eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOdcinkowe pomiary predkosci na trasach z DC do Krakowa i na Gierkowce? › Re: Odcinkowe pomiary predkosci na trasach z DC do Krakowa i na Gierkowce?
  • Data: 2011-02-18 16:06:37
    Temat: Re: Odcinkowe pomiary predkosci na trasach z DC do Krakowa i na Gierkowce?
    Od: The_EaGle <e...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-16 00:19, J.F. pisze:

    > Daj linka do przetargu na tych 20 tys kamer.

    Nie trzeba montować nowych kamer. Kamer będzie przybywać ale generalnie
    każde kamery np te z monitoringu miejskiego będzie można użyć do tych
    systemów.

    Instaluje się kamery do nich dokłada się system pomiaru a później się to
    homologuje i można wystawiać mandaty.

    Słyszałeś o projekcie CONNECT?
    No to proszę http://www.pkd.org.pl/pliki/referaty/malasek.pdf

    Jednym z założeń w ciągu 20 lat jest unieruchomienie pojazdu jeżeli
    pojazd wyczuje alkohol u kierowcy.
    W nowych samochodach będą motowane moduły GPS z GSM z akcelerometrami
    tak aby w razie wypadku po przekroczeniu pewnego G wezwać pomoc.
    To oczywiście plus. Ale minus o którym się szeroko nie mówi to
    sprawdzanie prędkości jazdy wg GPS na danych obszarze, opłaty za drogi -
    wszystkie!

    Sprawdzanie ważnych polis OC, badania technicznego (słynne wdrożenia do
    SKP) jest możliwe praktycznie już. Brakuje jeszcze niektórych towarzystw
    ubezpieczeniowych które prześlą do centralnej bazy danych o polisach. W
    tej chwili na pewno działa to dla PZU, Warty, Allianz i jeszcze kilku
    mniejszych firm a docelowo będzie dla wszystkich.

    > Raczej mysle ze jestes jak dziennikarze - robisz z igly .. czolg co
    > najmniej.

    Dziennikarze pieprzą to fakt ale taki system powstanie.

    > Ale ty piszesz ze juz dziala w Polsce na szeroka skale.
    >
    > W koncu nie wiem - zeszloroczna ustawa przeszla ?
    > System automayczny bedzie, ale kiedy ?

    System będzie uruchomiony do maja-czerwca-lipca na PD od Warszawy.

    > To w nastepnej generacji - samochod nie ruszy poki mu sie PJ i karty
    > kredytowej nie wsadzi do szczeliny, a potem stanie w pol drogi -
    > limit kredytowy sie wyczerpal, albo PJ przerobi na konfetti :-)

    Mniej więcej. Nie ruszy jak będzie czuł alkohol. Nie ruszy jak nie masz
    ważnej polisy OC i nie ruszy jak nie zapłaciłeś za np podatek drogowy...

    > ale mozna czy juz dziala ?

    CEPIK plus bazy UFG, KGP i już masz dane których potrzebujesz. Dodam że
    częściowo zintegrowane.

    > To nawet czasem pokazuja - jedzie sobie pan policjant, a komputerek mu
    > piszczy - pojazd skradziony, podatek nie zaplacony. Bo kamerka patrzy
    > na pobocze i sprawdza wszystkie tablice. Juz w uzyciu w paru krajach.
    > Oczywiscie chodzi o ten podatek :-)

    W Warszawie monitoring miejski wskazuje skradzione nr rej pojazdów od
    jakiś 5 lat mniej więcej...

    Pozdrawiam
    Rafał