  • Data: 2011-03-23 19:02:59
    Temat: Re: Odzewnik telefoniczny
    Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:imd9gf$u8k$1@news.onet.pl...

    > Szukam w parametrach neonówki...
    > Napięcie zapłonu, napięcie gaszenia, jakiś prąd... nie ma nic o odbieraniu
    > połączeń.. 8-O

    Oj daruj sobie tego typu teksty. Kupując nóż kuchenny tez szukasz na
    etykiecie, jakiej grubości plastry kroi?

    > Czekamy na wyniki pomiarów.

    My? Ciebie jest więcej? ;-)
    Jak się okazuje, w domu neonówki nie mam, zacząłem jednak sprawdzać, jak to
    z tą linią telefoniczną i jej obciążaniem jest, podłączając do niej po
    prostu potencjometr. I co prawda generalnie faktycznie wygląda na to, że
    spadek napięcia na linii po podniesieniu słuchawki wynika z jej obciążenia,
    nie z przełączenia zasilania, to jednak, jak stwierdziłem, coś jest
    przełączane, albowiem składowa stała zasilania, w miarę malenia rezystancji
    obciążenia liniowo sobie spadająca, w okolicach obciążenia zbliżonego do
    impedancji pętli nagle gwałtownie skacze (z kilkunastu do trzydziestu kilku
    V), wtedy też pojawia się na linii składowa zmienna. Dalsze malenie
    rezystancji obciążenia aż do typowych ~600omów daje już to, czego można
    oczekiwać, czyli AC plus kilka woltów DC.
    Wygląda na to, jakby wyposażenie abonenckie wykrywając podniesienie
    słuchawki przestawiało źródło zasilania na wyższą wydajność i stąd ten skok.

    Moja centrala to jakiś Hicom, nie wiem dokładnie, który.

    J.