  • 1. Data: 2012-06-09 12:55:36
    Temat: Odzyskiwanie danych
    Od: "Leon Mazurek (inny)" <m...@g...bez-spamu.com>

    Jest dysk.
    Na dysku były 3 partycje - została jedna.
    Na tych, co ich nie ma, były zdjęcia.

    Wszystko czego próbowałem, działa na istniejącej partycji.
    Zanim zacznę eksperymenty z czymś co "jedzie po metalu", ośmielam się
    zapytać czym takie rzeczy odzyskujecie Wy?

    Leo.

  • 2. Data: 2012-06-09 13:01:33
    Temat: Re: Odzyskiwanie danych
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.06.2012 12:55, Leon Mazurek (inny) pisze:
> [...]
    > Zanim zacznę eksperymenty z czymś co "jedzie po metalu", ośmielam się
    > zapytać czym takie rzeczy odzyskujecie Wy?

    Trochę NTG bo to zależy o systemu.

    Generalnie należy najpierw zrobić identyczną kopię na innym dysku i tam
    działać.

    Reszta zależy od tego, w jaki sposób te inne partycje zniknęły - jeśli
    po protu ich dane zostały usunięte z tablicy partycji wystarczy na oko
    je odtworzyć a struktura dysków powinna pozostać nieuszkodzona.

  • 3. Data: 2012-06-09 13:08:22
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-06-09 12:55, Leon Mazurek (inny) pisze:
> [...]
    > Zanim zacznę eksperymenty z czymś co "jedzie po metalu", ośmielam się
    > zapytać czym takie rzeczy odzyskujecie Wy?

    Do tego PhotoRec - skuteczny, pod różne OSy, FSy i media fizyczne.

    http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

    Oczywiście zabootuj z innego nośnika (nawet LiveCD) i odzyskuj na inny
    napęd HDD/flash.

    --
    /MB

  • 4. Data: 2012-06-09 13:27:36
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sat, 09 Jun 2012 12:55:36 +0200, Leon Mazurek (inny) napisał(a):

> [...]
    > Zanim zacznę eksperymenty z czymś co "jedzie po metalu", ośmielam się
    > zapytać czym takie rzeczy odzyskujecie Wy?

    Najpierw odtwarza się starą tablicę partycji, np. Testdiskiem. Albo też
    używa się takiego programu, który potrafi sobie zbudować wirtualną
    tablicę partycji w pamięci RAM, bez nadpisywania dysku. Na przykład
    darmowego Partition Find and Mount albo DMDE.
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 5. Data: 2012-06-09 13:49:08
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 09/06/2012 11:55, Leon Mazurek (inny) wrote:
> [...]
    > Zanim zacznę eksperymenty z czymś co "jedzie po metalu", ośmielam się
    > zapytać czym takie rzeczy odzyskujecie Wy?

    Podłącz dysk do innego komputera i przejedź "Easy Recovery".

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 6. Data: 2012-06-09 18:16:59
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    find and mount - najpierw przeczytać, co on robi, ale całkiem fajny, chyba
    free...

  • 7. Data: 2012-06-09 23:03:46
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:

    > Trochę NTG bo to zależy o systemu.

    Co zależy od systemu? Struktura logiczna dysku?

    > jeśli po protu ich dane zostały usunięte z tablicy partycji wystarczy na
    oko
    > je odtworzyć a struktura dysków powinna pozostać nieuszkodzona.

    Na oko to możesz kupić żonie biustonosz. Przestań bradzić. Talie rady
    powinny być karalne. Chcesz utrudnić autorowi odzyskanie danych?

    Remek

  • 8. Data: 2012-06-10 01:57:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.06.2012 23:03, Remek pisze:

    > Co zależy od systemu? Struktura logiczna dysku?

    Też - trudno żeby Windows XP używało Ext4 ;->

    Ale głównie chodziło mi o narzędzia.

    > Na oko to możesz kupić żonie biustonosz. Przestań bradzić. Talie rady
    > powinny być karalne. Chcesz utrudnić autorowi odzyskanie danych?

    Primo: naucz się poprawnie pisać po polsku.

    Secundo: naucz się czytać - wyraźnie napisałem, żeby najpierw zrobić
    lustrzaną kopię dysku i działać na kopii.

    Tertio: nie rób paniki, ignorancie - manipulowanie tablicą partycji
    danym nie zaszkodzi. Tablica partycji to tylko informacja, gdzie zaczyna
    się i kończy dany dysk logiczny oraz w jakim jest formacie. Póki ktoś
    nie zacznie sobie po takim dysku pisać (i wraca kwestia systemu: np.
    Windows ma tendencję do różnego rodzaju operacji bez pytania) danym nic
    się nie stanie.

  • 9. Data: 2012-06-10 02:30:50
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 10 Jun 2012 01:57:33 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Też - trudno żeby Windows XP używało Ext4 ;->
    >
    > Ale głównie chodziło mi o narzędzia.

    Narzędzia do odzyskiwania plików często są niezależne od systemu
    operacyjnego.

    --
    GLaF

  • 10. Data: 2012-06-10 02:38:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.06.2012 02:30, GLaF pisze:

    > Narzędzia do odzyskiwania plików często są niezależne od systemu
    > operacyjnego.

    A porządne systemy mają takie narzędzia załączone.