-
11. Data: 2010-04-22 00:24:40
Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>
> chyba przy toczeniu, a nie jazdy
> podczas jazdy jak Ci sie uda to nie zapomnij szufelki i zmiotki wziąć,
> by trybiki z drogi odkurzyć :)
>
Są samochody w których się da.
w moim starym aucie mogłem wrzucać przy większych prędkościach
(np. na śniegu, z trójki na wsteczny).
w "nowym" wsteczny ma limit gdzieś do koło 20km/h (przód i tył),
potem nawet siła nic nie daje - nie da się wrzucić, blokada.
chyba skrzynia podobna do tej z volvo850 lub s80.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
12. Data: 2010-04-22 10:18:00
Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
Od: "Bartek" <N...@p...fm>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4bcf44ff$0$17099$65785112@news.neostrada.pl...
> bratPit pisze:
>>> Co sprawia, że odgłos jazdy na wstecznym jest inny niż na biegach do
>>> przodu? Tzn. jest takie jakby wycie zależne chyba od prędkości jazdy,
>>> nie od obrotów silnika.
>>> Mam wrażenie, że stare samochody (takie co najmniej 40-letnie) wydawały
>>> również podobny odgłos na biegach do przodu. Co o tym decydowało,
>>> dlaczego teraz już nie ma tego odgłosu przy jeździe do przodu?
>>
>> kształt zębów zębatek biegów w przód i do tyłu,
>> na wstecznych są proste stąd ten dźwięk,
>
> Dokładnie.
>
> Czasami można spotkać sportowe skrzynie w których wszystkie biegi mają
> takie zęby - wyją strasznie :)
strasznie fajnie, znaczy;)
--
Pozdrawiam, Bartek
[SG] LYBRA 2.4 JTD
-
13. Data: 2010-04-22 15:47:51
Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
Czarek Daniluk pisze:
> Brak synchronizacji i inny kształt koła - we wstecznym najczęściej są to
Brak synchronizacji nie ma tu ZADNEGO znaczenia.
Za "wycie" odpowiedzialne sa wylacznie proste zeby.
Jestem w stanie zrobic w pelni synchronizowana skrzynie biegow z zebami
prostymi.
Bedzie wyja jak smok, ale biegi beda wchodzily jak bajka :)
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
14. Data: 2010-04-23 16:00:53
Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
Od: Yans van Horn <y...@n...spam>
MarcinJM wrote:
> Czarek Daniluk pisze:
>> Brak synchronizacji i inny kształt koła - we wstecznym najczęściej są to
>
> Brak synchronizacji nie ma tu ZADNEGO znaczenia.
> Za "wycie" odpowiedzialne sa wylacznie proste zeby.
> Jestem w stanie zrobic w pelni synchronizowana skrzynie biegow z zebami
> prostymi.
> Bedzie wyja jak smok, ale biegi beda wchodzily jak bajka :)
A oto przykład :-)
http://www.youtube.com/watch?v=H8_usOvpbz8
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
15. Data: 2010-04-24 17:29:38
Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
Od: Marcin Jan <t...@g...pl>
=Marcos= pisze:
> Co sprawia, że odgłos jazdy na wstecznym jest inny niż na biegach do
> przodu? Tzn. jest takie jakby wycie zależne chyba od prędkości jazdy,
> nie od obrotów silnika.
> Mam wrażenie, że stare samochody (takie co najmniej 40-letnie) wydawały
> również podobny odgłos na biegach do przodu. Co o tym decydowało,
> dlaczego teraz już nie ma tego odgłosu przy jeździe do przodu?
>
BTW a właśnie skośne zęby mamy dzięki citroenowi. I na pamiątkę tego
wynalazku mamy właśnie logo citroena.
-
16. Data: 2010-04-25 00:35:01
Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
Od: Zbylut <Z...@N...zzz>
Marcin Jan napisal(a):
> BTW a właśnie skośne zęby mamy dzięki citroenowi. I na pamiątkę tego
> wynalazku mamy właśnie logo citroena.
ok, to przy okazji 'glupie' pytanie: czemu więc wsteczny nie ma skośnych
zębów?
