eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: gildor <g...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [Offtopic] scigacz.pl
    Date: Thu, 23 Dec 2010 13:09:49 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 77
    Message-ID: <ieve6f$k4l$3@news.onet.pl>
    References: <ienvut$bpt$1@inews.gazeta.pl> <iepqor$mia$1@inews.gazeta.pl>
    <ieprqu$qar$1@inews.gazeta.pl> <iepsph$t3b$1@inews.gazeta.pl>
    <iept5f$165$1@node1.news.atman.pl>
    <10a1c71119a31fe70eae445b64178fb3$1@grupy.scigacz.pl>
    <iepuo3$165$2@node1.news.atman.pl>
    <f33048401979bec67e04acf48a3d267e$1@grupy.scigacz.pl>
    <ieq03d$165$3@node1.news.atman.pl> <ieq373$o1p$1@inews.gazeta.pl>
    <ieq3qr$165$7@node1.news.atman.pl> <ieq3s4$165$8@node1.news.atman.pl>
    <ieq4ho$sbf$1@inews.gazeta.pl> <ieq4sj$165$11@node1.news.atman.pl>
    <ieq5do$2ee$1@inews.gazeta.pl> <ieq60s$165$15@node1.news.atman.pl>
    <ieqa69$jn0$1@inews.gazeta.pl> <ieqb59$n3g$1@inews.gazeta.pl>
    <b4caaa38aaa38ae92608ca222e37bc0d$1@grupy.scigacz.pl>
    <4d11f8b9$0$2499$65785112@news.neostrada.pl>
    <19e674f4fd0ef10e83a23df2e591dc75$1@grupy.scigacz.pl>
    <ietqbb$l3v$1@inews.gazeta.pl>
    <9dad4b4ada214b2e746d21da9a9c8c03$1@grupy.scigacz.pl>
    <ieuvha$k4l$1@news.onet.pl>
    <7c39aa45a846bdb65bd3d3881b27a4cc$1@grupy.scigacz.pl>
    NNTP-Posting-Host: 193.108.194.202
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1293106191 20629 193.108.194.202 (23 Dec 2010 12:09:51 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Dec 2010 12:09:51 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.2.13) Gecko/20101208
    Thunderbird/3.1.7
    In-Reply-To: <7c39aa45a846bdb65bd3d3881b27a4cc$1@grupy.scigacz.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:633935
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 23.12.2010 12:09, Lovtza pisze:
    > gildornapisal
    > tylko "se
    >> poszukaj". więc skąd u Ciebie to stwierdzenie o oporze przed wiedzą,
    >> skoro sam nie przyjmujesz, że prawdopodobnie też możesz nie mieć racji?
    >> coponiektórzy wykazują się jakimś poparciem swoich argumentów fizyką czy
    >> domyślną logiką i nie ma znaczenia czy mają rację czy nie, ale
    >> przynajmniej mają argumenty, a Ty nic. tak jest bo tak i wszystko co
    >> jest innego niż "bo tak" jest złe. tak się nie dyskutuje i sorki stary,
    >> ale nawet gdybyś miał rację, to nie umiesz jej udowodnić, bo się
    >> "uprzejmie" zaperzasz. na chuj w takim razie tu jesteś i ciągle
    >> odpowiadasz, to nie wiem.
    >
    > BO widzisz, nauczanie ludzi takiego tematu jak jazda motocyklem to
    > kwestia odpowiedzialności. Przecież tutaj można zrobić sobie krzywdę.

    no proszę, ciekawe, myślisz jak precel. ja tak nie uważam.

    > Właśnie dlatego tak się oburzam jak czytam o tych sztywnych rękach i
    > hamowaniu pulsacyjnym.

    właśnie dlatego się oburzasz, że nie umiesz wyjaśnić. mógłbyś więc
    pooburzać się w kącie? takie oburzanie jak Twoje, jest infantylne.

    > Właśnie dlatego że nie jestem nauczycielem,
    > instruktorem i specjalistą w sprawie dydaktyki motocyklowej, to nie chcę
    > brnąć w wyjaśnienia. Bo pewnie nie wyjaśnię tego w sposób taki, w jaki
    > powinno być to wyłożone. Dlatego nie chcę tłumaczyć, tylko odsyłam do
    > publikacji, które przygotowali specjaliści.

    więc nie masz racji w swoich wywodach, bo nie umiesz ich udowodnić.
    powinieneś wiec zamilknąć, a do publikacji żadnych nie odsyłasz, tylko
    straszysz nią, nawet jej nie precyzując.

    > Ale żeby nie było że się migam:
    >
    >> skoro nie pulsacyjnie, to jak?
    >
    > Normalnie. Po prostu normalnie. Inicjujesz hamowanie, składasz
    > zawieszenie, dociskasz oponę do asfaltu i wtedy wykonujesz hamowanie
    > zasadnicze. Bez żadnego pulsowania. Jeśli dobrze siedzisz, masz luźne
    > ręcę, to od razu czujesz uślizg. Wtedy ujmujesz hebla i po odzyskaniu
    > hamujesz dalej. W przypadku hamowania na czystych suchych nawierzchniach
    > poprawne wykonanie hamowania pozwala na baaaaaaaaardzo duże opóźnienia
    > bez obawy uślizgu. Wszystko to jest proste, do nauczenia i wytrenowania.

    nie pisz do mnie. ja umiem hamować. tak myślę. ale cieszę się, że się
    wykazałeś.

    >> skoro nie na prostych rękach, to dlaczego inaczej?
    >
    > No właśnie po to, aby czuć to, co dzieje się na kierownicy. Aby czuć
    > uślizg i móc zareagować. Poza tym usztywnianie łap od razu zaburza
    > "naturalną" stabilność jadącego motocykla i wprowadza do jego zachowania
    > nerwowość i wężykowanie. Gadam głupoty? To skręć sobie na maxa i zobacz
    > jak zachowuje się motocykl.
    >
    >> skoro nie z krokodylami, to z czym?
    >
    > Z rzeczową wiedzą. To nie ważne, czy chodzi o jazdę po torze, po placu
    > czy ulicy.
    >> skoro żyroskop, to dlaczego?
    >
    > Ponieważ tak działają prawa fizyki.

    ale jakie prawa fizyki wykazują, ze motocykl zachowuje się jak żyroskop?
    nie. co powoduje, że motocykl to jest żyroskop?

    >> i DLACZEGO do wszystkiego?
    >
    > Dlatego aby mieć lepszą kontrolę, być bezpieczniejszy i mieć większą
    > frajdę z jazdy.

    myślenie psuje frajdę. tu trzeba uczucia i wyczucia oraz instynktu i
    wyobraźni.

    - gildor

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: