  • 11. Data: 2011-10-21 18:45:15
    Temat: Re: Octavia bierze olej
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dysiek,

    Friday, October 21, 2011, 5:32:04 PM, you wrote:

    > Nawet w instrukcji jest napisane, ze oleju moze ubywac i wcale ilosciu
    > dopuszczalne nie sa takie male (1 litr na 10 tys km?)

    Raczej bliżej 1l/1000km.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-10-21 19:15:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-21 15:34, Xiant pisze:
> [...]
    > max. Olej wymieniany 8 tys. km temu. Takie podgryzanie oleju jest
    > normalne czy moze zwiastowac jakies problemy z silnikiem ?

    Z tego co piszesz wynika że zużywa Ci 0.5l oleju na 8tys km, czyli nieco
    ponad 0.6l na 10000km.

    Takie zużycie to zupełna norma, wręcz niewiele jak na możliwości
    dzisiejszych silników.

  • 13. Data: 2011-10-21 19:39:14
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-21, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Z tego co piszesz wynika że zużywa Ci 0.5l oleju na 8tys km, czyli nieco
    > ponad 0.6l na 10000km.
    >
    > Takie zużycie to zupełna norma, wręcz niewiele jak na możliwości
    > dzisiejszych silników.

    Docieranie i wymiany olejow zalecane przez producentow :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 14. Data: 2011-10-21 20:55:48
    Temat: Re: [OT ]Octavia bierze olej
    Od: Xiant <x...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Xiant" <x...@p...nospam.onet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > zaciekawił mnie ten fragment...
    >
    > Mam rozumieć, ze zwykle auta, którymi jeździłeś prywatnie nie brały
    > oleju, a te firmowe brały? :D

    Witam

    Moze nieprecyzyjnie to napisalem ale tak, prywatnie mialem:
    - audi A6 - 2006 rok, nie bral oleju
    - astra II 2000 rok, 1.7 dti, nie bral oleju
    - signum 2003, 2.2 dti, nie bral oleju

    i teraz mam octavie. Jezdzilem wieloma samochodami jako sluzbowymi i np.
    vw jetta (nowe auto, 2010 rok zakupu) brala ok 1l na ok 3000 i na serio
    trzeba tego bylo pilnowac jak oka w glowie i dolewac co 4-5 tankowan.

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 15. Data: 2011-10-21 21:01:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 21 Paź, 15:44, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:
    > jeśli jeździsz po 140 km/h i więcej po trasach, to na Twoim miejscu
    po
    > prostu bym uzupełniał. Według mojej wiedzy ten typ tak ma.

    Mój tak nie ma, dolewki po 15 tys. km na poziomie 200 ml.
    To może być oznaka padającego turba.

    L.

  • 16. Data: 2011-10-21 21:22:00
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-21 21:01, Lisciasty pisze:
    > po
    >
    > Mój tak nie ma, dolewki po 15 tys. km na poziomie 200 ml.

    Kocham teoretyków. To pewnie po jeździe po Szwajcarii. Tam powietrze
    jakieś inne, olej sam się uzupełnia.

    > To może być oznaka padającego turba.

    Przez następne 180kkm.

  • 17. Data: 2011-10-21 22:07:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 21 Paź, 21:22, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
    > Kocham teoretyk w. To pewnie po je dzie po Szwajcarii. Tam powietrze
    > jakie inne, olej sam si uzupe nia.

    Albo autobana u Niemca albo Wrocław i okolice. Przebieg 193 tys. km,
    podgrzewany przed jazdą eberspacherem, użytkowany
    rozsądnie, z napadami paranoi na punkcie dbania o turbinę ;)
    Ja nie wiem co trzeba zrobić z ledwo co dotartym silnikiem żeby pił
    litr na 15 tys. km :>

    L.

  • 18. Data: 2011-10-21 22:15:34
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-21 22:07, Lisciasty pisze:

> [...]
    > rozsądnie, z napadami paranoi na punkcie dbania o turbinę ;)
    > Ja nie wiem co trzeba zrobić z ledwo co dotartym silnikiem żeby pił

    Tak, tak - litr na 15kkm? Więcej mi brały wolnossące benzyny
    eksploatowane na autostradach (w sporej części). Więcej to może
    bez przesady, ale nie pamiętam żadnego samochodu od 30 lat, który
    by nie wymagał uzupełnienia oleju między wymianami przy jeździe
    po drogach szybkiego ruchu.

  • 19. Data: 2011-10-21 22:43:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Artur Maśląg wrote:

> [...]
    > bez przesady, ale nie pamiętam żadnego samochodu od 30 lat, który
    > by nie wymagał uzupełnienia oleju między wymianami przy jeździe

    A ja widziałem.
    Jeżdziłem oplem astrą II rocznik 2000, średnio po 30-40 tys rocznie
    głównie po niemieckich autostradach, często z ładunkiem,
    rozpędzałem się do 140km/h.
    Żadnych dolewek.

  • 20. Data: 2011-10-21 23:35:15
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

> [...]
    > Jeżdziłem oplem astrą II rocznik 2000, średnio po 30-40 tys rocznie
    > głównie po niemieckich autostradach, często z ładunkiem,

    Zalezy jaki silnik, bo jezdzilem nowa astra II 1.6 ktora brala ponad 1l na
    1000km !
    Te silniki i 1.8 swego czasu slynely z badziewnych pierscieni.
    Dowiedz sie jaka jest oplowska norma na spalanie oleju :)

    sz.