  • 1. Data: 2013-01-28 09:11:17
    Temat: Programowa kalibracja ekranu dotykowego
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Robię urządzenie z ekranem rezystancyjnym i w prototypie skalibrowałem ekran ręcznie.
    Jak znam życie różne egzemplarze będą się między sobą różnić i dlatego muszę napisać
    procedurę kalibracji. Niestety nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Wydaje mi się,
    że trzeba dotknąć w kilka punktów, których współrzędne są znane i nie wiem jak to
    programowo przeliczyć.

    Będę wdzięczny za podpowiedź.

    PC

  • 2. Data: 2013-01-28 09:25:13
    Temat: Re: Programowa kalibracja ekranu dotykowego
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    http://www.ti.com/lit/an/slyt277/slyt277.pdf

  • 3. Data: 2013-01-28 09:30:29
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

> [...]
    mi się, że trzeba dotknąć w kilka punktów, których współrzędne są znane i nie wiem

    http://www.embedded.com/design/configurable-systems/
    4023968/How-To-Calibrate-Touch-Screens

  • 4. Data: 2013-01-28 09:46:47
    Temat: Odp: Programowa kalibracja ekranu dotykowego
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Dzięki. Naiwnie myślałem, że to się da jakoś prosto zrobić. Ale jakby
    pominąć kwestię błędu kątowego to pewnie nie będzie tak źle.

    PC

  • 5. Data: 2013-01-28 10:27:09
    Temat: Re: Odp: Programowa kalibracja ekranu dotykowego
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    On 28 Sty, 09:46, "PC" <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Dzi ki. Naiwnie my la em, e to si da jako prosto zrobi . Ale jakby
    > pomin kwesti b du k towego to pewnie nie b dzie tak le.
    >
    > PC

    Ja bym raczej nie pomijał, bo niby dlaczego?

  • 6. Data: 2013-01-28 10:46:03
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Ekran jest mały, obsługa będzie z palucha więc super precyzja nie jest
    wymagana.

    PC

  • 7. Data: 2013-01-28 16:48:38
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    W dniu 2013-01-28 10:46, PC pisze:
    > Ekran jest mały, obsługa będzie z palucha więc super precyzja nie jest
    > wymagana.

    Ja swojego czasu zaprojektowałem urządzenie z 4,3"
    ekranem dotykowym, do palca.
    Też głowiłem się nad kalibracją.
    Ale po przetestowaniu 10 egzemplarzy sobie odpuściłem
    - we wszystkich moje stałe współczynniki działały wzorowo,
    testowane rysikiem, nie palcem.
    Teraz jestem po kilkudziesięciu egzemplarzach i nadal
    nie widzę żadnych problemów.

    Ale jak chcesz się bawić, to niektóre kontrolery
    mają wbudowana procedurę kalibracji, na przykład
    (piszę z pamięci, głowy nie dam) AR1020.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 8. Data: 2013-01-29 08:17:24
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Nie używam kontrolera a obawiam się sytuacji, że touch panel się uszkodzi i
    trzeba go będzie wymienić. Jak są elementy z jednej partii to pewnie mają
    zbliżone parametry ale za 2 lata to różnie może być.

    PC

  • 9. Data: 2013-01-30 07:11:53
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Kalibracja zrobiona i działa tak jak chciałem.

    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
    PC