eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleFerie zimowe na motocyklu w Hiszpani - są chętni?Re: [Offtopic] scigacz.pl (byÄš�o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sĂ�� chĂ��tni?)
  • Data: 2010-12-21 13:58:25
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (by�o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - s�� ch��tni?)
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-12-21 14:23:42 +0100, Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> said:

    > To nie jest głupi pomysł, mówię poważnie;)

    Wiem ;-)

    > Tylko skąd wiesz co dzieje się z kołem, jeśli cały czas pompujesz
    > heble? Nieważne. Ale proponuje pogrzebać.

    Ważne ważne. Czucie przyczepności zależy od paru czynników - od opon i
    różnic w ich zachowaniu na zimno i ciepło (są takie które bez
    rozgrzania nie dają w ogóle sygnałów - np. D208R), od przyczepności
    nawierzchni, od samego motocykla (zawias, geometria, masa) i wreszcie
    od umiejętności kierownika. Hamowanie pulsacyjne upośledza czucie (ale
    nie całkowicie), za to zdejmuje z karku parę problemów. Ale, i tu nie
    ma chyba zaskoczenia, też je trzeba poćwiczyć - wyczuć zakres jak mocno
    cisnąć i na ile odpuszczać. Mi poćwiczenie pulsowania dało znacznie
    szybszy przyrost efektywności hamowania, niż podobny czas (a nawet
    dłuższy) spędzony na nauce czucia przyczepności przy jednostajnym i
    odpuszczania dopiero gdy przekroczona zostanie granica przyczepności,
    drogi hamowania mimo lekkich uślizgów opanowywanych natychmiastowo
    planowanym odpuszczniem były zauważalnie krótsze, niż przy hamowaniu
    jednostajnym, nie wspominając o tym, gdy opona popłynęła, bo jakoś
    wtedy droga zatrzymania ładnie mi się wydłużała.

    de Fresz