-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
From: ii <i...@o...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Odcinkowy pomiar predkosci - czemu tak rzadko stosowany
Date: Wed, 19 May 2021 14:22:40 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <s82vuj$o6m$1@news.icm.edu.pl>
References: <60a2c260$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
<s7vuep$f5r$1@news.icm.edu.pl>
<60a3b491$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
<2296978786$20210518183024@squadack.com>
<60a4c457$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
<s82j6i$13m$1@news.icm.edu.pl>
<60a4f4b4$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 19 May 2021 12:22:43 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
logging-data="24790"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.10.1
In-Reply-To: <60a4f4b4$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2694093
[ ukryj nagłówki ]W dniu 19.05.2021 o 13:21, T. pisze:
> W dniu 2021-05-19 o 10:45, ii pisze:
>> W dniu 19.05.2021 o 09:55, T. pisze:
>>> W dniu 2021-05-18 o 18:30, RoMan Mandziejewicz pisze:
>>>> Hello T.,
>>>>
>>>> Tuesday, May 18, 2021, 2:35:28 PM, you wrote:
>>>>
>>>> [...]
>>>>
>>>>> Patrzysz na to wyłącznie z punktu widzenia kierowcy, który po tej
>>>>> drodze
>>>>> jedzie. A to jest wciąż plac budowy. Rok temu na S8 zginął pracownik
>>>>> budowy, bo jakiś zapierdalacz stwierdził, że ograniczenie do 70
>>>>> km/godz.
>>>>> jest tam niepotrzebne - prosta droga, dwie jezdnie po 2 pasy, co się
>>>>> może wydarzyć...
>>>>
>>>> W jaki sposób pracownik znalazł się na drodze pojazdu?
>>>>
>>>> Idąc Twoim tokiem myślenia powrócimy do Red Flag Act, bo jakiś
>>>> skacowany pracownik pobliskiej budowy może wyleźć pod koła na
>>>> autostradzie. Jeśli droga z założenia przeznaczona jest tylko dla
>>>> pojazdów samochodowych, to pieszy na nią wchodzący musi naprawdę
>>>> uważać - auto jadące 70 km/h też może zabić.
>>>>
>>>
>>> Nie był skacowany - montowali ekrany. Ograniczenie było do 60.
>>> Szczegółów nie znam - poszukaj w necie, to było niedaleko Nadarzyna.
>>> Ps. Każdą sprawę można sprowadzić do absurdu. Moim zdaniem dopóki
>>> drogi się nie odda do użytku powinna być po prostu zamknięta. Tu
>>> wykonawca poszedł na rękę kierowcom i nie zamknął gierkówki i stało
>>> się jak się stało. To kierowcy byli tam gośćmi, a nie pracownicy,
>>> którzy tę drogę budowali. Ale nie do wszystkich to dociera.
>>
>> Nonsens. Jest raczej dokładnie odwrotnie. Wykonawcy remontów dróg są
>> usługodawcami, którzy prawnie zobowiązani są do organizowania na nich
>> ruchu, organizowania ruchu innymi drogami a w razie potrzeby do
>> wybudowania drogi zastępczej. Kryterium wyboru jest między innymi
>> uciążliwość dla kierowców. Czyli są przepisy które ich do tego
>> zobowiązują by ta uciążliwość była możliwie najmniejsza. Nie wiem do
>> kogo to dociera a do kogo nie dociera, ale tak właśnie jest.
>>
>>> Proszę też pamiętać, że naprawdę organizacją ruchu zajmują się
>>> inżynierowie, a nie idioci i - poza naprawdę sporadycznymi
>>> przypadkami, kiedy zapomni się zdjąć znaki po jakimś ograniczeniu -
>>> zawsze są ku temu powody. Choćby zmiana przyczepności nawierzchni,
>>> hałas czy możliwość pozostawania kałuż, na których można "popłynąć".
>>> Ale u nas każdy ma się za fachowca, który wie, że ograniczenie jest
>>> durne.
>>> T.
>>
>> Weźże przestań pisać jakieś bzdury o tym by wszyscy kierowcy pamiętali
>> o nieudolnych drogowcach bo to się kupy nie trzyma. Nie tylko w tym
>> miejscu jest problem, że tysiące kierowców zmaga się z
>> wielokilometrowym utrudnieniem ruchu. To są gigantyczne koszty
>> społeczne. Wyobrazić sobie np, że zamiast prowadzenia prac na 50km
>> istniejącej drogi prowadzi się je w danym momencie tylko na 1km. Bo
>> co, na 50km praca wre? A widział to tam ktoś? Znaczy tu tam i ówdzie.
>> To nie jest jedyne miejsce gdzie tak to wygląda, ale tu jest już
>> naprawdę ekstremalnie. Np przez lata jeździliśmy na zachód drogą z
>> płyt tracąc zawieszenie. Nadal przy granicy jest tam jedna taka droga.
>>
>> Główny problem polega na tym, że użytkownicy dróg nie szanują się. Już
>> dawno należało przepędzić tych, co doprowadzili do wieloletnich
>> zaległości w infrastrukturze drogowej. Naród frajerów.
>
> Podsumuję to tak:
> 1. drogowcy zorganizowali ruch na remontowanej drodze, tylko jakiś debil
> nie przestrzega reguł tej organizacji i nieszczęście gotowe.
Kierowca czy robotnik? Naprawdę nie przestrzega czy tylko nieszczęśliwy
zbieg okoliczności?
> 2. kierowca ma nie oceniać sposób tej organizacji, tylko jej przestrzegać.
Że co?! Jak najbardziej mamy prawo to oceniać. I możemy a w szczególnych
sytuacjach nawet musimy ich nie przestrzegać. By lepiej było a nie gorzej.
> 3. Jak chcesz podyskutować na temat sensowności konkretnych ograniczeń -
> pisz do odpowiedniego zarządu dróg.
Ty weź jak chcesz przekaż tę dyskusję "odpowiedniemu zarządowi dróg" a
nie zawracasz gitarę. Tu się dyskutuje a nie pisze petycje.
Najnowsze wątki z tej grupy
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"