  • Data: 2011-01-22 10:11:35
    Temat: Re: Odtwarzanie filmów na TV
    Od: Paweł <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No właśnie.
    > Więc:
    > 1. problem powinien być tylko dla "standardowych" 60Hz
    > Co najmniej NVidia (akurat mam w komputerze przed nosem) *pozwala*
    > ustawić 75Hz dla niższych rozdzielczości (również dla LCD po DVI),
    > mało tego, moje monitory to potwierdzają (jeden pozwala odczytać
    > wartości, drugi się drze że częstotoliwość mu się nie widzi ;))
    > 2. powyższa uwaga jest sprzeczna z tezą że "złamanie" jest widoczne
    > dłuższy czas, powinno być (naraz!) kilka "złamań"[1] - jedno sugeruje
> [...]

    Jeśli częstotliwość ramki z karty graficznej będzie większa lub równa
    częstotliwości ramek w filmie to teoretycznie załamanie będzie tylko jedno.

    Jedynym skutecznym sposobem jest tak jak napisałeś synchronizacja karty
    graficznej do materiału wideo. Jednak standardowe komputery chyba tego
    nie potrafią.
    W rzeczywistości filmy są zwykle przystosowane do wyświetlania
    międzyliniowego. Wymaga to częstotliwości ramki 50Hz lub wielokrotności
    tej wartości co dodatkowo komplikuje problem. Może to spowodować
    pojawienie się na ekranie dwóch załamań.

    Paweł