eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOdłączać klemy czy nie?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 42

  • 31. Data: 2014-12-13 02:24:30
    Temat: Re: Odłączać klemy czy nie?
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Tomasz Pyra"

    > I jak nie ma tego kodu to co ma zrobić ???

    Pewnie pojechać do ASO gdzie za kilka stówek podadzą Ci taki kod na
    podstawie nr seryjnego radia lub VIN.
    ---
    Pytałem retorycznie. Jaki jest sens zastanawiać się nad radiem jak prędzej
    czy później prądu braknie.


  • 32. Data: 2014-12-13 11:46:03
    Temat: Re: Odłączać klemy czy nie?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 13 Dec 2014 02:24:30 +0100, re napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra"
    >
    >> I jak nie ma tego kodu to co ma zrobić ???
    >
    > Pewnie pojechać do ASO gdzie za kilka stówek podadzą Ci taki kod na
    > podstawie nr seryjnego radia lub VIN.
    > ---
    > Pytałem retorycznie. Jaki jest sens zastanawiać się nad radiem jak prędzej
    > czy później prądu braknie.

    W zasadzie jak będziesz o tym pamiętał przy wymianie akumulatorów, to można
    całe życie samochodu nie doprowadzić do przerwy w zasilaniu :)


  • 33. Data: 2014-12-13 12:36:24
    Temat: Re: Odłączać klemy czy nie?
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-11 o 21:30, neoniusz pisze:
    > W dniu 11.12.2014 o 09:45, Trybun pisze:
    >> Radio chyba jest kodowane. Trochę za dużo tych itp itd. Myślę że nawet
    >> auto nie chodzi na fabrycznym sofcie, najprawdopodobniej ma wycięty FAP
    >> i wgrane alternatywne oprogramowanie, aż strach pomyśleć co się będzie
    >> działo w razie resetu kompa..
    >>
    >> Co to znaczy dziwna ładowarka, w sumie mam w garażu 3 różne prostowniki,
    >> jak rozpoznać który będzie najlepszy?
    >
    > Soft sie od odlaczenia aku nie rozladuje, nie rob sobie jaj. Radio to
    > co innego.

    Nie istnieje możliwość powrotu do "ustawień fabrycznych"?


  • 34. Data: 2014-12-13 12:37:41
    Temat: Re: Odłączać klemy czy nie?
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-12 o 19:26, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Radio chyba jest kodowane. Trochę za dużo tych itp itd. Myślę że nawet
    >> auto nie chodzi na fabrycznym sofcie, najprawdopodobniej ma wycięty FAP
    >> i wgrane alternatywne oprogramowanie, aż strach pomyśleć co się będzie
    >> działo w razie resetu kompa..
    > Tu nie masz się co obawiać.
    > Program znajduje się w pamięci nieulotnej i przetrwa odłączenie zasilania.
    >
    > Natomiast zginąć mogą te dane które trzyma w pamięci ulotnej, czyli np.
    > przebieg dzienny, stacje radiowe itp. itd.
    > Jak radio kodowane, to trzeba będzie odkodować.

    A te wszystkie potencjalne zmiany wprowadzone w sofcie przez
    poprzedniego właściciela? Rozumiem że to jest tak jak w kompie, czy
    telefonie - reset do ustawiań fabrycznych nie zmieni wgranej
    aktualizacji/modyfikacji systemu, ale takie jakieś drobne zmiany mogą
    chyba przecież zostać cofnięte przez reset..?
    Radio to mały problem - znam takiego magika który za 30zł nie tylko je
    odkoduje ale nawet zdejmie konieczność wpisywania kodu na przyszłość.

    >
    >
    >> Co to znaczy dziwna ładowarka, w sumie mam w garażu 3 różne prostowniki,
    >> jak rozpoznać który będzie najlepszy?
    > Myślę o jakiś cudakach, co to same zgadują co to za rodzaj akumulatora do
    > niej jest podłączony i co mają z nim robić.
    > W sumie problemu może nie być, ale myślę że taka ładowarka z jej automatyką
    > może źle współpracować z "żywym" samochodem zamiast samym tylko
    > akumulatorem.
    No nie, aż tak to nie są te moje prostowniki zaawansowane technicznie..


