-
1. Data: 2010-10-05 19:25:19
Temat: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?
Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>
Witam.
Jako, ze zmienilem moto z R1 na FZ1 Fazer 2006 to mam pytanie o najlepsze
zarowki, czyt. najmocniej swiecace(oswietlajace doroge, bo nie kazda zarowka
ktora "razi w oczy" daje widoczne swiatlo na drodze), ale nie ksenony itp.
Znalazlem takie:
1. Philips H4 MotoVision
2. NIGHT RACER OSRAM
3. XP Moto Racing Philips
Ceny dość znaczne, bo ok. 27-65zl/sztuka, ale czy faktycznie daja wiecej swiatla
na drodze, czy to tylko kolejny chwyt marketingowy?
Pozdro
Koczis
FZ1 Fazer
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2010-10-05 19:31:43
Temat: Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?
Od: falco <m...@w...pl>
W dniu 2010-10-05 21:25, Koczis pisze:
> Jako, ze zmienilem moto z R1 na FZ1 Fazer 2006 to mam pytanie o najlepsze
> zarowki, czyt. najmocniej swiecace(oswietlajace doroge, bo nie kazda zarowka
> ktora "razi w oczy" daje widoczne swiatlo na drodze), ale nie ksenony itp.
Siema,
jakiś czas temu założyłem Osram Silver Star +50% i różnica jest ogromna
(na korzyść). Mają jeszcze mocniejsze Night Breaker +90%, ale ponoć są
zbyt delikatne do motocykli i częściej padają.
--
Pozdr! falco
SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97
-
3. Data: 2010-10-05 20:26:47
Temat: Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?
Od: KLOSZ <k...@w...pl>
W dniu 2010-10-05 21:25, Koczis pisze:
cos tam, ze knot za krotki, a łój podrozal... ;)
A ja ze swojego doswiadczenia polecam Philips Vision Plus 50%, ale z
tego samego powodu, ktory opisal falco, nie polecam tych +80%, bo padaja
jak muchy.
Zdrowko
KLOSZ
--
FJR 1300 '01 - dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ
"To co widzisz to też jest patologia, tylko troche inna niż Twoja..." -
tez by KLOSZ
-
4. Data: 2010-10-05 21:38:16
Temat: Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?
Od: AZ <a...@g...com>
On 5 Paź, 21:25, "Koczis" <x...@p...onet.pl> wrote:
> Witam.
>
> Jako, ze zmienilem moto z R1 na FZ1 Fazer 2006 to mam pytanie o najlepsze
> zarowki, czyt. najmocniej swiecace(oswietlajace doroge, bo nie kazda zarowka
> ktora "razi w oczy" daje widoczne swiatlo na drodze), ale nie ksenony itp.
> Znalazlem takie:
> 1. Philips H4 MotoVision
> 2. NIGHT RACER OSRAM
> 3. XP Moto Racing Philips
>
> Ceny dość znaczne, bo ok. 27-65zl/sztuka, ale czy faktycznie daja wiecej swiatla
> na drodze, czy to tylko kolejny chwyt marketingowy?
>
Koniecznie muszą to być żarówki moto? :-) Ja testowałem Osram
NightBreaker i Philips X-treme Power. Różnica między zwykłymi
Philipsami a Osramami była ogromna, dużo więcej światła i o dużo
bielszej barwie - padły po 8 miesiącach (jakieś 20kkm). Później były
Philips X-treme Power - jeszcze jaśniejsze niż Osramy ale w ilości
światła bardzo zbliżone - padły po 6 miesiącach (30kkm).
Teraz ponownie te Philipsy, nawet jeżeli mają mi posłużyć pół roku to
uważam, że warto wydać te 80 PLN na sezon na żarówki bo od nich bardzo
wiele zależy.
Co do samych żarówek +XX% to trzeba pamiętać o tym, że dają światło o
bielszej barwie które w deszczu czy mgle w porównaniu do zwykłych
żarówek jest tragiczne - rozświetla deszcz/mżawkę i mgłę zamiast
oświetlać drogę.
--
Artur
ZZR 1200
-
5. Data: 2010-10-06 05:05:31
Temat: Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?
Od: Thompson FZ1 <t...@n...pl>
On 5 Paź, 21:25, "Koczis" <x...@p...onet.pl> wrote:
> Witam.
>
> Jako, ze zmienilem moto z R1 na FZ1 Fazer 2006 to mam pytanie o najlepsze
> zarowki, czyt. najmocniej swiecace(oswietlajace doroge, bo nie kazda zarowka
> ktora "razi w oczy" daje widoczne swiatlo na drodze), ale nie ksenony itp.
