-
Data: 2010-12-21 13:58:25
Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (by�o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - s�� ch��tni?)
Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2010-12-21 14:23:42 +0100, Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> said:
>> No ale tak to se możemy gadać długo, przypomnij się na wiosnę, może
>> porobimy jakieś testy, będziecie mieli temat na artykuł ;-)
> To nie jest głupi pomysł, mówię poważnie;)
Wiem ;-)
>> Ale to nie jest kwestia pełnej symulacji (udawania) ABSu. ABS działa
>> wtedy, gdy koło już straci przyczepność (i żaden człowiek nie zareaguje
>> tak szybko), hamowanie pulsacyjne polega na niedopuszczeniu do utraty
>> przyczepności.
>
> Tylko skąd wiesz co dzieje się z kołem, jeśli cały czas pompujesz
> heble? Nieważne. Ale proponuje pogrzebać.
Ważne ważne. Czucie przyczepności zależy od paru czynników - od opon i
różnic w ich zachowaniu na zimno i ciepło (są takie które bez
rozgrzania nie dają w ogóle sygnałów - np. D208R), od przyczepności
nawierzchni, od samego motocykla (zawias, geometria, masa) i wreszcie
od umiejętności kierownika. Hamowanie pulsacyjne upośledza czucie (ale
nie całkowicie), za to zdejmuje z karku parę problemów. Ale, i tu nie
ma chyba zaskoczenia, też je trzeba poćwiczyć - wyczuć zakres jak mocno
cisnąć i na ile odpuszczać. Mi poćwiczenie pulsowania dało znacznie
szybszy przyrost efektywności hamowania, niż podobny czas (a nawet
dłuższy) spędzony na nauce czucia przyczepności przy jednostajnym i
odpuszczania dopiero gdy przekroczona zostanie granica przyczepności,
drogi hamowania mimo lekkich uślizgów opanowywanych natychmiastowo
planowanym odpuszczniem były zauważalnie krótsze, niż przy hamowaniu
jednostajnym, nie wspominając o tym, gdy opona popłynęła, bo jakoś
wtedy droga zatrzymania ładnie mi się wydłużała.
--
Pozdrawiam
de Fresz
Następne wpisy z tego wątku
- 21.12.10 14:00 AZ
- 21.12.10 14:01 duddits
- 21.12.10 14:06 AZ
- 21.12.10 14:13 Piotr Klimek
- 21.12.10 14:24 Tytus z fabryki
- 21.12.10 14:27 Piotr Klimek
- 21.12.10 14:32 AZ
- 21.12.10 14:34 AZ
- 21.12.10 14:34 Tytus z fabryki
- 21.12.10 14:35 Piotr Klimek
- 21.12.10 14:37 Piotr Klimek
- 21.12.10 14:37 Grzegorz Rogala
- 21.12.10 14:41 Grzegorz Rogala
- 21.12.10 14:53 Tytus z fabryki
- 21.12.10 14:58 Piotr Klimek
Najnowsze wątki z tej grupy
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
- Re: Kluby MC, barwy i ustalenia - pare wyjasnien (bardzo dlugie) -- total offtopic
- Covid Covidem, ale co z Różańskowiskiem?
Najnowsze wątki
- 2024-09-02 Re: RP3 kasuje wizy studentom/"studentom" po wylądowaniu na lotnisku
- 2024-09-02 Wzór
- 2024-09-01 Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- 2024-09-01 odrdzewiacz do amelinium
- 2024-09-01 Elektryczna łapka i szerszeń
- 2024-09-01 Jakie podatki za wynajem?
- 2024-09-02 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-02 Warszawa => Projektant/Programista React Native <=
- 2024-09-02 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-09-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-09-01 1. wrzesnia po niemiecku
- 2024-09-01 Od setki do setki...
- 2024-08-31 wpadłem w siodło
- 2024-08-25 cenka opada
- 2024-08-30 Elektryki takie bezpieczne cd.