  • 1. Data: 2012-12-14 11:07:01
    Temat: Odpalanie diesla w zimie
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Wiatm

    Samochód - Toyota Avensis 2.0 D4-D (1CD-FTV).
    Im zimniej, tym gorzej odpala (tego się niestety spodziewałem w dieslu).
    Dokładnie, to w temperaturze lekko poniżej zera po nocnym postoju po
    przekręceniu kluczyka przez kilka sekund nie dzieje się nic, a potem
    kręci i odpala normalnie. Natomiast dzisiaj rano temperatura spadła do
    około -10 st. C. Przekręcam kluczyk w pierwszą pozycję, kontrolka świec
    żarowych gaśnie, przekręcam kluczyk dalej i nic... nic przez 5 sekund,
    10 sekund. Jedna, druga trzecia próba - nic. Po przekręceniu kluczyka do
    końca niby słychać "cyknięcie", ale kontrolki nie przygasają, nie
    słychać, jakby chciał zakręcić. Jednak przy którejś z kolei próbie (jak
    już chciałem iść na autobus), po odczekaniu kilkunastu sekund z
    przekręconym kluczykiem zaczyna normalnie kręcić i odpala.
    Czy tak ma być? Czy tam jest jakieś dodatkowe ogrzewanie filtra paliwa,
    czy coś, że łapie taką zwłokę, czy jednak to jest coś "zepsute"?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2012-12-14 11:16:47
    Temat: Re: Odpalanie diesla w zimie
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2012-12-14 11:07, LEPEK pisze:

    > Czy tak ma być? Czy tam jest jakieś dodatkowe ogrzewanie filtra
    > paliwa, czy coś, że łapie taką zwłokę, czy jednak to jest coś "zepsute"?
    >
    > Pozdr,

    IMHO "coś" zepsute
    Zwłoka (i to odpalającego) powinna być tylko na czas świecenie kontrolki
    od świec żarowych czyli kilka sekund potem przekręcasz do końca i ma
    przynajmniej rozrusznik kręcić

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 3. Data: 2012-12-14 11:17:18
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

> [...]

    > Czy tak ma być? Czy tam jest jakieś dodatkowe ogrzewanie filtra paliwa, czy coś, że

    > łapie taką zwłokę, czy jednak to jest coś "zepsute"?

    Najszybciej to tu sie spytaj:
    http://ww.avensis.info/viewforum.php?f=71
    Tam sa podobne tematy.

    sz.

  • 4. Data: 2012-12-14 11:21:20
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-12-14 11:16, Tadeusz pisze:

    > Zwłoka (i to odpalającego) powinna być tylko na czas świecenie kontrolki
    > od świec żarowych czyli kilka sekund potem przekręcasz do końca i ma
    > przynajmniej rozrusznik kręcić

    No właśnie.
    Zastanawia mnie jeszcze jedno - kontrolka świec świeci się tylko 1-2
    sekundy i to niezależnie od temperatury. Może po prostu ona za szybko
    gaśnie?

    Pozdr,

  • 5. Data: 2012-12-14 11:28:20
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2012-12-14 11:21, LEPEK pisze:

    > No właśnie.
    > Zastanawia mnie jeszcze jedno - kontrolka świec świeci się tylko 1-2
    > sekundy i to niezależnie od temperatury. Może po prostu ona za szybko
    > gaśnie?

    jeżeli świece sprawne i prąd dostają z akumulatora odpowiedni to 2
    sekundy wystarczy...
    no może przy -30 będzie dłużej :)
    jeżeli u Ciebie nie kręci to bardziej coś z elektryką obstawiam, na
    początek rozrusznik, może szczotki przymarzają czy coś takiego

  • 6. Data: 2012-12-14 11:36:43
    Od: Pyzaty <p...@g...com>

    W dniu piątek, 14 grudnia 2012 11:07:01 UTC+1 użytkownik LEPEK napisał:
    > Im zimniej, tym gorzej odpala (tego się niestety spodziewałem w dieslu).

    Raczej po zepsutym dieslu. Sprawny odpala po niecałej sekundzie kręcenia
    rozrusznikiem nawet przy -20 stopniach.

  • 7. Data: 2012-12-14 11:41:18
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-12-14 11:36, Pyzaty pisze:
    > Sprawny odpala po niecałej sekundzie kręcenia rozrusznikiem nawet przy
    -20 stopniach.

    Jak już zakręci, to odpala dobrze. Problem właśnie w tym, że z początku
    nie kręci... I - tak jak piszę - nie ma żadnych objawów (przygasanie
    kontrolek, jakiś jęk, czy coś), oprócz "cyknięcia", że ma zamiar odpalać.

    Pozdr,

  • 8. Data: 2012-12-14 12:53:58
    Od: onarjusz <z...@o...pl>

    W dniu 2012-12-14 11:41, LEPEK pisze:
> [...]
    > nie kręci... I - tak jak piszę - nie ma żadnych objawów (przygasanie
    > kontrolek, jakiś jęk, czy coś), oprócz "cyknięcia", że ma zamiar odpalać.

    Widzę że większość nawija bez czytania ze zrozumieniem, że ty nie masz
    problemu z odpaleniem tylko w ogóle rozrusznik Ci nie reaguje na
    przekręcenie kluczyka w pozycje start.

    Podjedz do elektryka na regeneracje rozrusznika.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2012-12-14 13:16:47
    Od: "oneir" <s...@s...com>

> [...]
    > Czy tak ma być? Czy tam jest jakieś dodatkowe ogrzewanie filtra paliwa,
    > czy coś, że łapie taką zwłokę, czy jednak to jest coś "zepsute"?

    diesel w twoim przypadku nie ma nic wspolnego, masz zuzyte styki w
    elektromagnesie rozrusznika, szczotki sie skonczyly, albo wypalone styki w
    stacyjce, sprawdz te trzy rzeczy na 90 % ktoras z nich

  • 10. Data: 2012-12-14 13:33:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 14 Dec 2012 11:07:01 +0100, LEPEK

    > Czy tak ma być?

    Raczej nie. :P

    > Czy tam jest jakieś dodatkowe ogrzewanie filtra paliwa,

    W większości nowych Diesli jest ogrzewanie na filtrze.
    U mnie w M6 jest, ale przedliftowa (przed 2005) wersja
    jeszcze go nie miała.

    > czy coś, że łapie taką zwłokę, czy jednak to jest coś "zepsute"?

    Mnie to śmierdzi problemem z IMMO (stacyjka).

    Podłączałeś auto do kompa?

    --
    Pozdor Myjk