    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 17 Jan 2011 12:53:52 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Odp: Samochód z Niemiec, problem z US

    On Sat, 15 Jan 2011, J.F. wrote:

    > U nas, niemieckich przepisow nie bylbym taki pewny.

    Aczkolwiek wskazać ich nie umiem, nie sądzę aby było inaczej.
    "Faktura" (nawet nie "faktura VAT"!) jest mocno utrwaloną nazwą
    konkretnego dokumentu o cechach rachunku (z m.in. wskazaniem
    wierzyciela i dłużnika właśnie).

    > Ani tego czy u niemca nie ma mocy rachunku, czyli faktury.

    Paragon w żadnym razie nie ma "mocy rachunku"/faktury, zgoda,
    a na pewno nie faktury VAT (o czym było w wątku), z mocy przepisów
    Dyrektywy UE (poprzednio VI Dyrektywa, nie pamiętam jak jest oznaczona
    aktualna treść po nowelizacji, acz na harddysku gdzieś ją mam
    i co najmniej przejrzałem).
    W przepisach (również krajowym) można znaleźć wiele
    regulacji które wprost powołują się na "fakturę VAT", i w takim
    przypadku ani zwykła faktura ani paragon kryteriów nie spełniają.
    Pierwszy "konsumencki" przykład który przychodzi mi na myśl jest
    co prawda uchylony od 1.I.br, bo to prawo do odliczania wydatków
    na internet było :) (teraz też jest, ale usunięto podwójny
    warunek).

    Niemniej dla celów udokumentowania transakcji, w tym wskazania
    "dowodu zakupu" czy też złożenia reklamacji konsumenckiej
    jest w sam raz :)

    pzdr, Gotfryd