--
pozdrawiam, Zbylut
* Usenet news. Learn what you know, share what you don't *
-
17. Data: 2010-04-25 00:54:07
Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Zbylut pisze:
> Marcin Jan napisal(a):
>
>> BTW a właśnie skośne zęby mamy dzięki citroenowi. I na pamiątkę tego
>> wynalazku mamy właśnie logo citroena.
>
> ok, to przy okazji 'glupie' pytanie: czemu więc wsteczny nie ma skośnych
> zębów?
Skośne zęby są słabsze, wymagają więc zastosowania solidniejszych kół i
taki bieg zajmuje więcej miejsca w skrzyni.
Proste zęby są mocniejsze, więc można zastosować mniejszych rozmiarów
koła zębate. Sprawdza się to dobrze właśnie we wstecznym biegu gdzie
musi być o jedno koło więcej, a wycie nie zmniejsza jakoś istotnie
komfortu jazdy.
Ponoć w niektórych samochodach pierwszy bieg też jest na prostych
zębach, ale może dlatego że koła zębate w biegach do jazdy do przodu
mogą być większe niż w biegu wstecznym, nie wyje to aż tak bardzo.
-
18. Data: 2010-04-25 09:05:29
Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
Yans van Horn pisze:
> MarcinJM wrote:
>> Czarek Daniluk pisze:
>>> Brak synchronizacji i inny kształt koła - we wstecznym najczęściej są to
>>
>> Brak synchronizacji nie ma tu ZADNEGO znaczenia.
>> Za "wycie" odpowiedzialne sa wylacznie proste zeby.
>> Jestem w stanie zrobic w pelni synchronizowana skrzynie biegow z
>> zebami prostymi.
>> Bedzie wyja jak smok, ale biegi beda wchodzily jak bajka :)
>
> A oto przykład :-)
>
> http://www.youtube.com/watch?v=H8_usOvpbz8
Tu akurat glownie dyfer wyje: jazgot narasta rownomiernie do predkosci.
:)
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
19. Data: 2010-04-25 16:57:35
Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2010-04-25 00:54, Tomasz Pyra pisze:
> Skośne zęby są słabsze, wymagają więc zastosowania solidniejszych kół i
> taki bieg zajmuje więcej miejsca w skrzyni.
Dodatkowo: przekładnia zbudowana na skośnych zębach służy do kręcenia
się w jedną stronę, ponieważ siły działające na koła są też "w osi" -
zębatki pod wpływem siły przekazywanej przez przekładnię chcą się
przesuwać (zgodnie ze skosem zębów) na swoich osiach, i dla kierunku tej
siły są odpowiednie łożyskowania/oparcie zrobione. (tzn można by zrobić
taką w obie, ale wymagałoby to większej komplikacji mechaniki)
> Ponoć w niektórych samochodach pierwszy bieg też jest na prostych
> zębach, ale może dlatego że koła zębate w biegach do jazdy do przodu
> mogą być większe niż w biegu wstecznym, nie wyje to aż tak bardzo.
No np w maluchu (i nie, nie ma to nic wspólnego z brakiem synchronizacji
jedynki w maluchu) ;) A ogólnie w konstrukcjach, gdzie bieg pierwszy ma
wspólne zębatki ze wstecznym - takie małe uproszczenie
mechaniczno-materiałowe, ale wymagające by zębatki "1" i "R" były ze
sobą kompatybilne...
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
20. Data: 2010-04-25 19:06:39
Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
Od: Zbylut <Z...@N...zzz>
Tomasz Pyra napisal(a):
> Proste zęby są mocniejsze, więc można zastosować mniejszych rozmiarów
> koła zębate. Sprawdza się to dobrze właśnie we wstecznym biegu gdzie
> musi być o jedno koło więcej, a wycie nie zmniejsza jakoś istotnie
> komfortu jazdy.
>
> Ponoć w niektórych samochodach pierwszy bieg też jest na prostych
> zębach, ale może dlatego że koła zębate w biegach do jazdy do przodu
> mogą być większe niż w biegu wstecznym, nie wyje to aż tak bardzo.
dzięki za rzeczową odpowiedź. Swoją drogą zawsze mnie zastanawiało
to wycie na wstecznym.
--
pozdrawiam, Zbylut
* Usenet news. Learn what you know, share what you don't *