    From: "jedrek" <wonzespamem@won>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odporność zasilaczy impulsowych na przeciążenie
    Date: Sun, 13 Aug 2017 15:34:14 +0200

    "Janusz"
    > oznacza że na tej 100 odłożyło się 40W, czyli coś około 90V, aż tyle nap w
    > sieci nie spada a zasilacz nie był z gatunku 110/240

    Ten mój jest właśnie "szerokonapięciowy" - jak większość współczesnych.
    Etykieta mówi:
    AC Input 110V/220V +/-15%
    Zasilacz dwusystemowy, pracuje więc bez bólu i na 110 i na 230V zgodnie z
    etykietą.
    Więc nic co by mocno dodatkowo katowało zasilacz nie miało miejsca, prócz
    obciążenie ponad stan wyjścia i nawet w stresie napięcie wejściowe
    uwzględniając spadek na żarówce nie spadało poniżej normy przewidzianej dla
    wejścia.

    > Pewnie jakby był na scalaku to by przeżył, tam często jest płynny start i
    > zabezpieczenie przed zbyt niskim napięciem, ale te najtańsze przetwornice
    > chińskie są najczęściej samowzbudne i przy zbyt niskim nap impuls robi się
    > za długi, nasyca się trafo i pada klucz na zwarcie.

    Podobne wnioski (bez nasycania rdzenia) kilka minut wcześniej wskazałem tu w
    wątku.
    Więc tylko w grę obecnie wchodzi zasilacz na dedykowanej kostce PWM, która
    czyni zasilacz bardziej głupotoodporny niż robiony na piechotę na
    pojedynczych tranzystorach.