eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleFerie zimowe na motocyklu w Hiszpani - są chętni? › Re: [Offtopic] scigacz.pl (było: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - są chętni?)
  • Data: 2010-12-21 09:50:56
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (było: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - są chętni?)
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dudditsnapisal

    > IMHO ktoś tam używa skrótu myślowego pisząc o hamowaniu pulsacyjnym.
    > Tak naprawdę chodziło o (cytat z powyższego tekstu):
    > "(..)Równocześnie, w ciągu ok. 0.5. sekundy równomiernie zwiększamy
    > hamowanie przodem.(..)"
    > Co prawda zaraz potem człowiek znowu pisze "pulsacyjne", ale myślę, że
    > właśnie miał na myśli hamowanie na granicy przyczepności. Z pewnością
    > nie może być mowy o całkowitym odpuszczeniu klamki hamulca i jej
    > ponownym wciśnięciu.

    Celowo zaznaczyłem "poważna szkoła". Z całym szacunkiem, ale w moim
    odczuciu to czego w 2007 roku uczono w SMS nie miało nic wspólnego z
    poważną szkołą.

    Uwieszenie się na kierownicy przede wszystkim zaburza samoistną tendencję
    motocykla do utrzymania się w pionie (wynikającą z działania sił
    żyroskopowych). Ponadto w przypadku motocykli sportowych prowadzi do
    odrywania się tyłu od nawierzchni. Jeśli trzymasz kurczowo kierownicę (bo
    na niej wisisz), to nie ma mowy o wyczuciu poślizgu (czyli wyłapaniu
    utraty sił na kierownicy), czy też precyzyjnym dozowaniu hamulca.
    Uprzedzając pytanie - tak, da się hamować na maxa z maksymalnej prędkości
    z luźnymi rękoma. Takich rzeczy uczy się w poważnych szkołach. "Odpierdol
    się od kierownicy, ręce luźno" to pierwsze komendy od instruktora, które
    tam usłyszysz. A nie jakieś pierdy o hamowaniu tyłem i dodawaniu
    pulsacyjnie przedniego hebla.

    I mówię to nie po to, aby się mądrzyć, tylko aby zainteresować tematem, bo
    sam temat techniki jazdy jest po prostu pasjonujący ;)