eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOdgłos jazdy na wstecznym
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 46

  • 11. Data: 2010-04-22 00:24:40
    Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>


    > chyba przy toczeniu, a nie jazdy
    > podczas jazdy jak Ci sie uda to nie zapomnij szufelki i zmiotki wziąć,
    > by trybiki z drogi odkurzyć :)
    >

    Są samochody w których się da.

    w moim starym aucie mogłem wrzucać przy większych prędkościach
    (np. na śniegu, z trójki na wsteczny).

    w "nowym" wsteczny ma limit gdzieś do koło 20km/h (przód i tył),
    potem nawet siła nic nie daje - nie da się wrzucić, blokada.
    chyba skrzynia podobna do tej z volvo850 lub s80.

    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 12. Data: 2010-04-22 10:18:00
    Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:4bcf44ff$0$17099$65785112@news.neostrada.pl...
    > bratPit pisze:
    >>> Co sprawia, że odgłos jazdy na wstecznym jest inny niż na biegach do
    >>> przodu? Tzn. jest takie jakby wycie zależne chyba od prędkości jazdy,
    >>> nie od obrotów silnika.
    >>> Mam wrażenie, że stare samochody (takie co najmniej 40-letnie) wydawały
    >>> również podobny odgłos na biegach do przodu. Co o tym decydowało,
    >>> dlaczego teraz już nie ma tego odgłosu przy jeździe do przodu?
    >>
    >> kształt zębów zębatek biegów w przód i do tyłu,
    >> na wstecznych są proste stąd ten dźwięk,
    >
    > Dokładnie.
    >
    > Czasami można spotkać sportowe skrzynie w których wszystkie biegi mają
    > takie zęby - wyją strasznie :)

    strasznie fajnie, znaczy;)




    --
    Pozdrawiam, Bartek
    [SG] LYBRA 2.4 JTD



  • 13. Data: 2010-04-22 15:47:51
    Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Czarek Daniluk pisze:
    > Brak synchronizacji i inny kształt koła - we wstecznym najczęściej są to

    Brak synchronizacji nie ma tu ZADNEGO znaczenia.
    Za "wycie" odpowiedzialne sa wylacznie proste zeby.
    Jestem w stanie zrobic w pelni synchronizowana skrzynie biegow z zebami
    prostymi.
    Bedzie wyja jak smok, ale biegi beda wchodzily jak bajka :)

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 14. Data: 2010-04-23 16:00:53
    Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    MarcinJM wrote:
    > Czarek Daniluk pisze:
    >> Brak synchronizacji i inny kształt koła - we wstecznym najczęściej są to
    >
    > Brak synchronizacji nie ma tu ZADNEGO znaczenia.
    > Za "wycie" odpowiedzialne sa wylacznie proste zeby.
    > Jestem w stanie zrobic w pelni synchronizowana skrzynie biegow z zebami
    > prostymi.
    > Bedzie wyja jak smok, ale biegi beda wchodzily jak bajka :)

    A oto przykład :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=H8_usOvpbz8

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 15. Data: 2010-04-24 17:29:38
    Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    =Marcos= pisze:
    > Co sprawia, że odgłos jazdy na wstecznym jest inny niż na biegach do
    > przodu? Tzn. jest takie jakby wycie zależne chyba od prędkości jazdy,
    > nie od obrotów silnika.
    > Mam wrażenie, że stare samochody (takie co najmniej 40-letnie) wydawały
    > również podobny odgłos na biegach do przodu. Co o tym decydowało,
    > dlaczego teraz już nie ma tego odgłosu przy jeździe do przodu?
    >

    BTW a właśnie skośne zęby mamy dzięki citroenowi. I na pamiątkę tego
    wynalazku mamy właśnie logo citroena.


  • 16. Data: 2010-04-25 00:35:01
    Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Marcin Jan napisal(a):

    > BTW a właśnie skośne zęby mamy dzięki citroenowi. I na pamiątkę tego
    > wynalazku mamy właśnie logo citroena.

    ok, to przy okazji 'glupie' pytanie: czemu więc wsteczny nie ma skośnych
    zębów?

