  • 31. Data: 2011-01-15 21:18:14
    Temat: Re: Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 15.01.2011 21:59, Wojtek pisze:
    > To wolny kraj i każdy może sobie używać komputer jak mu wygodnie ;)

    I na bazie tej samej wolności wolno zniechęcać do kupowania
    komputerów przenośnych za każdym razem, gdy się ktoś pyta o
    taki komputer "w celach stacjonarnych" :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 32. Data: 2011-01-15 21:19:59
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 15.01.2011 17:39, Piotr Rezmer pisze:
    > A nie wolałbyś pracować na zewnętrznym monitorze i klawiaturze podpiętej do
    laptopa? Zawsze to wygodniej (porządna klawiatura+ porządna rozdzielczość/matryca).
    Wtedy mógłbyś zrezygnować z dużego 17"
    > laptopa na rzecz czegoś w okolicy 15".

    Słusznie prawisz. Tylko że wtedy zamiast tego notebooka 15"
    może warto... mały komputerek stacjonarny? Choćby EeeBox,
    jeżeli już tak lubi ASUSa. Da się go nawet przykręcić z
    tyłu monitora na mocowaniu VESA i komputera wtedy w ogóle
    nie widać. A klawiatura i mysz mogą być bezprzewodowe.

    Zdecydowanie to wygodniejsze od klawiatury i monitora kom-
    putera przenośnego, zawsze ustawionych zbyt blisko i zbyt
    nisko.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 33. Data: 2011-01-15 21:49:29
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 15.01.2011 02:42, Arkadiusz Dymek pisze:
    > Znam przypadki, gdy to się sprawdza. Np. praca w zasadzie stacjonarna i biurowa,
    tyle, że często w delegacji. Wożenie ze sobą desktopa byłoby pomyłką. Duży laptop się
    sprawdza - po przyjeździe na
    > miejsce jest rozkładany na biurku i tak sobie stoi tydzień czy dwa. Czasami ważna
    jest łatwość przewiezienia sprzętu, a już sama poręczność niezbyt.

    Oczywiście, że wożenie komputera stacjonarnego jest pomyłką.
    Ale komputer przenośny jest *uzupełnieniem* stacjonarnego,
    a nie jego zastępstwem. Stacjonarny niech sobie stoi w domu,
    a przenośnego się wozi na delegację.

    Niedzielni użytkownicy komputerów nie jeżdżą na delegacje
    i nie muszą mieć komputera przenośnego. Użytkowników bizne-
    sowych stać na wygodę dwóch osobnych komputerów. Tym bar-
    dziej, że każdy z nich pełni rolę "kopii zapasowej", zawie-
    rającej (przy dobrej synchronizacji) wszystkie dane w razie
    awarii drugiego komputera lub nośnika danych.

    PS. Pracowałem jakieś trzy miesiące na notebooku z koniecz-
    ności. Koszmar, zero ergonomii. Z radością teraz siedzę
    przy komputerze stacjonarnym, w pracy też siadam przy
    stacjonarnym, a notebooka biorę (choćby jutro) tylko
    jadąc na zajęcia, prezentacje lub spotkania.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 34. Data: 2011-01-16 06:22:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> wrote in message

    > Piszesz bzdury totalne. Jest dokładnie *odwrotnie*. Komputery
    > przenośne stały się bajecznie tanie i ludzie realizują swoje
    > odwieczne marzenia nie patrząc w ogóle na sensowność takiego
    > zakupu.

    Zarzucasz mi że nie patrzę na sensowność zakupu laptopa?
    A na jakiej to podstawie?

    > Dobry desktop jest obecnie *droższy* niż tani kompu-
    > ter przenośny.

    Dobry desktop jest wciąż dużo tańszy od laptopa o porównywalnej
    mocy obliczeniowej.

  • 35. Data: 2011-01-16 06:25:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciek" <m...@n...pl> wrote in message
    > To chyba Ty pisałeś, o bogatych ludziach, których stać, a teraz piszesz
    > o "biedakach", którzy chyba po prostu nie mają miejsca na to kłębowisko.

    ???

    Kłębowisko jest zawsze brzydkie, niewygodne i nieprzenośne...
    Właśnie jak ktoś biedny to liczy się dla niego głównie cena,
    a że będzie miał 20 kabli i brzydki nieporządek to drugorzędna sprawa.