  • 35. Data: 2014-12-13 12:39:12
    Temat: Re: Odłączać klemy czy nie?
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-12 o 14:50, Pszemol pisze:
    > "Trybun" <i...@j...ru> wrote in message
    > news:5489f977$0$2150$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2014-12-11 o 14:41, Pszemol pisze:
    >>>
    >>> A często fabryczne radio ma też zabezpieczenie antywłamaniowe
    >>> i po odłączeniu zasilania będziesz musiał wpisać hasło/kod aby
    >>> go odblokować - sprawdź czy masz ten kod zanim będziesz miał problem.
    >>
    >> Jak to zrobić aby było wiadome czy radio jest kodowane?
    >
    > No jeśli to radio "fabryczne", które przyszło z samochodem, to
    > warto zapytać u dealera tej marki i upewnić się że masz taki kod.
    > Jeśli to radio ze sklepu, które ktoś dołożył sobie sam, to też
    > możesz zerknąć do instrukcji do radia gdzieś w sieci, wystarczy
    > że sprawdzisz jaki to producent/model... Trzeba wygooglać.

    No tak, ale przecież nie będę dzwonił do Niemieckiego dystrybutora z
    zapytaniem czy taki a taki egzemplarz auta ma zamontowane kodowane
    radio... Więc pytam jak by można sprawdzić czy jest zakodowane. Jako
    ciekawostkę powiem że 2 moje ostatnie auta (poza kodem odblokowującym w
    papierach wozu) miały kodowanie o którym informowały w momencie
    włączenia, na krótko pokazywał się komunikat "Code" na wyświetlaczu,
    przy tym nie pokazuje się żaden komunikat.


  • 36. Data: 2014-12-13 12:40:11
    Temat: Re: Odłączać klemy czy nie?
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-12 o 23:12, re pisze:
    >
    >
    > Użytkownik "Trybun"
    >
    >
    > Jak to zrobić aby było wiadome czy radio jest kodowane?
    > ---
    > A po ... Ci to wiedzieć ?! Takie radio, co tam masz, kosztuje dzisiaj
    > pewnie mniej niż 100zł

    Przy zakupie auta od razu pomyślałem o zakupie jakiegoś porządnego
    radia, jednak jak się okazuje to fabrycznie zamontowane jest
    zintegrowane z alarmem. Na czym ta integracja polega, nie mam pojęcia,
    tzn czy jakoś jest zintegrowane głęboko czy to tylko diodka alarmu na
    nim świeci, więc wolę nie grzebać aby czego nie schrzanić.


  • 37. Data: 2014-12-13 12:40:50
    Temat: Re: Odłączać klemy czy nie?
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-12 o 23:09, re pisze:
    >
    >
    > Użytkownik "Pszemol"
    >
    > A często fabryczne radio ma też zabezpieczenie antywłamaniowe
    > i po odłączeniu zasilania będziesz musiał wpisać hasło/kod aby
    > go odblokować - sprawdź czy masz ten kod zanim będziesz miał problem.
    > ---
    > I jak nie ma tego kodu to co ma zrobić ???

    Pozostaje "złota rączka" pana Henia...;-)


