  • 1. Data: 2013-09-22 18:22:35
    Temat: Odtwarzanie po sieci
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    Cześć,

    może nie całkiem w temacie grupy, ale podejrzewam, że towarzystwa jak
    najbardziej.

    Czy ktoś się orientujr jakie są obecnie możliwości odtwarzania filmów z
    dysku sieciowego? Jak wyglądają TV z obsługą SMB w temacie
    formaty/napisy, czy lepiej od razu uderzać w XMBC albo jakiś Boxee Box?

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2013-09-22 18:57:39
    Temat: Re: Odtwarzanie po sieci
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 22/09/2013 17:22, Wojciech Waga wrote:

> [...]
    > dysku sieciowego? Jak wyglądają TV z obsługą SMB w temacie
    > formaty/napisy, czy lepiej od razu uderzać w XMBC albo jakiś Boxee Box?

    W moim przypadku WD TV Live odtwarza napisy po sieci SMB z media serwera
    Zyxel nsa310 ale juz po streamingu nie.

  • 3. Data: 2013-09-22 19:40:15
    Od: Michal <q...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-09-22 18:22, Wojciech Waga pisze:

    > Czy ktoś się orientujr jakie są obecnie możliwości odtwarzania filmów z
    > dysku sieciowego? Jak wyglądają TV z obsługą SMB w temacie
    > formaty/napisy, czy lepiej od razu uderzać w XMBC albo jakiś Boxee Box?

    Zależy od producenta. Co do nowych SmartTV AD 2013 nie wypowiadam się,
    bo ostatni raz telewizor kupowałem 1,5 roku temu, ale mając Bluray z
    obsługą DLNA/NFS/SMB i PS3 zdecydowanie lepiej wygląda to na Blurayu LG
    - obsługuje dowolny udział sieciowy czy DLNA z napisami bez szemrania.
    PS3 już tylko DLNA, udziałów sieciowych nie - no ale wiadomo, to Sony.
    Jeśli chodzi o media tanki to powinny odtwarzać z napisami prawie
    wszystko co jest dostępne bez grymaszenia, ale dla co bardziej
    egzotycznych wynalazków mogą być problemy z PL czcionką - trzeba to za
    każdym razem sprawdzić.
    XBMC na komputerze to taki sobie pomysł - ze względu na niewygodę
    obsługi i sterowania w pokoju z głównym TV.

    --
    /MB

  • 4. Data: 2013-09-22 20:18:27
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    On 22/09/13 19:40, Michal wrote:> W dniu 2013-09-22 18:22, Wojciech Waga
    pisze:

> [...]
    > każdym razem sprawdzić.
    > XBMC na komputerze to taki sobie pomysł - ze względu na niewygodę
    > obsługi i sterowania w pokoju z głównym TV.

    Chciałem XMBC zainstalować na jakimś pudełku typu RaspberryPI, ale też
    wygoda użytkowania byłaby niższa. Tych Bluray LG nie znałem, wyglądają
    bardzo ciekawie. Jednak warto się czasem zapytać. Dzięki za pomoc.

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 5. Data: 2013-09-22 20:20:05
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    On 22/09/13 18:57, 2late wrote:> On 22/09/2013 17:22, Wojciech Waga wrote:

    > W moim przypadku WD TV Live odtwarza napisy po sieci SMB z media serwera
    > Zyxel nsa310 ale juz po streamingu nie.
    >
    > Pozdrawiam

    Co rozumiesz przez streaming - jakiś serwer rtsp?

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 6. Data: 2013-09-22 23:59:01
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 22/09/2013 19:20, Wojciech Waga wrote:

    > Co rozumiesz przez streaming - jakiś serwer rtsp?

    Na Zyxel'u o ktorym wspomnialem jest Twonky media server.

  • 7. Data: 2013-09-23 00:19:36
    Od: Michal <q...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-09-22 20:18, Wojciech Waga pisze:

    > Chciałem XMBC zainstalować na jakimś pudełku typu RaspberryPI, ale też
    > wygoda użytkowania byłaby niższa.

    Generalnie projekt bardzo fajny, RPI też ciekawa konstrukcja, tylko żeby
    to złożyć w całość z wygodną obsługą (pilot itp) trzeba trochę się
    napracować i pieniędzy włożyć, a biorąc pod uwage wydajnośc nie jestem
    pewny czy na 100% poradzi sobie z wysokoprzepływowymi filmami FullHD.
    Mi by się nie chciało w czasch gdy sieciowego bluraya 3D z MediaHubem
    SmartTV widziałem ostatnio za 250 zł, w tym 4-dyskowe wydanie specjalne
    Hobbita bluray 3D ware ~100 zł
    - wychodzi sieciowy bluray 3D za 150 zł. Mówię o Samsungu E5500 jakiego
    widziałem ostatnio w Mediaexpercie - może nie topowy i najnowszy model,
    ale przy tej cenie nie ma co wybrzydzać. Kupuje się gotowe estetyczne
    pudełko zużywające w trakcie odtwarzania ~15W, odtwarzające filmy DVD,
    Bluray, w tym 3D, ze streamingiem po sieci z DLN i udziałów, vodami,
    iplexem, youtube itp.

