-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.new
s.xs4all.nl!news.uzoreto.com!news-out.netnews.com!newsin.alt.net!fdcspool2.netn
ews.com!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc3.netnews.com!peer03.ams1!peer.ams
1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwi
nds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.n
ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Odcinkowy pomiar predkosci - czemu tak rzadko stosowany
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <60a2c260$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
<s7vuep$f5r$1@news.icm.edu.pl>
<60a3b491$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
<2296978786$20210518183024@squadack.com>
<60a4c457$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
<s82j6i$13m$1@news.icm.edu.pl>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Wed, 19 May 2021 13:21:24 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.10.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <s82j6i$13m$1@news.icm.edu.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: AVG (VPS 210519-0, 19.05.2021), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 73
Message-ID: <60a4f4b4$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.184.181.229
X-Trace: 1621423284 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 503 79.184.181.229:62470
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5138
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2694091
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2021-05-19 o 10:45, ii pisze:
> W dniu 19.05.2021 o 09:55, T. pisze:
>> W dniu 2021-05-18 o 18:30, RoMan Mandziejewicz pisze:
>>> Hello T.,
>>>
>>> Tuesday, May 18, 2021, 2:35:28 PM, you wrote:
>>>
>>> [...]
>>>
>>>> Patrzysz na to wyłącznie z punktu widzenia kierowcy, który po tej
>>>> drodze
>>>> jedzie. A to jest wciąż plac budowy. Rok temu na S8 zginął pracownik
>>>> budowy, bo jakiś zapierdalacz stwierdził, że ograniczenie do 70
>>>> km/godz.
>>>> jest tam niepotrzebne - prosta droga, dwie jezdnie po 2 pasy, co się
>>>> może wydarzyć...
>>>
>>> W jaki sposób pracownik znalazł się na drodze pojazdu?
>>>
>>> Idąc Twoim tokiem myślenia powrócimy do Red Flag Act, bo jakiś
>>> skacowany pracownik pobliskiej budowy może wyleźć pod koła na
>>> autostradzie. Jeśli droga z założenia przeznaczona jest tylko dla
>>> pojazdów samochodowych, to pieszy na nią wchodzący musi naprawdę
>>> uważać - auto jadące 70 km/h też może zabić.
>>>
>>
>> Nie był skacowany - montowali ekrany. Ograniczenie było do 60.
>> Szczegółów nie znam - poszukaj w necie, to było niedaleko Nadarzyna.
>> Ps. Każdą sprawę można sprowadzić do absurdu. Moim zdaniem dopóki
>> drogi się nie odda do użytku powinna być po prostu zamknięta. Tu
>> wykonawca poszedł na rękę kierowcom i nie zamknął gierkówki i stało
>> się jak się stało. To kierowcy byli tam gośćmi, a nie pracownicy,
>> którzy tę drogę budowali. Ale nie do wszystkich to dociera.
>
> Nonsens. Jest raczej dokładnie odwrotnie. Wykonawcy remontów dróg są
> usługodawcami, którzy prawnie zobowiązani są do organizowania na nich
> ruchu, organizowania ruchu innymi drogami a w razie potrzeby do
> wybudowania drogi zastępczej. Kryterium wyboru jest między innymi
> uciążliwość dla kierowców. Czyli są przepisy które ich do tego
> zobowiązują by ta uciążliwość była możliwie najmniejsza. Nie wiem do
> kogo to dociera a do kogo nie dociera, ale tak właśnie jest.
>
>> Proszę też pamiętać, że naprawdę organizacją ruchu zajmują się
>> inżynierowie, a nie idioci i - poza naprawdę sporadycznymi
>> przypadkami, kiedy zapomni się zdjąć znaki po jakimś ograniczeniu -
>> zawsze są ku temu powody. Choćby zmiana przyczepności nawierzchni,
>> hałas czy możliwość pozostawania kałuż, na których można "popłynąć".
>> Ale u nas każdy ma się za fachowca, który wie, że ograniczenie jest
>> durne.
>> T.
>
> Weźże przestań pisać jakieś bzdury o tym by wszyscy kierowcy pamiętali o
> nieudolnych drogowcach bo to się kupy nie trzyma. Nie tylko w tym
> miejscu jest problem, że tysiące kierowców zmaga się z wielokilometrowym
> utrudnieniem ruchu. To są gigantyczne koszty społeczne. Wyobrazić sobie
> np, że zamiast prowadzenia prac na 50km istniejącej drogi prowadzi się
> je w danym momencie tylko na 1km. Bo co, na 50km praca wre? A widział to
> tam ktoś? Znaczy tu tam i ówdzie. To nie jest jedyne miejsce gdzie tak
> to wygląda, ale tu jest już naprawdę ekstremalnie. Np przez lata
> jeździliśmy na zachód drogą z płyt tracąc zawieszenie. Nadal przy
> granicy jest tam jedna taka droga.
>
> Główny problem polega na tym, że użytkownicy dróg nie szanują się. Już
> dawno należało przepędzić tych, co doprowadzili do wieloletnich
> zaległości w infrastrukturze drogowej. Naród frajerów.
Podsumuję to tak:
1. drogowcy zorganizowali ruch na remontowanej drodze, tylko jakiś debil
nie przestrzega reguł tej organizacji i nieszczęście gotowe.
2. kierowca ma nie oceniać sposób tej organizacji, tylko jej przestrzegać.
3. Jak chcesz podyskutować na temat sensowności konkretnych ograniczeń -
pisz do odpowiedniego zarządu dróg.
T.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie Obserwatorium Bezpiecze?stwa Ruchu Drogowego (POBR) mapa wypadk??w
- Department of Government Efficiency Europe, EU is made of Elon Tesla
- ostrość hamulców
- gdzie kupujecie OC
- lakier bezbarwny akrylowy
- komedia pomyłek kjm
- czy Seba naprawdę wróci do macierzy?
- coś pustawo u mechaników
- Nowy rodzaj zagrożenie ze strony elektryków :)
- Bus inpostu, przemycający ludzi, walnął w nocy w tira zaparkowanego na autostradzie 5 ofiar
- Kurierski bus przemycał ludzi i zasnął nad ranem za kierownicą.
- Biedna kobieta jechała samochodem na targ aby sprzedać klamoty i dostała 300 zł mandatu
- dobra wiadomość na koniec dnia
- Wyrok na samochody spalinowe. Szef Renault: auta zdrożeją o 40 proc.
- Polska się zmienia
Najnowsze wątki
- 2025-05-23 Re: Wyzywanie Bodnara od "gangstera i bandyty" wycenione (w pozwie) na 20_000 PLN
- 2025-05-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-05-23 Warszawa => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-05-23 Zielonka => Key Account Manager IT <=
- 2025-05-23 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-05-23 Elektrozawór do tlenu
- 2025-05-23 Białystok => NMS System Administrator <=
- 2025-05-23 Warszawa => Cloud Engineer (Azure) <=
- 2025-05-23 Warszawa => Inżynier cloud (Azure) <=
- 2025-05-23 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-05-23 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-05-23 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-05-23 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-05-23 Polskie Obserwatorium Bezpiecze?stwa Ruchu Drogowego (POBR) mapa wypadk??w
- 2025-05-23 Warszawa => Team Lead Data Engineer (obszar Snowflake) <=