  • 38. Data: 2014-12-13 12:41:46
    Temat: Re: Odłączać klemy czy nie?
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-11 o 22:53, RadoslawF pisze:
    > Dnia 2014-12-11 11:22, Użytkownik Trybun napisał:
    >
    >> Trudno powiedzieć czy to stare czy nowe auto, trzy cylindry z czterema
    >> zaworami to mogłoby świadczyć że jest z tych nowszych. Jakby nie było ma
    >> już 8 lat.
    >>
    >> No nie bardzo wiem jakie prądy one generują, tylko na jednym z nich
    >> (jeszcze PRLowskim) jest tabliczka że podaje prąd do 15V. Dwa pozostałe
    >> to takie hybrydy wielozakresowe. Czyli jak już to ładować tylko tym
    >> starym..?
    >> Auto w zeszłym roku zapalało dość poprawnie, w garażu bywało i po -10 a
    >> zawsze odpalał. Teraz problemem być może jest to że w międzyczasie
    >> kupiłem drugie auto, i to głównie nim jeżdżę, a tym dieselkiem tylko od
    >> czasu do czasu, a na dodatek na krótkich dystansach..
    >> Jest to 1.5 litrowy silnik CRDI, i raczej na pewno nie jest to zalecany
    >> przez producenta akumulator. Wnęka jest wyraźnie pod coś większego.
    >> Niestety, takie są uroki kupowania używanych samochodów..
    >
    > 34Ah to akumulator od malucha, ktoś wstawił bo pewnie najtańszy
    > na rynku. Sprawdź jaką pojemność zaleca producent i taki
    > lub pojemniejszy wstaw.
    >
    >
    > Pozdrawiam

    Tak, wiem. Jednak przez 14 miesięcy użytkowania (gdy jeździłem nim
    częściej i na dłuższe trasy) nie sprawiał żadnych problemów. Doładuję i
    jak się okaże że winne jest tylko niedoładowanie powodowane użytkowaniem
    to przecież nie będę wymieniał, bo wymiana na nowy nic praktycznie nie
    da, za kilka miesięcy i ten nowy będzie niedoładowany.


  • 39. Data: 2014-12-13 13:34:10
    Temat: Re: Odłączać klemy czy nie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Dec 2014 12:41:46 +0100, Trybun napisał(a):
    >>> Auto w zeszłym roku zapalało dość poprawnie, w garażu bywało i po -10 a
    >>> zawsze odpalał. Teraz problemem być może jest to że w międzyczasie
    >>> kupiłem drugie auto, i to głównie nim jeżdżę, a tym dieselkiem tylko od
    >>> czasu do czasu, a na dodatek na krótkich dystansach..
    >>> Jest to 1.5 litrowy silnik CRDI, i raczej na pewno nie jest to zalecany
    >>> przez producenta akumulator.
    >>
    >> 34Ah to akumulator od malucha, ktoś wstawił bo pewnie najtańszy
    >> na rynku. Sprawdź jaką pojemność zaleca producent i taki
    >> lub pojemniejszy wstaw.
    >>
    > Tak, wiem. Jednak przez 14 miesięcy użytkowania (gdy jeździłem nim
    > częściej i na dłuższe trasy) nie sprawiał żadnych problemów. Doładuję i
    > jak się okaże że winne jest tylko niedoładowanie powodowane użytkowaniem
    > to przecież nie będę wymieniał, bo wymiana na nowy nic praktycznie nie
    > da, za kilka miesięcy i ten nowy będzie niedoładowany.

    Diesel ogolnie wymaga wiecej sily/momentu i mocy przy rozruchu, a wiec
    wiekszego pradu z aku. Prad zazwyczaj idzie w parze z pojemnoscia,
    zreszta dla malucha nikt sie pradem nie przejmowal.
    Prad jak piszesz byl wystarczajacy, ale za duzy prad mogl tez
    przypieszyc niszczenie akumulatora.
    Zalecalbym zakup wiekszego, ale faktycznie - wazniejsze moze byc
    czestsze uzywanie lub doladowywanie ...

    J.


  • 40. Data: 2014-12-13 13:54:26
    Temat: Re: Odłączać klemy czy nie?
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Tomasz Pyra"

    >
    >> I jak nie ma tego kodu to co ma zrobić ???
    >
    > Pewnie pojechać do ASO gdzie za kilka stówek podadzą Ci taki kod na
    > podstawie nr seryjnego radia lub VIN.
    > ---
    > Pytałem retorycznie. Jaki jest sens zastanawiać się nad radiem jak prędzej
    > czy później prądu braknie.

    W zasadzie jak będziesz o tym pamiętał przy wymianie akumulatorów, to można
    całe życie samochodu nie doprowadzić do przerwy w zasilaniu :)
    ---
    Można ? Przy ostatnich problemach z odpalaniem na starym akumulatorze
    spadało poniżej podtrzymania.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: