo).
    Tutaj jest rozwiązanie, które mi wystarcza (powiększenie, duża soczwewka ma
    w sobie mniejszą soczewkę o dużo większym powiekszeniu i podświetlenie):

    http://allegro.pl/lupa-uchwyt-robot-trzecia-reka-90m
    m-2-led-16131-i2834997388.html

    Jednak szukam rozwiązania za pomocą okularów lub biurkowej lampy z
    powiększeniem...
    Pytam Kolegów, bo nie chce eksperymentować kupując co się da i testować...

    P.S. Za młodu jadłem za mało GMO i brak mi trzeciej ręki.;)

  • 7. Data: 2012-12-12 08:37:47
    Od: sasza7 <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 07:22:55 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    > Witajcie.
    >

    > Poszukuję okularów z dużym powiększeniem i podświetleniem.
    >
    > Jakie byście polecili?
    >

    > Pozdrawiam.

    Bawiłem się w różnego typu lupy nagłowne itp, ale jak dla mnie to jakoś nie działało.
    Nie dość że trzeba być w dobrej odległości żeby złapać ostrość (co nie zawsze jest
    wygodne) to często trzeba widzieć normalnie, żeby zlokalizować coś na biurku itp. W
    końcu kupiłem coś takiego: http://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=72_261&pr
    oducts_id=541&osCsid=281dd51f961a8dbc9255815cdf07e9d
    d&lunety=Mikroskop_Bresser_Biolux_ICD_20x_dla_GSM
    Na stronie producenta jest polecany dla dzieci, ale świetnie się nadaje. Niby
    plastikowy ale jakość wykonania na wysokim poziomie. Powiększenie w sam raz i optyka
    która nie odwraca obrazu (także łatwo się pod nim pracuje). Podświetlenie bardzo
    dobre. Jedyna przeróbka jaką wykonałem to montaż na stoliku aluminiowej płytki aby
    nie roztopić podstawy podczas lutowania gorącym powietrzem.

  • 8. Data: 2012-12-12 20:23:21
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "sasza7" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    To powiedz jaka jest maksymalna odległość od przedmiotu żeby łapał ostrość.
    I jaka głębia ostrości.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 9. Data: 2012-12-12 22:12:05
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-12-12 20:23, wowa pisze:

> [...]
    > lutowania gorącym powietrzem.
    >
    > To powiedz jaka jest maksymalna odległość od przedmiotu żeby łapał

    Mam Eschenbacha, odległość obiektywu od przedmiotu to około 8cm, zakres
    sensownej ostrości to jakieś 3mm. W zupełności wystarcza. Niepomiernie
    wygodniejszy od wszelkich wynalazków typu lupa nagłowna.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 10. Data: 2012-12-13 00:27:24
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Mam Eschenbacha, odległość obiektywu od przedmiotu to około 8cm, zakres
    > sensownej ostrości to jakieś 3mm. W zupełności wystarcza. Niepomiernie
    > wygodniejszy od wszelkich wynalazków typu lupa nagłowna.

    Ja mam coś takiego mniej więcej:

    http://allegro.pl/mikroskop-stereoskopowy-xtl-iv-bin
    o-pow-5x-40x-i2849697051.html

    Ale udało mi się kupić na allegro właśnie niedrogo samą głowicę z
    podświetlaniem led (też eschenbach chyba), a statyw zrobiłem sam, tak że
    całość wyszła ok. 400-500 zł.

    Lupy nagłownej używam do normalnej pracy z SMD, ale inspekcję jakości
    lutowania, lutowanie bardziej drobnych detali, z małym rastrem, to
    właśnie pod mikroskopem - lupa już nie "daje rady".

    Dzisiaj, biorąc pod uwagę tendencje zmniejszania obudów, to już bez
    mikroskopu powoli zaczyna się robić bardzo trudno...