eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOdcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców › Re: Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców
    Date: Wed, 31 Oct 2018 23:30:20 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 101
    Message-ID: <prdadv$g7b$1@node1.news.atman.pl>
    References: <pr2m9b$8bf$1@node1.news.atman.pl>
    <15qk5o2j669qv$.ga3xt5340key.dlg@40tude.net>
    <pr2p7l$bug$1@node1.news.atman.pl>
    <i4y0n52gorr3.dsvb2ks2ouzt$.dlg@40tude.net>
    <pr4vkc$gfj$1@node1.news.atman.pl>
    <1s3qpj7i2zgc6$.dilx6xlmf0x3$.dlg@40tude.net>
    <pr5ccl$spk$1@node1.news.atman.pl> <b8yBD.353169$PY.2121@fx05.ams1>
    <pr7vs8$6aa$1@node2.news.atman.pl> <l3MBD.232459$031.228010@fx15.ams1>
    <prahr3$hh6$1@node2.news.atman.pl> <Vl7CD.485493$Yx.414764@fx10.ams1>
    NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1541025023 16619 89.70.94.204 (31 Oct 2018 22:30:23 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 31 Oct 2018 22:30:23 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.2.1
    In-Reply-To: <Vl7CD.485493$Yx.414764@fx10.ams1>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642708
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-10-31 o 02:14, Marcin Debowski pisze:

    >> Ja migam, mi migają lecz w życiu nie pomyślałbym o takiej interpretacji.
    >> Dla mnie to zwykła forma komunikacji. Gdy autobus wpuszczam z zatoczki,
    >> to też migam.
    >
    > No ale widzisz, że kupa ludzi tak mysli. Liczą się okoliczności.

    Tak. Pewnie to wynika z zaszłości bo kiedyś, chyba w latach 90tych,
    faktycznie było tak, że błyskanie = rzucanie fuckami. Pospolite było
    siadanie na dupie komuś i dawaj długimi etc.

    > Podziekowanie awaryjnymi, jak najbardzie, ale siedzenie na dupie i
    > łyskanie najcześciej niestety tak.

    Jasne, ale cały czas rozmawiamy o błyśnięciu a nie o siadaniu na dupie
    komuś i robieniu dyskoteki. Wiele razy to podkreślałem.

    > A dlaczego by ten negatywny odbiór mieli Ci zakomunikować? To nie jest
    > jakaś wielka sprawa. Nie warto eskalowac, bo by sie człowiek zajechał.
    > Za dużo jest sytuacji tej klasy.

    Założyłem, że jeśli ktoś wpada w furię, to z pewnością zakomunikuje to :-)

    > Piszemy już chyba bardziej ogólnie. Osobiści, jakbys mi mrugnął, a potem
    > podziękowa to ogólnie wyszedłbyś na plus.

    No to mam jednego wroga mniej :-) Praktycznie zawsze tak postępuję.

    >> Ups, korekta do wcześniejszej mojej wypowiedzi. Twoje ostatnie zdanie
    >> mocno mnie zadziwiło. Ja nie widuję takich zachowań. Być może dlatego,
    >> że swoim stylem jazdy nie prowokuję ich. Trudno powiedzieć.
    >
    > No jak masz widzieć, skoro to Ty poerdalasz? To nie Tobie siedzą na
    > zderzaku i mrugają.

    Też racja. Wniosek z tego - jeździj szybciej, to przeniesiesz się na
    wyższy poziom kultury kierowców :-D :-D


    > Miałem podobne (to pierwsze) zdarzenia, na szczęście bez wypadku, ale
    > mało się nie zesr., tym bardziej, że na ogół jeżdżę motorem. Teraz zanim
    > mocniej depnę hamulec, nawet w sytuacji podbramkowej staram się rzucić
    > okiem co za mną.

    Identycznie.


    >> wszystkie wyprzedzasz, to chyba nie byłoby żadnego problemu abyś zjechał
    >> na prawo nie hamując, przepuścił zapierdalacza i wrócił na swój pas? Bo
    >> taka sytuacja jest bardziej rzeczywista niż opisana przez Ciebie.
    >
    > Oczywiście, że nie ma żadnego problemu, ale daj mi to zrobić a nie
    > mrugasz mi w lusterko. Jadę sobie np. 100, TIR 95, zaczynam manewr 50m
    > przed, Ty jedziesz 140. Troche to potrwa zanim go wyprzedzę. A wielu
    > zaczyna już dyskoteke. Mam takie doświadczenia, a nie jestem tym co
    > jeździ jakoś wolno. Zwykle trochę przekraczam co dozwolone, ale 170 w
    > Polsce nie pojadę. Co innego w Niemczech :)

    To teraz z drugiej strony jak to wygląda. Zwykle daję znak z daleka gdy
    dostrzegam dużą różnicę prędkości. Robię to tylko wtedy gdy widzę, że ów
    kierowca ma gdzie zjechać. Jednakże z daleka zdarza mi się źle ocenić
    sytuację i gość nie ma dokąd zjechać więc jadę w miarę bezpiecznej
    odległości i czekam. Kierowca został poinformowany więc wie, że chcę
    szybciej i zwykle przepuszcza chwilę potem. Tak zazwyczaj jest.

    Są też twardziele, że nie da się inaczej jak prawym pasem. A tego unikam
    jak ognia. W/g mnie to niebezpieczny manewr.

    > Nie watpie, że mogła, ale nie sadze, aby to był ten przypadek w
    > sytuacjach przy których spotyka się nałogowych mrugaczy.

    Jak wspominałem - nie pisałem ogólnie lecz szczególnie. Ty dążyłeś do
    ogólności a ja wiem, że jeśli ktoś zacznie czytać od środka i
    komentować, to wyniknie z tego smród jedynie. Taka nasza natura. Dlatego
    lepiej pisać w dłuższych wątkach o jednej sprawie.

    >> zgodnie z przepisami, gdy tworzy się za nim korek bo jedzie 40 - zapłaci
    >> mandat.
    >
    > A jak to właściwie wygląda prawnie? Mówi się o dostosowaniu prędkości do
    > warunków na drodze, tez często umiejętnosci i stanu kierowcy (zmęcznie,
    > wiek). Jak ktos się nie czuje komfortowo (w danej sytuiacji w tym
    > zmęczenia) to nie powinien w ogóle jechać?

    Jeśli ktoś jest zmęczony to _ABSOLUTNIE_ nie powinien prowadzić
    samochodu. Nie ma różnicy w sprawności zmęczonego kierowcy jak i
    pijanego jak bela. Jednakże tylko kierowcy ciężarówek mają na to jakieś
    przepisy. Kierowca osobówki może tracić przytomność za kierownicą i
    będzie to zgodne z prawem. Pewnie dlatego, że policji trudno jest
    zmierzyć poziom zmęczenia kierowcy.

    Natomiast co do umiejętności, to wiem, że ciągnięcie za sobą sznurka
    samochodów bo się nie umie szybciej, gdy warunki drogowe są doskonałe
    jest tamowaniem ruchu i jest na to taryfikator. Co innego w deszczu,
    śniegu etc. Z tego powodu w zeszłym roku wystawiono ponoć 615 mandatów
    (wspominałem gdzieś - może i Tobie). Kuriozalnie mało.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: