  • Data: 2017-01-24 12:17:51
    Temat: Re: Odgłosy diesla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Co może być przyczyną takich metalicznych odgłosów na nierozgrzanym
    >silniku CRDI? Objawy wyglądają tak - silnik włączony i na luzie
    >klekocze z prędkością 800-1000 obrotów/min. Lekkie/krótkie, gwałtowne
    >wciśnięcie gazu i wrrrr. pojawia się metaliczny odgłos, na oko o parę
    >razy szybsza prędkość obrotowa niż prędkość silnika na biegu jałowym.
    >Jest to na tyle błyskawiczne że wydaje się że ten odgłos pojawia się
    >szybciej niż zdąży zareagować wskazówka obrotomierza na wciśnięcie
    >gazu. Na całkowicie rozgrzanym silniku to zjawisko nie występuje.

    Moze zaparkowac na noc w/pod ASO i dac to posluchac specowi od danego
    typu ?
    Ja juz popekane szklanki rozrzadu widzialem, no ale to nie bylo w
    CRDI, a przebieg byl potezny.

    Z tym, ze przyczyny moga byc tez banalne - dodajesz gazu, silnik sie
    przechyla (zuzyte/urwane poduszki), i cos tam zawadza, np wentylatorek
    alternatora o jakas pobliska blache.

    J.