eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaOgniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać? › Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
    Date: Tue, 21 Mar 2017 17:53:41 +0100

    Pan J.F. napisał:

    > ale tak sie to robi - zaporowo, a prad przepuszczany zalezy
    > od oswietlenia.

    Nie, robi się to z diodą pracującą jako zamieniacz fotonów
    na elektrony.

    > Wydaje mi sie, ze ... zapomnij. Bilans mocy zepchnie nas
    > w jakies niemierzalne prady, choc dzis to trudno powiedziec
    > co jest jeszcze niemierzalne.
    > Jakies fA chyba mierza ... ale czy w wilgoci MRU ?
    >
    > Ale .. przeciez Ronja dziala. Wiec sie da.
    >
    > jesli sie nie pomylilem w obliczeniach, to trzeba prady
    > rzedu 10nA mierzyc.

    Może być nawet mniej niż 10nA, nic strasznego. Poza fotodiodami
    mam w szpargałach wzmacnacze operacyjne, które z tym sobie radzą
    i gigaomowe rezystory do nich, by zapiąć sprzężenie zwrotne.
    Ja to tak bardziej teoretyk jestem, do lutowania się nie rwę.
    Ale jest tu na grupie kolega, który to własnymi rencami montował.
    Na tyle dobrze to robił, że do dzisiaj działa, również w strugach
    deszczu. A wiele lat minęło. Kolegę zatem pochwalić trzeba.

    --
    Jarek