    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odbiór AM/FM (pasmo CB)
    Date: Mon, 15 Jun 2015 21:56:27 +0200

    news:557ebbf9$0$2202$65785112@news.neostrada.pl...
    > Kto ich tam wie, moze i wspolczesne radia maja jakies podwojne detektory.

    Na pewno mają do różnych emisji...

    > Zdziwil bym sie jednak, gdyby jednak automatycznie sie przelaczaly.

    I gdyby oba naraz chodziły. Bo trzeba by było też, zabezpieczyc się przed
    niepożądanym przełączeniem się detektora na emisję, której nie odbieramy...
    gdyby trafiły się jakieś zakłócenia. Bo rozumiem, że ewentualnie dało by się
    przełączać między AM z nośną, a bez nośnej, np. dobry DSP może nawet byłby w
    stanie określić gdzie stała nośna, analizując wytłumioną wstęgę boczną i
    odpowiednio porownując ją ze wstęgą czynną...?

    > Teraz pytanie ... przelacznik zepsuty, czy juz podobna ilosc gada w AM i
    > FM ..

    Stawiałbym na odstrojenie. Jak wspomniałem, w tańszych radiach każdego nośna
    stoi w innym miejscu, wystarczy choćby posłuchać tzw. nakładek. A przy
    odstrojeniu ryzyko/szansa, że czytelnie odbierze się tę drugą emisję
    wzrasta, nie dotyczy AM bez nośnej, gdzie odstrojenie przeważnie pogarsza
    czytelność.

    > A nie przypadkiem dowolnego ?
    > "zera" to chyba pomysl z polskiego rynku, dorabiane na sile do
    > importowanego sprzetu ...

    Może raczej do "stanu zastanego", nasze Echo stały w zerach i pewnie to?
    Swoją drogą, zastanawiam się, czym "piątki" były podyktowane w ogóle...?

    896510439 896126048