  • Data: 2011-07-21 23:51:06
    Temat: Re: Odstraszacz gołębi, projekt początkującego.
    Od: __Maciek <i...@c...org> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 18 Jul 2011 20:41:40 +0200 Zbych <z...@o...pl> napisał:

    >Ja zauważyłem, że uczą się tak stawać, żeby kolce im nie przeszkadzały.

    Kolce ustawione za rzadko. Muszą być tak żeby gołąb nie mógł się
    między nie wcisnąć.

    Ja kiedyś miałem pomysł na odstraszacz na bazie transformatora TVL-53
    (od Veli zdaje się), ale okazało się że cewka WN jest uszkodzona i
    darowałem sobie. Pomysł był taki żeby rozciągnąć nad parapetem drut(y)
    i podłączyć je pod te kilkanaście kV (przez odpowiedni rezystor żeby
    trafa nie uszkodzić w razie zwarcia). Parapet do masy. Pojemność
    drut(y)-parapet powinna przy takim napięciu wystarczyć do
    odstraszania, ewentualnie rozważałem wykonanie niewielkiego
    kondensatora foliowego WN :-)

    Może kiedyś jeszcze wrócę do pomysłu...
    Są zresztą sprzedawane odstraszacze w/g tego właśnie pomysłu, ale są
    piekielnie drogie.