> Znalazlem takie:
> 1. Philips H4 MotoVision
> 2. NIGHT RACER OSRAM
> 3. XP Moto Racing Philips
>
> Ceny dość znaczne, bo ok. 27-65zl/sztuka, ale czy faktycznie daja wiecej swiatla
> na drodze, czy to tylko kolejny chwyt marketingowy?
>
> Pozdro
> Koczis
> FZ1 Fazer
>
> --
> Wysłano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl
A tak przy okazji to jakie wrażenia ogólne po przesiadce z R1 na FZ1.
-
6. Data: 2010-10-06 16:33:40
Temat: Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?
Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>
Koczis pisze:
> Ceny dość znaczne, bo ok. 27-65zl/sztuka, ale czy faktycznie daja wiecej swiatla
> na drodze, czy to tylko kolejny chwyt marketingowy?
Żarówki +coś tam, mają krótszy żarnik co OIDP sprawia, że trafia on
dokładniej w ogniskową reflektora.
Z powodu mniejszego żarnika, trwałość tych żarówek jest mniejsza. Czyli
jeśli masz tylko jedno śwatło mijania, warto ze sobą wozić zapas i
nauczyć się ją wymieniać w warunkach polowych.
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
7. Data: 2010-10-06 16:49:50
Temat: Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?
Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>
> A tak przy okazji to jakie wrażenia ogólne po przesiadce z R1 na FZ1.
Jak na razie nie wiele moge napisac, bo przejechalem od kupna z 15km.
Na pierwsze co zwrocilem uwage to:
1. duuuuzo szersza kiera(juz szukam co podejdzie i bedzie choc o te 5-7cm wezsze)
2. cichszy silnik
3. bardziej miekko przejezdza nierownosci
4. szybciej trzeba zmieniac biegi, bo jedynka starcza do 120km/h, a w R1 do
155km/h :) i ogolnie aby nie przekraczac 6 tys obr i jechac sprawnie to trzeba
szybciej zmieniac biegi.
5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie doszla do
ogranicznika, natomiast w R1 jakos tak sztywniej bylo, moze to brak amorka
skretu lub praktycznie koniec przedniej opony.
6. bardziej wieje, bo jest ori/mala szybka(w R1 mialem szybe turystyczna)
Pozdro
Koczis
FZ1 Fazer
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
8. Data: 2010-10-06 17:05:12
Temat: Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2010-10-06 18:49, Koczis pisze:
> 1. duuuuzo szersza kiera(juz szukam co podejdzie i bedzie choc o te 5-7cm wezsze)
Obetnij po 3 cm z kazdej strony i po problemie.
> ogolnie aby nie przekraczac 6 tys obr i jechac sprawnie to trzeba
> szybciej zmieniac biegi.
Mi sie wydawalo ze raczej nie powinno sie schodzic ponizej 6 k rpm bo
tylko wtedy toto jedzie. No ale ja sie pewnie nie znam bo mam
ogranicznik na 5700 rpm.
> 5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie doszla do
> ogranicznika,
Jak sie wali w zakrety to niedobrze.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
9. Data: 2010-10-06 17:24:55
Temat: Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?
Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>
Kuczu pisze:
>> 5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie
>> doszla do
>> ogranicznika,
>
> Jak sie wali w zakrety to niedobrze.
No właśnie , shimmie tylko czeka. Ale ja się nie znam, u mnie jedynka
kończy się na 40 km/h :)
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
10. Data: 2010-10-06 17:41:46
Temat: Re: Odwieczne pytanie-jakie zarowki?
Od: AZ <a...@g...com>
On 6 Paź, 18:49, "Koczis" <x...@p...onet.pl> wrote:
> 4. szybciej trzeba zmieniac biegi, bo jedynka starcza do 120km/h, a w R1 do
> 155km/h :) i ogolnie aby nie przekraczac 6 tys obr i jechac sprawnie to trzeba
> szybciej zmieniac biegi.
He? Niepoto masz tam pewnie 11krpm żeby mulić poniżej 6 tyś..
Ecodriving? :-)
> 5. kiera sama skreca w strone zakretu i trzeba ja trzymac aby nie doszla do
> ogranicznika, natomiast w R1 jakos tak sztywniej bylo, moze to brak amorka
> skretu lub praktycznie koniec przedniej opony.
Napompuj koła.
--
Artur
ZZR 1200