  • 1. Data: 2011-10-21 15:34:40
    Temat: Octavia bierze olej
    Od: Xiant <x...@p...nospam.onet.pl>

    Witam

    Octavia 1.9 TDI 90 KM, z 2004, przebieg ok 178kkm (raczej oryginalny bo
    auto krajowe). Zauwazylem przy sprawdzaniu, ze oleju nieco mniej na
    bagnecie, jest miedzy wskaznikami ale jakis czas temu bylo na rowni z
    max. Olej wymieniany 8 tys. km temu. Takie podgryzanie oleju jest
    normalne czy moze zwiastowac jakies problemy z silnikiem ?
    Prade mowiac to pierwsze auto jakim jezdze prywatnie ktore bierze olej,
    wczesniejsze nie mialy tego problemu.

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 2. Data: 2011-10-21 15:44:17
    Temat: Re: Octavia bierze olej
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 21 Oct 2011 15:34:40 +0200, Xiant
    <x...@p...nospam.onet.pl> wrote:

    >max. Olej wymieniany 8 tys. km temu. Takie podgryzanie oleju jest
    >normalne czy moze zwiastowac jakies problemy z silnikiem ?

    jeśli jeździsz po 140 km/h i więcej po trasach, to na Twoim miejscu po
    prostu bym uzupełniał. Według mojej wiedzy ten typ tak ma.

  • 3. Data: 2011-10-21 15:50:55
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    Wyglada na to, ze ten silnik jest w bardzo dobrym stanie .

    sz.

  • 4. Data: 2011-10-21 15:52:37
    Od: Xiant <x...@p...nospam.onet.pl>

    > jeśli jeździsz po 140 km/h i więcej po trasach, to na Twoim miejscu po
    > prostu bym uzupełniał. Według mojej wiedzy ten typ tak ma.
    Witam

    We wrzesniu mialem kilka dlugich tras, lacznie ok 3 tys km, ale glownie
    sie turlam po 20-30 km po miescie, nie zawsze silnik rozgrzeje ...
    A czy szarpanie przy gaszeniu (tak mam czasami) moze miec na to wplyw ?

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 5. Data: 2011-10-21 15:54:28
    Od: Xiant <x...@p...nospam.onet.pl>

    W dniu 2011-10-21 15:50, szufla pisze:
    > Wyglada na to, ze ten silnik jest w bardzo dobrym stanie .
    >
    > sz.

    Witam

    Nie zrozumialem aluzji czy piszesz powaznie ?

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 6. Data: 2011-10-21 17:32:04
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > moze zwiastowac jakies problemy z silnikiem ?
    > Prade mowiac to pierwsze auto jakim jezdze prywatnie ktore bierze olej,

    Nawet w instrukcji jest napisane, ze oleju moze ubywac i wcale ilosciu
    dopuszczalne nie sa takie male (1 litr na 10 tys km?)

    Dysiek

  • 7. Data: 2011-10-21 17:33:14
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > tys. km temu. Takie podgryzanie oleju jest normalne czy
    > moze zwiastowac jakies problemy z silnikiem ?

    Ja co prawda mam 2005 r. 105 KM, ale sądzę że akurat w tej
    kwestii różnic specjalnych nie będzie. Tak, pije trochę
    oleju, ale to nie tyle sam silnik co sprężarka. Ja mam swoje
    od nowości i w zasadzie chyba tylko raz nie musiałem dolewać
    :-). Najczęściej trzeba dolać 200 ml tak ok. 2/3 przebiegu
    między przeglądami. Nie musisz się niczego obawiać :-)

  • 8. Data: 2011-10-21 18:00:45
    Temat: Re: [OT ]Octavia bierze olej
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Xiant" <x...@p...nospam.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Prade mowiac to pierwsze auto jakim jezdze prywatnie ktore bierze olej,
    > wczesniejsze nie mialy tego problemu.

    zaciekawił mnie ten fragment...

    Mam rozumieć, ze zwykle auta, którymi jeździłeś prywatnie nie brały oleju, a
    te firmowe brały? :D

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 9. Data: 2011-10-21 18:01:47
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Nie zrozumialem aluzji czy piszesz powaznie ?

    Powaznie, silnik nowka sztuka. :P

    sz.

  • 10. Data: 2011-10-21 18:33:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-21 15:34, Xiant pisze:
> [...]
    > max. Olej wymieniany 8 tys. km temu. Takie podgryzanie oleju jest
    > normalne czy moze zwiastowac jakies problemy z silnikiem ?

    Standardowe zachowanie w tym silniku/konfiguracji.

    > Prade mowiac to pierwsze auto jakim jezdze prywatnie ktore bierze olej,
    > wczesniejsze nie mialy tego problemu.

    Branie oleju? To jakaś drobna 1 dolewka między wymianami.
    Wystarczy polatać trochę po autostradach i dolewać trzeba
    częściej.