  • Data: 2009-04-29 12:46:35
    Temat: Re: Ochraniacze na kolana - jakie?
    Od: doktorski <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Kwi, 09:27, "Marcin Narzynski"
    <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote:

    > A "pełne motocyklowe ochraniacze" to na przykład
    takie:http://allegro.pl/item606464445_ochraniacze_na
    _kolana_polisport_devil...
    Latem jezdze w dzinsach, na wierzchu (lub pod, jesli sie mieszcza) mam
    podobne, endurowe ochraniacze. Na lokciach takze komplet endurowych, i
    tez z zawiasem. Na plecach buzer. Napewno to lepsze niz same dzinsy
    ale...

    > Jak dla mnie - to znacznie więcej, niż to, co jest w spodniach
    > motocyklowych.
    ... pozory myla. Kazdy ochraniach zamontowany swodobnie lub w luznych
    texach jest IMO kiepskim ochraniaczem w przypadku kraksy. Te w
    motocyklowych, luznych texach moga sie przesuwac na boki. Endurowe
    nakolanniki tez w mig obroca/zsuna sie na nodze i ochrona niewielka.
    Ich noszenie traktuje jako pomoc przy uderzeniu "na wprost". Co innego
    gdy nakolanniki endurowe uzywana sa w blocie - wtedy sa spiete butem i
    siedza grzecznie na miejscu.

    > Stąd moje pytanie: co jest odpowiednikiem ochraniaczy wszytych w spodnie?
    IMO tylko sztywne, atestowane protektory wlozone w opinajace nogi/
    lokcie kombi maja szanse prawidlowo zadzialac. Reszta to tylko "efekt
    placebo".

    pzdr, dr
    FJR/525