  • 11. Data: 2010-03-22 19:39:18
    Temat: Re: Odbiornik światłowodowy np. TORX173
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Robert_J pisze:

    > Powiem Ci tak:
    > światłowód jednomodowy ma średnicę rdzenia 0,009 mm, a wielomodowy 0,05
    > mm (czasem jeszcze 0,0625 mm).

    Ale to standard dla włókien telekomunikacyjnych na pasmo
    telekomunikacyjne. Odbiornik w tytule pracuje z włóknami z plastiku o
    średnicy 1000um.

    --
    Filip.

  • 12. Data: 2010-03-22 20:58:48
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 22/03/2010 12:32, Robert_J wrote:

    > Powiem Ci tak:
    > światłowód jednomodowy ma średnicę rdzenia 0,009 mm, a wielomodowy 0,05
    > mm (czasem jeszcze 0,0625 mm).

    Czasem ma tez 1mm. Szklany (nie plastikowy - plastikowe to pewnie 2-3mm
    maja). Nie pamietam ile ma TOSLINK. Swiatlowody nie musza byc koniecznie
    z telekomunikacji ;-)

    > Trudno powiedzieć, MZ zbyt trudno będzie Ci uzyskać powtarzalność
    > mocowania do LCD (o ile w ogóle uda Ci się to zrobić. Proponuję Ci zakup
    > kilku pigtaili ze złączem SC i zabawę. Myślę że nikt inaczej Ci nie
    > doradzi...

    SMA kupic. Wieksze, tansze, troche mniej precyzyjne (ale tu chyba nie o
    precyzje chodzi).

    > Aha. W cenie kilku złotych nie da się tego zrobić, nawet przy ilości
    > 1000 szt. Samo złącze SC jest droższe, a pigtail kosztuje ok. 15-20
    > złotych netto

    Ano tak. Ale tutaj moze da sie uciac swiatlowod i zrobic 'bloba' z epoxy
    - jesli precyzyjne mocowanie nie jest potrzebne to po co wydawac
    niepotrzebnie kase? Ale kilka PLN to naprawde slabo widze.
    Nie da sie po prostu malej fotodiody uzyc zamiast kombinowac pod gorke?

    --
    Jerry1111

  • 13. Data: 2010-03-22 22:35:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "J.F."

    > Zmiany ? Odbiorniki swiatlowodowe kojarza mi sie raczej z szybka
    > transmisja, a nie analogowym pomiarem.
    >
    > TORX173 tez ma wyjscie TTL i "ATC (Automatic Threshold Control) Circuit is
    > used for stabilized output at a wide range of optical power level."

    I to przekreśla jego zastosowanie.

    Robert

  • 14. Data: 2010-03-22 23:05:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Mar 2010 20:58:48 +0000, Jerry1111 wrote:

    >Czasem ma tez 1mm. Szklany (nie plastikowy - plastikowe to pewnie 2-3mm

    Szklany ? Albo ma jakies stozki na koncach, albo to jest wiazka
    wlokienek, albo to jest niezginalny pret szklany a nie swiatlowod :-)

    J.

  • 15. Data: 2010-03-23 09:53:09
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Ale to standard dla włókien telekomunikacyjnych na pasmo
    > telekomunikacyjne. Odbiornik w tytule pracuje z włóknami z
    > plastiku o średnicy 1000um.

    Fakt, nie przeczytałem specyfikacji ;-). W takim wypadku
    może nawet udać się to zrobić, aczkolwiek nie wierzę że
    Kolega zmieści się w zakładanych kosztach...

  • 16. Data: 2010-03-23 10:15:36
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 22.03.2010 23:35, schrieb Robert Wańkowski:

    > Użytkownik "J.F."

    > I to przekreśla jego zastosowanie.
    >
    > Robert
    Dlaczemu się uparłeś na tego TORXa? Po pierwsze primo możesz wziąć
    bezpośrednio czujnik optyczny, nawet z linearyzacją (chyba TI robił,
    muszę poszukać w domu, gdzieś mi jeszcze coś takiego leży) i z wyjściem
    proporcjonalnym do światłości. Jak sam sobie zlinearyzujesz, to
    wystarczy fotodioda (lub fototranzystor) w oprawce do sprzęgu optycznego
    i do tego kawałek plastikowego światłowodu. Sądzę, że przy 1000 sztuk
    osiągniesz cenę < 1EUR za sztukę.

    Waldek

  • 17. Data: 2010-03-23 11:45:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok"

    > Dlaczemu się uparłeś na tego TORXa?

    Nie mając doświadczenia w optoelektronice był to jedyny jaki znalazłem. Ma
    chyba wyczkę. Ale nie mogłem znaleźć jak się montuje światłowód.

> [...]
    >sprzęgu optycznego i do tego kawałek plastikowego światłowodu. Sądzę, że
    >przy 1000 sztuk osiągniesz cenę < 1EUR za sztukę.

    To bardzo proszę o jakieś info o tym z TI.
    Tu znalazłem posujące cenowo włókna.
    http://www.optec.pl/cen_det/index_pliki/pmma.html
    Te 1,5 mm lub 2 mm. Ale jak je połączyć z elementem foto? Najlepiej aby było
    to na zasadzie gniazdko-wtyczka.

    Robert

  • 18. Data: 2010-03-23 13:10:14
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 23.03.2010 12:45, schrieb Robert Wańkowski:

> [...]
    > http://www.optec.pl/cen_det/index_pliki/pmma.html
    > Te 1,5 mm lub 2 mm. Ale jak je połączyć z elementem foto? Najlepiej aby

    Tego TI mam w domu, muszę poszukać. Ale coś takiego ma np. firma co to
    grozi (osram) pod tytułem SFH5711. Z gniazdkami do SMD trochę bieda, ale
    nasz niebieski Klaus, czyli Conrad Electronic miał kiedyś w programie
    oprawki do LEDów 3 i 5mm z wyjściem na włókna.
    Adapter do SMD we własnym wykonaniu jest np. tutaj:
    http://www.elv-downloads.de/service/manuals_hw/76551
    _llk1_km_g_080104.pdf
    (wyprostuj, jak się połamało). Co prawda po niemiecku, ale obrazki są
    (na 4 stronie). Inna możliwość, to dać normalne gniazda do Toslinka i
    dać na wyjściu fotodiodę zamiast TORXa. Gołe gniazda są do kupienia.

    Waldek

  • 19. Data: 2010-03-23 14:59:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok"

    > Tego TI mam w domu, muszę poszukać. Ale coś takiego ma np. firma co to
    > grozi (osram) pod tytułem SFH5711.

    Z tego co doczytałem to ma charakterystykę logarytmiczną. A ja ptrzebuję
    liniową. Bo wychylenie serwa ma być proporcjonalne do jasności LCD.

    Robert

  • 20. Data: 2010-03-23 15:18:16
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    Robert Wańkowski wrote:

    > Z tego co doczytałem to ma charakterystykę logarytmiczną. A ja ptrzebuję
    > liniową. Bo wychylenie serwa ma być proporcjonalne do jasności LCD.

    do jasności postrzeganej przez człowieka, czy bezwzględnej?
    Bo to różnica, podobnie jak z dźwiękiem...
    --
    Marek Lewandowski