  • 21. Data: 2023-11-02 17:14:27
    Temat: Re: Ogranicznik prądowy USB
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Baterie są dziś tanie, wymiana dla elektronika nie stanowi dużego
    > problemu. Ja traktuję w swoich urządzeniach baterie jak elementy
    > eksploatacyjne. Jak klocki hamulcowe. Zużyje się to się wymieni. Raz na
    > parę lat mogę wydać te 30 zł (o ile po tych paru latach nadal będę miał to
    > urządzenie).

    Gdzie znajdziesz nową baterię do danego modelu?!

    > Ostatnio w słuchawce (BT) wymieniłem. 40 zł dałem z wysyłką. Słuchawka od
    > paru lat katowana rozmowami i callami (rozładowywana do zera praktycznie
    > codziennie). Nowa 200 zł, ale nie ma co kupować, skoro jest sprawna, tylko
    > element eksploatacyjny się zużył.

    Ma nowe kodeki? Wysoką wersje BT?

  • 22. Data: 2023-11-02 17:17:41
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Thu, 2 Nov 2023 07:24:59 +0100, użytkownik Adam napisał:

    > Wolniejsze ładowanie = dłuższa żywotność.

    Bez sensu. Prędzej urządzenie straci użyteczność aniżeli bateria
    wysiądzie. Nawet jak wysiądzie, można tanio wymienić. A jeśli się
    upierasz, daj mosfeta odpowiednio spolaryzowanego, w żądanym zakresie
    napięć zachowuje się praktycznie jak źródło prądowe a spadek napięcia na
    nim będzie do pominięcia.

    --
    Jacek

  • 23. Data: 2023-11-02 17:20:18
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > 99% to wypada z kieszeni.
    > Hmmm... teraz tak myślę, może funkcję kieszeni powinna przejąc kabura na
    > telefon?
    > Pasek przy spodniach mam, jedynie problem z roboczymi, gdzie mam szelki.
    > Może czas na nowy strój?

    No i właśnie, wszystko zależy. Ja też ostatnio stłukłem 2 smartfony,
    więc zmieniłem uchwyt w samochodzie, futerał utrudniłby korzystanie
    właśnie w samochodzie.

  • 24. Data: 2023-11-02 17:21:38
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Nov 2023 16:38:58 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Teraz każdy który ma Windows 11, ma tę funkcjonalność.

    Niektóre z tych, co wymieniłem, mają to w BIOS-ie, więc niezależnie od
    OS-a. Działa to awet na nieuruchomionym sprzęcie.

    O takiej możliwości w Win11 nie wiedziałem - dzięki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 25. Data: 2023-11-02 17:59:13
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 02.11.2023 o 11:38, Adam pisze:
    > Dnia Thu, 2 Nov 2023 08:06:52 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

    > W opisywanym przypadku: nie jest konieczne gotowanie zegarka i ładowanie go
    > w kilkadziesiąt minut, może się ładować dłużej, np. przez noc.
    > Nawet instrukcja do niego wspomina, aby go nie podłączać do ładowarek
    > mocniejszych niż 0,5A.

    Ale to od ładowarki ma zależeć?!

  • 26. Data: 2023-11-02 18:03:08
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 02.11.2023 o 17:17, Jacek pisze:

    > Bez sensu. Prędzej urządzenie straci użyteczność aniżeli bateria
    > wysiądzie. Nawet jak wysiądzie, można tanio wymienić. ...

    W hermatycznym smartwatchu?

  • 27. Data: 2023-11-02 18:08:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.11.2023 17:21, Adam wrote:
    > O takiej możliwości w Win11 nie wiedziałem - dzięki.

    Nazywa się to "Smart charging" i wyświetla serduszko przy ikonie
    baterii, kiedy laptop jest podłączony.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 28. Data: 2023-11-02 21:15:35
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.11.2023 o 18:03, io pisze:

    > W hermatycznym smartwatchu?

    No, sam wymieniałem niedawno. Powinieneś zapytać o model bo w nie każdym
    idzie wymienić bezinwazyjnie. Ja wymieniałem w Amazfit Verge. Okazało
    się, że jest klejony podobnie jak smartfon czyli klej B7000 i ma gumową
    uszczelkę. Wyszło profesjonalnie, znaczy sklejony poprawnie i nie przecieka.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 29. Data: 2023-11-02 21:24:08
    Od: Kaczin0 <j...@i...pl>

    W dniu 2.11.2023 o 17:14, io pisze:

    > Gdzie znajdziesz nową baterię do danego modelu?!

    Zazwyczaj nie jest żaden problem. I bateria nie jest do modelu, tylko ma
    mieć określone wymiary i ewentualnie pojemność.

    > Ma nowe kodeki? Wysoką wersje BT?

    Do rozmów?

    --
    Kaczin

  • 30. Data: 2023-11-02 22:09:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Nov 2023 17:59:13 +0100, io napisał(a):

    > Ale to od ładowarki ma zależeć?!

    Wygląda, że przyoszczędzili na układzie ładowania i idzie na prosto w
    ogniwo.

    Przed chwilą znalazłem przypadkiem mój stary zestaw podróżny: router
    Ravpower RP-WD03 + modem USB LTE.
    W instrukcji do niego jest wyraźnie zaznaczona informacja, aby nie
    podłączać go (routera) do ładowania do źródła, które daje więcej, niż 1A.
    Podłączyłem na chwilę do USB laptopa - po chwili zrobił się ciepły.
    Oczywiście zaraz go odpiąłem i dałem do mniejszego zasilacza.
    Też Chińczyki przyoszczędziły.

    Klasyczny akumulator samochodowy też połknie prawie tyle, ile mu da
    ładowanie - ograniczeniem (w pewnym uproszczeniu) jest oporność wewnętrzna
    ogniw.
    Też zaleca się ładowanie prądem nie większym, niż 1/10C.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam