  • Data: 2010-10-22 12:30:13
    Temat: Re: Od kiedy w Polsce ruch lewostronny? :-)))
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:1s40wgviodkty.raqac7vshvug.dlg@40tude.net...

    > Pomieszał. Nie ronda mają się kręcić w lewo, ale powinna obowiązywać
    > reguła
    > lewej, a nie prawej ręki. W UK wszytko mają odwrotnie niż my, ale regula
    > prawej reki działa identycznie. Dzięki temu przed wjazdem na rondo nie
    > znaków ustąp pierwszeństwa: samochody na rondzie nadjeżdżają z prawej i
    > same z siebie, bez znaków mają pierwszeństwo.

    Dokładnie. Także jestem za tym, żeby zmienić u nas pierwszeństwo z prawej na
    lewą.
    Po pierwsze ustępując pierwszeństwa z lewej mamy idealną widoczność na tę
    stronę, z której musimy ustąpić pierwszeństwa, bo nie zasłania nam widoku
    żaden pasażer.
    W razie wymuszenia pierwszeństwa, nadjeżdżający z lewej ma większe szanse na
    wyhamowanie, ponieważ jego droga hamowania powiększa się o dodatkowy pas
    jezdni. Dzięki temu można zmniejszyć skutki wypadków.
    W razie dojścia do zderzenia na skutek wymuszenia najbardziej narażony byłby
    sam kierowca, który w tym przypadku jest najbardziej uświadomiony co do
    ryzyka oraz skutków działań, które podejmuje.

    Albo po prostu przejdźmy na ruch lewostronny z pierwszeństwem z prawej -
    wyjdzie na to samo.