    > Jak nie chcesz kłębowiska, to kup sobie jakiegoś PC'ta w mini obudowie,
    > albo zgoła zintegrowanego z monitorem, koniecznie markowego, z
    > bezprzewodową myszą i klawiaturą.

    To dopiero jest głupota... Taki komputer łączy w sobie najgorsze cechy
    laptopa (cena, słaba możliwość rozbudowy, grzanie się nadmierne)
    z najgorszymi cechami desktopa (brak zasilania bateryjnego, ciężar,
    brak mobilności i kable).

    > I piszę to naprawdę z troski o Ciebie,
    > czy też osobę, którą chcesz tym sprzętem "uraczyć", no chyba, że
    > spędzasz przed komputerem pół godziny dziennie. Do normalnej pracy,
    > czy wielogodzinnej zabawy _tylko_ stacjonarny, chyba że lubisz okulistów,
    > ortopedów, rehabilitantów i całe to kłębowisko specjalistów :->

    Bredzisz strasząc bajkami bez pokrycia. Jakich okulistów? Ortopedów?
    Co to za pierdoły?

  • 36. Data: 2011-01-16 06:26:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > I na bazie tej samej wolności wolno zniechęcać do kupowania
    > komputerów przenośnych za każdym razem, gdy się ktoś pyta
    > o taki komputer "w celach stacjonarnych" :)

    Jaką masz motywację do takiego zniechęcania?

  • 37. Data: 2011-01-16 06:29:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Oczywiście, że wożenie komputera stacjonarnego jest pomyłką.
    > Ale komputer przenośny jest *uzupełnieniem* stacjonarnego,
    > a nie jego zastępstwem. Stacjonarny niech sobie stoi w domu,
    > a przenośnego się wozi na delegację.

    Może dla Ciebie jest uzupełnieniem, skoro laptop nie spełnia
    wszystkich Twoich potrzeb. Ale chyba masz na tyle rozwiniętą
    wyobraźnię że ktoś może mieć inne potrzeby komputerowe
    niż Twoje, i laptop, zwłaszcza duży z dużym ekranem i pełną
    klawiaturą spełnić może wszystkie te potrzeby. A zatem może
    stać się głównym lub jedynym a nie tylko uzupełnieniem.

    > Niedzielni użytkownicy komputerów nie jeżdżą na delegacje
    > i nie muszą mieć komputera przenośnego.

    Od kiedy to Ty im mówisz co muszą a czego nie muszą?

    > Użytkowników bizne-
    > sowych stać na wygodę dwóch osobnych komputerów.

    Wygoda?? Toż to komplikacja a nie żadna wygoda.

> [...]
    > stacjonarnym, a notebooka biorę (choćby jutro) tylko
    > jadąc na zajęcia, prezentacje lub spotkania.

    I uważasz naiwnie, że wszyscy podzielają Twoje odczucia? :)))

  • 38. Data: 2011-01-16 06:30:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > Zdecydowanie to wygodniejsze od klawiatury i monitora kom-
    > putera przenośnego, zawsze ustawionych zbyt blisko i zbyt

    Twoim skromnym zdaniem, prawda? :-)

  • 39. Data: 2011-01-16 08:18:27
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    W dniu 16.01.2011 07:30, Pszemol pisze:
    > Twoim skromnym zdaniem, prawda? :-)

    Dyskutuj nie ze mną, ale z ekspertami od ergonomii, według
    których ekran ma być bodajże 60-90 cm od oczu, a górna kra-
    wędź obrazu na linii wzroku prowadzonego poziomo (równolegle
    do ziemi). Jak chcesz ustawić notebooka, by spełniał te za-
    lecenia? Po prostu *fizycznie się nie da*.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 40. Data: 2011-01-16 12:32:01
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-01-14 23:43, MC pisze:

    > No cóż, desktop i laptop służą do czegoś innego. Wiadomo, że moda nie
    > kieruje się tylko przesłankami racjonalnymi. To samo dotyczy twojej
    > decyzji.

    no, jak laptop stoi tylko na biurku to sluzy jako desktop. Jak kopie
    rowy łopata to staje sie ona szpadelem ;)
    Stwierdzam ze najnormalniej w swiecie trollujesz bo kazdy (i takze Ty)
    wie o co Autorowi watku chodzilo.

    --
    the_foe