  • 41. Data: 2014-04-06 00:53:24
    Temat: Odp: C vs. ASM na przykładzie PIC18F
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Jeszcze jakby kogoś interesowało, to podaję link do algorytmu w asm:
    http://www.alpro.pl/zlicz/zlicz201448.jpg

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 42. Data: 2014-04-06 00:57:27
    Temat: Re: Odp: C vs. ASM na przykładzie PIC18F
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 6 Apr 2014 00:43:36 +0200, Sylwester Łazar<i...@a...pl>
    wrote:
    > Chyba jeden z gorszych wyników :-(

    sdcc -650 słów.

    --
    Marek

  • 43. Data: 2014-04-06 01:01:24
    Temat: Odp: Odp: C vs. ASM na przykładzie PIC18F
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > sdcc -650 słów.
    >
    > --
    > Marek
    W BASICu szybciej chyba by policzył :-)
    S.

  • 44. Data: 2014-04-06 01:06:44
    Temat: Re: Odp: Odp: C vs. ASM na przykładzie PIC18F
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 6 Apr 2014 01:01:24 +0200, Sylwester Łazar<i...@a...pl>
    wrote:

    > W BASICu szybciej chyba by policzył :-)
    > S.

    great cow basic ma dobry optymalizator dla pic, można sprawdzic.

    --
    Marek

  • 45. Data: 2014-04-06 01:10:54
    Temat: Odp: Odp: Odp: C vs. ASM na przykładzie PIC18F
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > great cow basic ma dobry optymalizator dla pic, można sprawdzic.
    >
    > --
    > Marek
    Widziałem. Tam się programuje chyba w blokach graficznych.
    Fajna zabawka. Ale optymalizacji się nie przyglądałem.
    Mam sentyment do BASICA.
    Mój ulubiony BASIC to taki na HP85B.

    S.

  • 46. Data: 2014-04-06 02:12:12
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    [...]
    > Myślę, że Ty z łatwością byś sobie też poradził.

    Zaliczyłem dość szerokie spectrum uP i uC ale akurat procesorki
    MicroChipa ominąłem, jakoś mam do nich awersję.
    Dzisiaj zerknąłem pobieżnie w pdfa, chyba źle postawiłeś tezę
    wątku, powinna brzmieć: "O wyższości ASM nad C w uC typu PIC". :)

    Generalnie, programuję już wyłącznie w językach wysokiego poziomu,
    asm porzuciłem już dawno temu, kompilatory na "normalne" procesory
    sprawują się bardzo dobrze i produkują kod porównywalny do ASM,
    do tego szybciej. Jeżeli zależy mi na optymalizacji, to zerknę
    na generowany kod, ale najczęściej tylko po to aby złapać się za głowę
    i wyszeptać "coś ty napisał?".
    K.

  • 47. Data: 2014-04-06 02:20:11
    Temat: Re: C vs. ASM na przykładzie PIC18F
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 05-04-2014 10:32, Marek wrote:

    > Ten proc jest 8 bit, co miałeś na myśli pisząc cpu 16 bit? 18f nie jest
    > w stanie jako argument rozkazu przyjac bezpośrednio 16 bitowy adres
    > docelowy lub źródłowy,.

    Nie znam dokładnie tego uP, przyznaję. Zasugerowałem się niektórymi
    danymi z datasheet.
    K.

  • 48. Data: 2014-04-06 02:38:01
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > asm porzuciłem już dawno temu, kompilatory na "normalne" procesory
    > sprawują się bardzo dobrze i produkują kod porównywalny do ASM,
    Możesz wrzucić ten przykład do swojego kompilatora, na swój uK i pokazać ile
    rozkazów ma zlicz()?
    S.

  • 49. Data: 2014-04-06 03:08:25
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 06-04-2014 02:38, Sylwester Łazar wrote:
    > Generalnie, programuję już wyłącznie w językach wysokiego poziomu,
    > Możesz wrzucić ten przykład do swojego kompilatora, na swój uK i pokazać ile
    > rozkazów ma zlicz()?

    dla funkcji zlicz:
    IAR C/C++ Compiler V5.30.1.50284/W32 for MSP430
    102 bytes of CODE memory
    po właczeniu optymalizacji rozmiaru.
    Procesor MSP430 na pewno 16-bitowy. :)
    K.

  • 50. Data: 2014-04-06 05:09:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <m...@...pl> wrote in message

    > Ja bym go nie polecał bo ten procek znika z rynku. Jeśli już to jakiś
    > zamiennik np Atmega328. A tak w ogóle po co kupować 8 bitowy procek z 1kB
    > RAM za 12-15 zł gdy można kupić 32 bitowy z 8kB RAM za 7 zł?
    > http://www.tme.eu/pl/details/lpc1114fbd48_302/mikrok
    ontrolery-nxp-arm/nxp/#

    I właśnie dlatego warto się przesiąść dziś na architekturę ARM :-)