    > Tych Bluray LG nie znałem, wyglądają bardzo ciekawie.
    > Jednak warto się czasem zapytać. Dzięki za pomoc.

    Ja akurat używam LG BD550 kupionego w połowie 2011 i generalnie sobie
    chwalę właśnie za wygodę używania. Radzi sobie z większością filmów,
    może z wyjątkiem jakiś gigantycznych plików po 20-30GB - nie testowałem
    takich filmów. Jedna uwaga - z LG jest tak, że te niższe modele na
    Mediatekach od lat bez problemu odtwarzają filmy z plików, a
    paradoskalnie wyższy model LG BD560 z lepszej jakości procesorem
    Broadcoma i wbudaowanym wifi i smartTV nie odtwarzał większości filmów
    (brak wbudowanych kodeków). Te modele zostały zastąpione nowszymi, ale
    zasada w LG utrzymuje - playery na mediatekach bez problemu obsługują
    filmy z plików/po sieci, te droższe na broadcomach nie - sięga to czasów
    co najmniej 2009 r.

    --
    /MB

  • 8. Data: 2013-09-23 09:06:28
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-09-23 00:19, *Michal* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
> [...]
    > paradoskalnie wyższy model LG BD560 z lepszej jakości procesorem
    > Broadcoma i wbudaowanym wifi i smartTV nie odtwarzał większości filmów

    Troszkę nieprecyzyjne jest to co piszesz.
    Mam BD560 i zapewniam Cię, że nie ma WiFi ani SmartTV :) - za to ma
    Broadcoma, odtwarza wszystko i nie ma problemu z kodekami :)
    Jedyny problem jaki ma to skompresowane nagłówki mkv, które były kiedyś
    włączone domyślnie w MKVMerge. Teraz takich plików jest jak na
    lekarstwo, a nawet jak się coś pojawi to wystarczy to przepuścić
    ponownie przez MKVMerge co trwa tyle co kopiowanie i wszystko jest OK. -
    duże pliki też są odtwarzane bez problemu - polecam LG :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 9. Data: 2013-09-23 22:44:38
    Od: Michal <q...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-09-23 09:06, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > ponownie przez MKVMerge co trwa tyle co kopiowanie i wszystko jest OK. -
    > duże pliki też są odtwarzane bez problemu - polecam LG :)

    Wygrzebałem pudełko z odtwarzacza z szafy i masz rację: mam BD660
    (co ciekawe wersja europejska jest zupełnie inna niż amerykańska
    BD650/660 - inny sprzęt i ten jest na Mediateku ze zwykłym LAN.
    Testowałem też przez parę dni w połowie 2011 r. BD670 na Broadcomie,
    z Wifi+LAN, SmartTV i to jego miałem na myśli. Obraz lepszy niż BD660,
    zwłaszcza upscalowanie DVD, ale nie odtwarza 3/4 tego, z czym gorszy
    sprzętowo BD660 nie ma problemów.

    --
    /MB

  • 10. Data: 2013-09-24 09:30:49
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Michal nabazgrał(a):

> [...]
    > z Wifi+LAN, SmartTV i to jego miałem na myśli. Obraz lepszy niż BD660,
    > zwłaszcza upscalowanie DVD, ale nie odtwarza 3/4 tego, z czym gorszy

    Mam BD660 i odpala wszystko oprócz płyt chodnikowych. Do tego mam PS3 i TV
    LG Smart 2013 i tam już tylko po DLNA serwer i jeśli nie są napisy wmuxowane
    i jako jedyne w pliku to nie da się odpalić napisów oraz zmienić ścieżki
    audio.

    Z wad BD660 to na razie zauważyłem że jest problem z przewijaniem plików MKV
    3D bo da się tylko x8 co daje nam bardzo długie czekanie jeśli skończyliśmy
    przed końcem do tego nie da się cofać. Przy plikach MKV 2D (standard) nie ma
    żadnych problemów.

    Z dodatków przydało by się sortowanie plików w katalogach bo rogi to jakoś
    losowo, zmiena wielkości i koloru fontów.