    --
    pozdrawiam, Zbylut
    * Usenet news. Learn what you know, share what you don't *


  • 17. Data: 2010-04-25 00:54:07
    Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Zbylut pisze:
    > Marcin Jan napisal(a):
    >
    >> BTW a właśnie skośne zęby mamy dzięki citroenowi. I na pamiątkę tego
    >> wynalazku mamy właśnie logo citroena.
    >
    > ok, to przy okazji 'glupie' pytanie: czemu więc wsteczny nie ma skośnych
    > zębów?

    Skośne zęby są słabsze, wymagają więc zastosowania solidniejszych kół i
    taki bieg zajmuje więcej miejsca w skrzyni.

    Proste zęby są mocniejsze, więc można zastosować mniejszych rozmiarów
    koła zębate. Sprawdza się to dobrze właśnie we wstecznym biegu gdzie
    musi być o jedno koło więcej, a wycie nie zmniejsza jakoś istotnie
    komfortu jazdy.

    Ponoć w niektórych samochodach pierwszy bieg też jest na prostych
    zębach, ale może dlatego że koła zębate w biegach do jazdy do przodu
    mogą być większe niż w biegu wstecznym, nie wyje to aż tak bardzo.


  • 18. Data: 2010-04-25 09:05:29
    Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Yans van Horn pisze:
    > MarcinJM wrote:
    >> Czarek Daniluk pisze:
    >>> Brak synchronizacji i inny kształt koła - we wstecznym najczęściej są to
    >>
    >> Brak synchronizacji nie ma tu ZADNEGO znaczenia.
    >> Za "wycie" odpowiedzialne sa wylacznie proste zeby.
    >> Jestem w stanie zrobic w pelni synchronizowana skrzynie biegow z
    >> zebami prostymi.
    >> Bedzie wyja jak smok, ale biegi beda wchodzily jak bajka :)
    >
    > A oto przykład :-)
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=H8_usOvpbz8

    Tu akurat glownie dyfer wyje: jazgot narasta rownomiernie do predkosci.
    :)

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 19. Data: 2010-04-25 16:57:35
    Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-04-25 00:54, Tomasz Pyra pisze:
    > Skośne zęby są słabsze, wymagają więc zastosowania solidniejszych kół i
    > taki bieg zajmuje więcej miejsca w skrzyni.
    Dodatkowo: przekładnia zbudowana na skośnych zębach służy do kręcenia
    się w jedną stronę, ponieważ siły działające na koła są też "w osi" -
    zębatki pod wpływem siły przekazywanej przez przekładnię chcą się
    przesuwać (zgodnie ze skosem zębów) na swoich osiach, i dla kierunku tej
    siły są odpowiednie łożyskowania/oparcie zrobione. (tzn można by zrobić
    taką w obie, ale wymagałoby to większej komplikacji mechaniki)

    > Ponoć w niektórych samochodach pierwszy bieg też jest na prostych
    > zębach, ale może dlatego że koła zębate w biegach do jazdy do przodu
    > mogą być większe niż w biegu wstecznym, nie wyje to aż tak bardzo.
    No np w maluchu (i nie, nie ma to nic wspólnego z brakiem synchronizacji
    jedynki w maluchu) ;) A ogólnie w konstrukcjach, gdzie bieg pierwszy ma
    wspólne zębatki ze wstecznym - takie małe uproszczenie
    mechaniczno-materiałowe, ale wymagające by zębatki "1" i "R" były ze
    sobą kompatybilne...


    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 20. Data: 2010-04-25 19:06:39
    Temat: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Tomasz Pyra napisal(a):

    > Proste zęby są mocniejsze, więc można zastosować mniejszych rozmiarów
    > koła zębate. Sprawdza się to dobrze właśnie we wstecznym biegu gdzie
    > musi być o jedno koło więcej, a wycie nie zmniejsza jakoś istotnie
    > komfortu jazdy.
    >
    > Ponoć w niektórych samochodach pierwszy bieg też jest na prostych
    > zębach, ale może dlatego że koła zębate w biegach do jazdy do przodu
    > mogą być większe niż w biegu wstecznym, nie wyje to aż tak bardzo.

    dzięki za rzeczową odpowiedź. Swoją drogą zawsze mnie zastanawiało
    to wycie na wstecznym.

    --
    pozdrawiam, Zbylut
    * Usenet news. Learn what you know, share what you don't *

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: