    From: "Desoft" <D...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odzewnik telefoniczny
    Date: Wed, 23 Mar 2011 12:41:15 +0100

    > Dzwonienie:
    > Napi cie zap onu neon wki wynosi oko o 90-120V.
    [...]
    > Nie pami tam jaki jest napi cia dzwonienia, ale mo na spokojnie przyj 80V.
    > Jak wida wystarczy to za wiecenia neon wki podczas dzwonienia.

    I super

    > Jest to podanie przez telefon niskiej rezystancji, mo e by nawet zwarcie.

    Neonówka się zaświeciła, w stanie świecenia ma niską rezystancję,
    niska rezystancja jest przez centralę identyfikowana jako "off hook",
    więc w czym problem?

    Problem z Twoim rozumowaniem.
    Podczas dzwonienia zapala się neonówka. Napięcie spada do 60-80V i neonówka
    gaśnie.
    Gdzie masz zejście napięcia linii do 5-10V? (a wtedy mamy zestawienie
    połączenia)

    > Napi cie ga ni cia neon wki jest ni sze od napi cia zap onu i wynosi oko o
    > 60-80V.
    > Niestety jest wy sze od napi cia zasilania linii,

    Ale przecież po odebraniu połączenia napięcie w linii nie ma już tych
    ok.50V, tylko raptem kilka woltów. To spokojnie zgasi neonówkę i w
    rezultacie zakończy połączenie.

    Napięcie linii ma właśnie 50V i linia jest źródłem prądowym dla telefonu.
    Telefon obciążając ją wymusza napięcie na telefonie 5-10V

    Efekt będzie taki, że połączenie zostanie rozłączone natychmiast po
    odebraniu, jednak fakt pozostaje faktem, odebranie połączenia nastąpi.

    A potem napięcie spadnie, wysiądą korki na centrali i połączenie zostanie
    zerwane.. :-)

    --
    Desoft