    From: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odbiornik światłowodowy np. TORX173
    Date: Mon, 22 Mar 2010 20:58:48 +0000

    On 22/03/2010 12:32, Robert_J wrote:

    > Powiem Ci tak:
    > światłowód jednomodowy ma średnicę rdzenia 0,009 mm, a wielomodowy 0,05
    > mm (czasem jeszcze 0,0625 mm).

    Czasem ma tez 1mm. Szklany (nie plastikowy - plastikowe to pewnie 2-3mm
    maja). Nie pamietam ile ma TOSLINK. Swiatlowody nie musza byc koniecznie
    z telekomunikacji ;-)

    > Trudno powiedzieć, MZ zbyt trudno będzie Ci uzyskać powtarzalność
    > mocowania do LCD (o ile w ogóle uda Ci się to zrobić. Proponuję Ci zakup
    > kilku pigtaili ze złączem SC i zabawę. Myślę że nikt inaczej Ci nie
    > doradzi...

    SMA kupic. Wieksze, tansze, troche mniej precyzyjne (ale tu chyba nie o
    precyzje chodzi).

    > Aha. W cenie kilku złotych nie da się tego zrobić, nawet przy ilości
    > 1000 szt. Samo złącze SC jest droższe, a pigtail kosztuje ok. 15-20
    > złotych netto

    Ano tak. Ale tutaj moze da sie uciac swiatlowod i zrobic 'bloba' z epoxy
    - jesli precyzyjne mocowanie nie jest potrzebne to po co wydawac
    niepotrzebnie kase? Ale kilka PLN to naprawde slabo widze.
    Nie da sie po prostu malej fotodiody uzyc zamiast kombinowac pod gorke?

    --
    Jerry1111