-
Data: 2018-06-22 10:01:46
Temat: Re: Off topic samochód elektryczny
Od: Iguan_007 <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Friday, June 22, 2018 at 5:43:27 PM UTC+10, J.F. wrote:
> Faktycznie dosc drogo, biorac pod uwage ze u nas ok 60gr z VAT.
> Ale po podzieleniu przez srednie zarobki to juz nie taki drogi :-)
Niby tak, ale jesli mozesz oszczedzic to dlaczego tego nie zrobic :)
> A masz jakas informacje po ile prad teraz ?
W moim stanie okolo $250 teraz (przed 6 wieczor)
> >>Tesla wam tam stawia wielka baterie ... ale w sumie to nie taka
> >>wielka, na 10 minut ;)
> >Ta bateria bardzo sie sprawdza ze wzgledu na sposob liczenia cen
> >hutowych "spot" co 5 minut. Ma szanse na niwelowanie skokow
> >spowodowanych opoznieniona reakcji tradycyjnych elektrowni.
>
> Jak zniweluje, to nie zarobi na siebie :-)
Jesli to bardziej skomplikowane. Elektrownie uczestnicza tez w rynkach instrumentow
pochodnych. Mozesz sprzedac np. kontrakt "$300 cap" gdzie otrzymujesz premie za
sprzedany instrument pochodny, ale placisz roznice pomiedzy cena spot a $300. Jesli
mozesz ograniczyc skoki powyzej $300 to masz wieksza szanse na zysk z kontraktow. Te
rynki sa bardzo rozbudowane i nie bedziesz latwo w stanie stwierdzic czy sumarycznie
producent energii traci czy zyskuje generujac chwilowo przy danej cenie spot.
Zaleznie od technologii, elektrownie uzywaja rozych kontraktow. Przy weglowych bedzie
to raczej swap czy opcja, przy baterii czy hydro bedzie to raczej cap.
Dodatkowym zrodlem dochodu moze byc usluga szybkiego stabilizowania wahan
czestotliwosci sieci - za to operator rynku tez placi.
> Jak zacznie cena pradu skakac co 5 minut, to moze sie szybciej
> oplacac.
Klient indywidualny nie jest wystawiony na cene spot. On ma stala taryfe. Ale masz
racje - w dluzszym terminie skoki cen zostana przeniesione na taryfe bo sa kosztem
dostawcy pradu.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.06.18 10:03 Myjk
- 22.06.18 10:06 Myjk
- 22.06.18 10:11 Iguan_007
- 22.06.18 10:16 J.F.
- 22.06.18 10:24 nadir
- 22.06.18 10:46 Iguan_007
- 22.06.18 11:36 J.F.
- 22.06.18 12:22 Iguan_007
- 22.06.18 12:26 Iguan_007
- 22.06.18 12:42 J.F.
- 22.06.18 13:24 J.F.
- 22.06.18 14:31 nadir
- 22.06.18 14:45 Iguan_007
- 22.06.18 14:56 Iguan_007
- 22.06.18 15:29 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-07 Jaki silikon lub może klej?
- 2025-02-07 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-02-07 Niby to nie sąd ale kooorwa tak to w sądach dziś wygląda?
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=