  • 1. Data: 2010-04-21 19:39:51
    Temat: Odgłos jazdy na wstecznym
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    Co sprawia, że odgłos jazdy na wstecznym jest inny niż na biegach do przodu?
    Tzn. jest takie jakby wycie zależne chyba od prędkości jazdy, nie od obrotów
    silnika.
    Mam wrażenie, że stare samochody (takie co najmniej 40-letnie) wydawały
    również podobny odgłos na biegach do przodu. Co o tym decydowało, dlaczego
    teraz już nie ma tego odgłosu przy jeździe do przodu?

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 2. Data: 2010-04-21 19:45:36
    Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > również podobny odgłos na biegach do przodu. Co o tym decydowało, dlaczego
    > teraz już nie ma tego odgłosu przy jeździe do przodu?

    kształt zębów zębatek biegów w przód i do tyłu,
    na wstecznych są proste stąd ten dźwięk,
    resztę może wyjaśnią koledzy którzy są bardziej za pan brat z mechaniką,
    brat

  • 3. Data: 2010-04-21 19:47:51
    Od: DoQ <p...@g...com>

    =Marcos= pisze:
    > Co sprawia, że odgłos jazdy na wstecznym jest inny niż na biegach do
    > przodu? Tzn. jest takie jakby wycie zależne chyba od prędkości jazdy,
    > nie od obrotów silnika.

    Proste zęby na kołach biegu wstecznego?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 4. Data: 2010-04-21 20:33:18
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    =Marcos= pisze:
> [...]
    > również podobny odgłos na biegach do przodu. Co o tym decydowało,
    > dlaczego teraz już nie ma tego odgłosu przy jeździe do przodu?

    Proste zeby :) rajdowa skrzynia biegow (klowa) tez ma proste zeby
    kazdego biegu i dostarcza fascynujacych doznan sluchowych :)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 5. Data: 2010-04-21 20:33:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    bratPit pisze:

    > kształt zębów zębatek biegów w przód i do tyłu,
    > na wstecznych są proste stąd ten dźwięk,

    Dokładnie.

    Czasami można spotkać sportowe skrzynie w których wszystkie biegi mają
    takie zęby - wyją strasznie :)

  • 6. Data: 2010-04-21 20:35:17
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-04-21 19:39, =Marcos= pisze:
> [...]
    > również podobny odgłos na biegach do przodu. Co o tym decydowało,
    > dlaczego teraz już nie ma tego odgłosu przy jeździe do przodu?

    Brak synchronizacji i inny kształt koła - we wstecznym najczęściej są to
    zwykłe koła o zębach prostych po chamsku zazębiane ze sobą przy
    włączaniu biegu.
    W starych konstrukcjach dawno dawno pewnie całę skrzynie tak były
    zrobione, ale teraz reszta biegów to koła są cały czas ze sobą zazębione
    i mają zęby inaczej ukształtowane a nie proste.

    Pozdrawiam !!

  • 7. Data: 2010-04-21 21:15:08
    Od: to <t...@a...xyz>

    Czarek Daniluk wrote:

    > Brak synchronizacji i inny kształt koła - we wstecznym najczęściej są to
    > zwykłe koła o zębach prostych po chamsku zazębiane ze sobą przy
    > włączaniu biegu.

    Ja mam synchronizowany wsteczny, wrzucić podczas jazdy do przodu i
    zahamować sprzęgłem/silnikiem (to samo na odwrót). Ale jaki odgłos wydaje
    to nie wiem, nie zwróciłem uwagi.

    --
    cokolwiek

  • 8. Data: 2010-04-21 21:25:10
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-21 21:15, to wrote:

    > Ja mam synchronizowany wsteczny, wrzucić podczas jazdy do przodu i
    > zahamować sprzęgłem/silnikiem (to samo na odwrót). Ale jaki odgłos wydaje
    > to nie wiem, nie zwróciłem uwagi.

    chyba przy toczeniu, a nie jazdy
    podczas jazdy jak Ci sie uda to nie zapomnij szufelki i zmiotki wziąć,
    by trybiki z drogi odkurzyć :)

  • 9. Data: 2010-04-21 22:10:35
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Wed, 21 Apr 2010 21:25:10 +0200, Olek napisał(a):

    > chyba przy toczeniu, a nie jazdy
    > podczas jazdy jak Ci sie uda to nie zapomnij szufelki i zmiotki wziąć,
    > by trybiki z drogi odkurzyć :)

    Wrzucałeś kiedyś wsteczny przy około 60 km/h ?
    Oprócz wstecznego wszytskie biegi dalej można wrzucać, ale usłyszec ten
    dźwięk bezcenne. Pacjentem było stare polo przed oddaniem na złom.

    --
    [Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 10. Data: 2010-04-21 23:25:59
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Olek pisze:

    > chyba przy toczeniu, a nie jazdy
    > podczas jazdy jak Ci sie uda to nie zapomnij szufelki i zmiotki wziąć,
    > by trybiki z drogi odkurzyć :)

    Akurat. MOje Volvo 850 mialo zsychronizowany wsteczny. Pewnie z pareset
    razy wrzucilem wsteczny przy jezdzie do przodu i nic nie odkurzalem.